בגלל זיהום נוסף: הוקפאה פריקת מטעני צובר בנמל אשדוד

זיהום אוויר וים שמתבצע בנמל אשדוד כתוצאה מפריקה לא בטוחה של מטענים, גרם למשרד להגנת הסביבה הקפיא פריקת מטעני צובר בנמל אשדוד, המשרד יכריע היום האם להמשיך את ההקפאה
ספינה קשורה בחבל
צילום ארכיון. (צלם: טל שבתאי)

דיון חירום צפוי להתבצע היום על ידי המשרד להגנת הסביבה בעניין עבודת שמתבצעות בנמל אשדוד, זאת לאחר שפריקת מטענים בנמל אשדוד הוקפאה על ידי המשרד להגנת הסביבה החל מתחילת פברואר.

הדיון יתקיים על רקע הזיהום הקשה שיש במי הים ובאוויר כתוצאה מפריקת המטענים שמכילים חומרים מיוחדים, הדיון אמור להסתיים בהחלטה אם להמשיך בהקפאת פריקת המטענים או להתיר לנמל אשדוד לפרוק מטעני צובר.

הכל החל לאחר שלטענת המשרד להגנת הסביבה, נמל אשדוד לא עמד בתקנות שנקבעו על ידו, במסגרתן הוא חייב לפרוק מטעני צובר עם ציוד מתאים, אך ככל הנראה לא עושה זאת.

מי שחשף את העניין היה אתר 'כלכליסט', שהביא גם את תגובת נמל אשדוד שמסר כי "בהתאם להוראות ועל פי חוק אוויר נקי שקיבל הנמל, החל מחודש פברואר ניתן לפרוק בנמל אשדוד גרעינים, מוצרי גרעינים, גופרית ופטקוק (חומר גלם לבניית כבישים – ל"ג), רק באמצעות מדלים (ציוד מתאים מיוחד – ל"ג)".

בנמל הוסיפו וטענו ל'כלכליסט' כי "נכון להיום, יש לנמל מדלים לגרעינים בלבד, אולם פריקת התבואה בנמל אשדוד לא נעצרה. הפריקה מתנהלת באמצעות מדלים כפי שהמשרד להגנת הסביבה הנחה, וזאת עד לדיון בנושא שיתקיים ביום ראשון הקרוב עם המשרד. הסדר קודם בו התאפשר לנמל לעבוד גם באמצעות חופנים במידה שהמידלים תפוסים, נעצר בשלב זה, בהתאם להנחיות המשרד להגנת הסביבה".

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך