70 אלף שקל פיצוי לנפגעת אשר החליקה בסופר ונפלה

משרדנו ייצג פנסיונרית אשר נפגעה בתאונה בשנת 2017, בעת שהייתה בסופר מרקט באשדוד, ובמהלך השהייה בסופר כאשר פנתה למחלקת הירקות, לפתע החליקה על חתיכת מלפפון אשר הייתה זרוקה על הרצפה, ובעקבות כך נפלה ונחבלה בכתף שמאל.
עורכת דין

הנפגעת קיבלה פיצוי בסך 70 אלף שקל מחברת הביטוח, אשר ביטחה במועד האירוע את הסופר מרקט, וזאת בהתאם להסכם פשרה שנחתם עם חברת הביטוח בעקבות תביעה שהוגשה ע"י משרדנו.

לעיתים דבר פשוט ביותר כמו קניות בסופר מרקט עלול להיגמר בתאונה ונזק גופני של הרוכשים. במידה ומדובר בתאונה שהיא תוצאה של רשלנות בעלי המקום (הסופר), ניתן יהיה לפנות אל עו"ד אשר מתמחה בתחום נזקי הגוף לשם הגשת תביעה כנגד הסופר, במסגרתה ידרוש הנפגע פיצוי כספי בגין נזקי הגוף אשר נגרמו לו.

על מנת שניתן יהיה לתבוע את הסופר בגין נזקי גוף שנגרמו כתוצאה מחבלה בסופר מרקט, יש להוכיח כי הבעלים של הסופר או אחד העובדים נהג ברשלנות כלפי הרוכשים. עוולת הרשלנות נוצרת בהתקיים שלושה תנאים: קיומה של חובת זהירות והפרתה, נזק פיזי ממשי לנפגע והוכחת קשר סיבתי בין הרשלנות לנזק.

קיומה של חובת זהירות – בעלי החנויות בכלל והסופר מרקטים בפרט חבים בחובת זהירות כלפי ציבור הרוכשים בחנויות. משמעות הדבר היא שעל בעל הסופר לדאוג לשלומם של מלוא הרוכשים, אשר מגיעים אליו לבצע קניות. יש לוודא כי הסופר יהיה נקי ובפרט הרצפה, ולוודא כי התאורה מתאימה וכו'. הפרת חובת זהירות יכולה שתהיה במעשה או במחדל ועלולה לגרום למגוון חבלות כגון נפילה, החלקה ותאונות רבות אחרות ולנזק גופני מהותי.

נזק פיזי ממשי והוכחת הקשר הסיבתי – בכל הנוגע לעוולת הרשלנות יש להוכיח את הנזק הפיזי ואת הקשר הסיבתי בין הפרת חובת הזהירות לבין נזקי הנפגע. את הנזק הפיזי והקשר הסיבתי ניתן להוכיח באמצעות "חוות דעת של רופא מומחה". בחוות הדעת יפרט הרופא את הפגיעות מהן סובל הנפגע ואת אחוזי הנכות של כל פגיעה וחבלה, וכיצד הפרת חובת הזהירות היא זו אשר גרמה לאותן הפגיעות. לעורכי הדין אשר מייצגים את הסופר תהיה שמורה הזכות להגיש חוות דעת שכנגד מטעמם אשר תנסה להקטין את אחוזי הנכות ולנתק את הקשר הסיבתי בין הנזקים לבין האירוע התאונתי.

הערכת סיכויי התביעה – במידה ונפלתם או נחבלתם, תחילה יש לפנות לטיפול רפואי. לאחר הטיפול הרפואי מומלץ להיוועץ בעו"ד מתחום נזקי הגוף, על מנת לבחון את הסיכויים להגשת תביעה. חשוב לציין כי ניהול הליך משפטי יכול לקחת זמן רב ואורכו של הטיפול תלוי בנסיבות המקרה ובנכונות הצדדים להגיע לפשרה. חשוב לדעת שבחלק מהמקרים הנפגע נחבל ללא רשלנות של הסופר ובמקרים אלו אין טעם בהגשת תביעה, כך גם במקרים בהם לא נגרם כל נזק ממשי למרות שהייתה רשלנות, אף במקרים אלו לא יהיה טעם כלכלי בהגשת תביעה משפטית.

יובהר, כי המידע המוצג בכתבה הינו מידע כללי בלבד, ואין בו כדי להוות ייעוץ או חוות דעת משפטית, כמו כן במקרים של תאונות מומלץ להיוועץ עם עו"ד מומחה בתחום נזקי הגוף.

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך