"החלום שלי שאף ילד לא יישאר רעב"

שמעון בן שמעון, מנהל גמ"ח "חסדי מאור מאיר", התחיל פרויקט חדש – "כריך לכל ילד", בן שמעון שמע על כך שיש ילדים שמגיעים ללא אוכל לביה"ס, ובצוותא עם מקיף ד' החל פרויקט של הכנה וחלוקת כריכים לילדים
"החלום שלי שאף ילד לא יישאר רעב"

זה התחיל בבקשה של יועצת ביה"ס מקיף ד'. כשהיא ראתה את שמעון בן שמעון, מנהל גמ"ח "חסדי מאור מאיר", היא מיד שיתפה אותו בעניין בוער שהוא יכול לעזור לפתרונו.

שמעון בן שמעון: "היועצת ממקיף ד' אמרה לי שיש ילדים שמגיעים בלי אוכל לבית הספר, בכמה וכמה בתי ספר בעיר. באותו הרגע החלטתי שאני מתחיל בפרויקט, פרויקט כריך לכל ילד".

באותו הרגע בן שמעון נזכר בעוד סיפור אחד ששמע על בנו מאור מאיר ז"ל, מהמחנכת של בנו בבית הספר היסודי שלו "חזון יעקב", רחל ארצי. סיפור שהתחבר לו בדיוק למה שסיפרה לו היועצת ממקיף ד': "המחנכת בחזון יעקב, שחינכה את מאור בכתות א'-ב', מספרת שאת מידת הנתינה ניתן היה לזהות אצל מאור ז"ל כבר בגיל צעיר. מאור תמיד היה מגיע לבית הספר עם ארוחת בוקר, שכללה כמות של אוכל שמתאימה למספר אנשים. מאור היה פונה לתלמידי הכיתה ואומר בקול: 'מי שלא הביא אוכל מהבית יש לי כאן בשפע".

שמעון ממשיך את סיפורה של המחנכת: "כך תוך מספר שניות ניתן היה להבחין בכמות לא מבוטלת של תלמידים שעמדו מסביב לשולחנו של מאור, שחילק בחיוך ובשמחה לכל מבקש. מעניין היה שלשולחן הגיעו גם תלמידים שלא היה חסר להם, הם באו כי האוכל היה טעים להם והם ידעו שמאור נותן מכל הלב. הפלא הגדול היה שמאור חילק עד שלא נישאר אוכל בשביל עצמו, מאור היה שבע רק מלהביט בחברים המאושרים".

בן שמעון הבין  שלמעשה זה סימן והוא ממשיך את מה שמאור היה עושה כילד. "שילבתי את סיפור הנתינה של מאור והצורך של הילדים והבנתי שמוטלת עליי האחריות שכל ילד יהיה לו כריך. החלום שלי שאף ילד לא יישאר רעב", הוא אומר.

בן שמעון החל ביום שני את הפרויקט. לראשונה הוא קנה מכספו ומכספי תרומות חומרים, הגיע לביה"ס מקיף ד' וחלק מהתלמידים התנדב להכין את הכריכים. אח"כ יש רשימה של בתי ספר יסודיים שאליהם מגיעים הילדים ומביאים את הכמות הדרושה, על פי רשימה של ילדים שיודעים שהם מגיעים ללא אוכל. בן שמעון: "האל הטוב נותן לנו לתת. לפעמים אני לא יודע איך וזה מגיע. עכשיו מישהו תרם לי 2 קופסאות ענק של טונה, ואני משתמש בזה עכשיו".

אבל המכתב שקיבל בן שמעון מסיגלית אלקיים, מחנכת כיתה י6 במקיף ד', שעוזרת בהכנת הכריכים, הבהירה לו עד כמה הפרויקט הזה חשוב גם לאלה שנותנים. במכתב נכתב בין השאר: "שמעון היקר, ברצוני להודות לך בשמי ובשם תלמידיי על הזכות שנפלה בחלקנו לקחת חלק בפרויקט הגמ"ח חסדי מאור 'כריך לכל ילד', עבור ילדים שכריך בשבילם הוא לא דבר מובן מאליו. ילדים שבהפסקת עשר מביטים על חבריהם בקנאה ומתקשים להתרכז במהלך יום הלימודים בשל תחושת הרעב שפוקדת אותם. תלמידי כיתתי הביעו התרגשות גדולה מעצם העשייה והידיעה שהם יכולים לסייע ולו במעט להפחית את מספר הילדים הרעבים בבית הספר. ההתרגשות התעצמה וקיבלה מימד נוסף עם החשיפה לסיפור האישי על מאור ז"ל, שכבר כילד/נער פעל להפחית את מספר הרעבים אם על ידי מתן הכריך האישי שלו ואם על ידי הכנת כריכים נוספים בבית כדי לחלק לאחרים. מקווים שפרויקט זה ילך ויתעצם ויגיע לילדים נוספים".

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך