מדד איכות החיים בערים הגדולות התפרסם, אשדוד במקום ה-11

במדד הקודם הייתה אשדוד במקום השמיני. לעומת זאת היא במקום השני בשביעות רצון מפארקים ומשטחים ירוקים. מדד איכות החיים התפרסם היום, שלישי, על ידי הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה.
אשדוד מבט על
צילום: טל אקוקה

מדד איכות החיים התפרסם היום, שלישי, על ידי הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה. המדד מתייחס ל-14 הערים הגדולות, בינהן גם אשדוד.

התחומים שעליהם מתבסס המדד של הלמ"ס הם בין היתר: שיעור התעסוקה, הכנסה חציונית ברוטו מעבודה של משקי בית, שביעות רצון מהעבודה, ביטחון אישי, הרוגים ופצועים קשה בתאונות דרכים, תמותת תינוקות, תוחלת חיים; עודף משקל בקרב ילדי כיתה א' ו-ז', מקרים חדשים של שאתות ממאירות (סרטן) גברים ונשים, אמון במערכת הבריאות, צפיפות דיור, שביעות רצון מאזור המגורים, שביעות רצון מהדירה, שיעור הזכאות לתעודת בגרות בקרב בני 26, שיעורי הצבעה בכנסת ועוד.

אשדוד  אומנם במקום ה-11, אבל היא נמצאת במקום השני בשביעות רצון מפארקים ומשטחים ירוקים. מנגד היא  במקום האחרון במספר מקרים חדשים של שאתות ממאירות (סרטן) בקרב גברים ובשביעות רצון מהאיזון בין עבודה לתחומי חיים אחרים. מתוך 44 המדדים הזמינים עבור אשדוד, ב-26 מדדים מצבה פחות טוב מהממוצע הארצי, וב-18 מדדים מצבה טוב יותר מהממוצע הארצי. שביעות רצון גבוהה יש גם מהתחבורה הציבורית באזור המגורים (%7.52 לעומת %7.39 בממוצע הארצי).

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך