אבי אמסלם: "הקואליציה יציבה, לא נאפשר לבעלי עניין לערער אותה"

ממלא מקום ראש העיר אבי אמסלם, עמד לאחרונה במוקד הסערה סביב מספר סוגיות, הוא מתכוון לשלב זרועות עם ראש העיר ד"ר יחיאל לסרי, לאורך חמש השנים הקרובות ("יש בנינו חיבור מצוין ואף אחד לא יצליח לשנות זאת"), בראיון מיוחד אמסלם מדבר על הרגעים הקשים שלאחר הבחירות, על היו"ר הקודם עמרם כנפו, החברים החדשים אלי נכט וסניה כצנלסון, מלחמות הכח בעירייה ועל החזון שלו לעתיד העיר אשדוד
אבי אמסלם: "הקואליציה יציבה, לא נאפשר לבעלי עניין לערער אותה"

תקופה ארוכה ומשמעותית עברה על הקריירה הפוליטית של יו"ר ש"ס באשדוד אבי אמסלם, שבה הוא עמד במבחן מול הציבור האשדודי והוכיח לכולם את כוחו בביצה המקומית, עם הישג מרשים בדמות שישה מנדטים שהגיעו מהמגזר החרדי הכללי, למרות גל ההסתה נגד חובשי הכיפות שהציף את העיר שלנו. למרות עזיבתו המהדהדת של היו"ר הקודם עמרם כנפו בגלל משפט המתנהל נגדו, הצליח אבי אמסלם לנער את התדמית המכוערת ממפלגתו, ולהוביל אותה בזכות הצלחה אישית להיות המפלגה הגדולה בעיר, יחד עם זו של סגן ראש העיר שמעון (סניה) כצנלסון.

ניהול המשא ומתן הקואליציוני של אמסלם לאחר הבחירות היה כושל בלשון המעטה, ולמרות היותו הראשון לתמוך במועמדותו של ראש העיר ד"ר יחיאל לסרי לראשות העיר, הוא נשאר כמעט אחרון בחתימה וכניסה לקואליציה. אך לא זו בלבד, חודשיים מאז שהחל את תפקידו החדש-ישן כממלא מקום ראש העיר, הוא נגרר לתוך מלחמה של כיפופי כח ותפקידים בתיקים הנמצאים תחתיו. אך כמו שועל פוליטי ותיק אבי אמסלם לא נותן לגופי התקשורת רודפי המחלוקת להוביל אותו, ובראיון לעיתון "המגזין" הוא מעמיד דברים על דיוקם, מפזר את הערפל מעל הפייק ניוז, ומוכיח שהוא ללא ספק אחד המבוגרים האחראים בבניין העירייה, שלא לחינם מחזיק בתואר ממלא מקומו של ראש העיר.

חודשיים מאז הבחירות לעירייה ולמועצת העיר ואותם גורמים שהכניסו את העיר לסחרור בסוגיית השבת, מנסים שוב לגרור את התושבים למלחמת אחים מיותרת, שתגרום למחלוקת להעמיק את הקרע בין החרדים לחילוניים. פתיחת הקיוסק בשבת בפארק "אשדוד ים", וההתרסה של הפעילים הפוליטיים מול המגזר החרדי, יחד עם ניסיון נואש של בעלי אינטרסים לדחוק את הרבנים החסידים לפינה ולגרום להם להורות לנציגיהם לפרוש, גרמה לכאוס בעיר.

אך גם שם אבי אמסלם לא התבלבל ויצא בהודעה נחרצת במטרה להרגיע את הרוחות, אמסלם אמר: "שמעתי על הפתיחה דרך היחצנים, שדואגים לפלג ולשסע את החברה שלנו. אין לי ספק שכפו על אותו בעל דוכן לפתוח בשבת. אני נוטה להאמין שהוא נגרר, ואין לי ספק שכלכלית ההפסד רק בידו. אני לא אתן לאף גורם למשוך אותנו למריבות סביב נושא זה. נמשיך לשמור על הסטטוס קוו הקיים בעיר, ולא ניתן לשום יחצן ולשום פעיל חברתי לשסע את החברה שלנו".

אבי, יותר משלושה חודשים עברו מאז הבחירות. מה התחושות שמלוות אותך מאז?
"מערכת הבחירות הזו לימדה אותי פרק מאוד חשוב, כמה אהבה יש בעיר הזו, כמה אנשים מתחברים לקול החיובי שמדבר על אחדות מאשר על פילוג. אם תקח אותנו לדוגמא, הבאנו יותר משמונת אלפים קולות חדשים, שזה יותר מכל המפלגה של אלי נכט, או הלביאות, או אשדודים. הוכחנו ששנאה לא מדברת לתושבי העיר".

מה באמת גרם לדעתך, עם כל ההסתה שהייתה במערכת הבחירות, לבוא ולבחור בך?
"הציבור הלך עם האמת שלו, עם האני מאמין האמיתי שהוא חש וזה בא לידי ביטוי בקלפי. לא מכרנו שטויות לציבור, הלכנו עם האמת שלנו בצורה הכי ישירה שיכולה להיות וזה השתלם לנו בסוף".

אתה חושב שלולא ההסתה שהייתה ברחובות העיר היית מביא יותר מנדטים?
"היו כאן שלוש מפלגות שהשחיתו כמעט שלושה מנדטים: קול הלב, טלקר ואלמושנינו, ששרפו כמעט ששת אלפים קולות, שהם שווי ערך ליותר משני מנדטים. אל תשכח שאחוז ההצבעה גדל ולא היה כמו בפעם הקודמת, וזה היה לרעתנו, כי אחרת הכח החרדי היה גדל פי כמה, אבל אנחנו לא מסתכלים על העבר אלא רק אל העתיד, לעבוד ולהצליח".

לקח לך הרבה זמן לחתום על הסכם קואליציוני. באשמת מי שהוביל את המו"מ או באשמתך, בסוף נכנסת כמעט אחרון. יש לך טענות למישהו?
"נכון, אנחנו אחרונים שנכנסנו. עם כולם סגרו, עם כולם סיכמו ואנחנו היינו האחרונים, אבל שוב פעם אני אומר אנחנו לא מסתכלים אחורה, אנחנו מסתכלים רק קדימה. אני מפיק לקח מטעויות ורואה כיצד ניתן לפעול. הייתה כאן בעיה ללא ספק, כשאתה נכנס באיחור זה לא היה נכון ולא מקובל כי הרי הטבעי היה שכשתמכנו ראשונים נכנס ראשונים, אבל זה מאחורינו. עבר ונגמר".

איך יחסי העבודה שלך עם ראש העיר ד"ר יחיאל לסרי?
"היחסים בנינו מצויינים. אנחנו עובדים יחד ונמצאים בקשר רציף. אני עוזר לו ליישם את המדיניות שלו, אנחנו שותפים מלאים בקואליציה הזו והרעיון הוא להסתכל קדימה ולהפיק את המקסימום תועלת שלנו. אנחנו כבר לא מייצגים את רובע ג' או ז' בלבד, אלא אנחנו פזורים בכל העיר. אנשים רוצים לראות אותנו בכל מקום, ואני מקווה שעם הכלים שניתנו לי נצליח להשפיע ולעשות טוב לתושבים".

יש לך עוד חמישה חברי מועצה חדשים, ימי החסד הולכים ונשלמים, כולם התחילו לעבוד?
"חברי המועצה שלנו מצויינים, בד"כ המדד של בחירות זה ארבעה-חמישה חודשים מאז שנכנסים לתפקיד. אני מאמין שנשתלב בצורה מעמיקה, אנחנו היחידים שנפגשים ומקבלים קהל מכל גווני האוכלוסייה בעיר.חובת ההוכחה היא עלינו, עכשיו אנחנו צריכים להוכיח לציבור שהוא בחר נכון".

יושב משרד לידך סגן ראש העיר שמעון כצנלסון, שהביא תוצאה דומה לשלך ורץ לראשות העיר. אתה גם חושב על זה?
"זה כל כך לא רלוונטי כי אנחנו תמכנו בראש העיר. אנחנו לא מדברים על העתיד, הציבור נתן לנו כח בבחירות ואם היה לנו יותר זמן היינו מביאים יותר קולות, אבל זה המצב כרגע. אני עובד בשיתוף פעולה מלא עם סניה כצנלסון, אנחנו חברים טובים ומכבדים אחד את השני".

בכל זאת, אתה בטח רואה בקואליציה כל מיני אנשים שמנסים להתסיס את המערכת סביב סוגיית השבת.
"אני רואה את מה שהציבור שלי צריך ודואג לו. אני אדאג גם לשלמות הקואליציה, אבל מה שקורה שם צריך להיות מסודר ע"י החתך של הציבור שלהם שהצביע להם. אנחנו ייצגנו ציבור כללי, הם ייצגו ציבור מגזרי והמשקל בנינו הוא שונה. אותם מעוררי פרובוקציות מזהים בחירות לכנסת, וזה אותם ניצים שמנסים לעורר את דעת הקהל בצורה כזו או אחרת. הסטטוס קוו הקיים בעיר יישאר ולא ישתנה".

בכל זאת נפתח כאן קיוסק בשבת בעיר, דבר שגורם כאן לשיח רע שוב פעם. מה תעשה בנדון?
"אני עדיין לומד את הנושא הזה של הקיוסק. הבנתי שהוא כבר פתוח זמן רב, רק כמה תמונות של פרובוקטורים הציפו את העניין. זה לא משהו חדש, זה לא ישבור את הסטטוס קוו שיש בעיר, כל אותם אנשים שמנסים לפלג לא ילך להם".

אתה באמת מתכנן זעזועים בתיקים עליהם אתה אחראי?
"לא מתכנן זעזועים, מתכנן להתוות מדיניות. בהגדרה המקצועית זה נקרא שדרה ניהולית. לכל אחד ניתנה אחריות על השדרה הזו, ומי שלא מתיישר הוא בבעיה, יש צמתים שהם לא נעימים אבל זה לא נכון להיות שם ואני מקווה שלא אהיה שם".

שוחחת עם ראש העיר על הדברים האלה?
"כששאלתי אותו הוא אמר לי שהוא לא מתערב, והוא נותן לכל אחד את הסמכות ואת המרווח שלו. אני מאמין שהכל בסדר, אנחנו נמשיך לעבוד יחד בשיתוף פעולה מלא עם כולם, מאמין שלא נגיע למצבים לא נעימים, אנחנו כאן כדי להיות אחראים ומחושבים".

חבר המועצה אלי נכט, איך אתה מגדיר אותו?
"את אלי אני מכיר כל יום מחדש, יותר טוב ויותר לעומק. הוא בחור מעניין בתפיסה ובקו החשיבה שלו. הוא מגיע ממקום אחר, ממקום שונה לגמרי, וכשהדעות שונים והתפיסה וההשקפה אז אוטומטית זה יוצר ניגוד גדול מאוד, אך כאן מה שיפה שזה יצר חיבור מיוחד ואנחנו מדברים ומתווכחים הרבה, אבל נשארים חברים ומדברים המון".

אתה שומר על קשר עם היו"ר הקודם של ש"ס עמרם כנפו?
"לא, אף פעם לא היינו בקשר כ"כ טוב, אבל ראיתי אותו מספר פעמים גם לאחר הבחירות. עמרם פרגן מאוד מאוד על התוצאה, הוא לא חשב שנגיע לממדים כאלה, אנחנו כמובן מאחלים לו הצלחה במקום שהוא נמצא בו היום".

הבחירות לכנסת בפתח, לדעתך ש"ס באשדוד תוכל לשחזר את התוצאה מלפני שלושה חודשים?
"הדבר הייחודי והיפה של תנועת ש"ס שהם ערוכים בשטח. אני לא מצפה שנביא תוצאה כזו כמו בבחירות המקומיות, אבל אני מאמין שכל מי שתמך בש"ס לפני מספר חודשים, יעשה זאת שוב בעוד מספר שבועות, כי אנחנו חייבים את החוזק הזה גם בכנסת כדי להשפיע על הכלל".

לסיום, איזה מסר יש לך לתושבים שזקוקים לעזרתך?
"הדלת שלי פתוחה לכולם ללא יוצא מהכלל. אני קורא לכולם, תבואו לנצל אותנו, אני לא יוצא בסיסמאות, אצלי הלשכה תמיד פתוחה כל השנה, אני קשוב לכולם, אני בתיק הרווחה מקבל עשרות פניות ונותן מענה".

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך