שומרים על הסביבה בקורס חדש באשדוד

קורס הכשרה ייחודי לפעילי ים באזור שמורת אבטח ייפתח בשבוע הבא כחלק ממאמץ ארצי להגן על הים התיכון ועל שמורת הים דרומית
צב ים
צב ים צילום: אנשי הים התיכון

ב- 11.2.19 (יום שני)  ייפתח באשדוד, בפאב הזרם, קורס הכשרה למתנדבים אשר מעוניינים ליזום ולהשתתף בפרויקטים למען שמירה הסביבה הימית וקידום השמורה הימית אבטח.  קורסי הכשרה אלו, המתקיימים בכל קהילות אנשי הים התיכון, נוצרו מתוך הצורך העז של הציבור לקחת חלק פעיל בהגנה ושמירה על הים התיכון.

הקורס אורך כמה מפגשים וכולל מגוון פעילויות בנושאי: יזמות, הסברה, מחקר, סיוע לפקחים, קמפיינים ועוד בשיתוף חוקרי ים ומומחים. ההכשרה מיועדת לתושבי אשדוד, אשקלון, באר טוביה, יבנה גדרה והסביבה.
ההכשרה ללא עלות, אך דורשת הרשמה והשתתפות במפגשים כתנאי התחייבות. הקורס הוא ביוזמת "אנשי הים התיכון – קהילת אבטח" בשיתוף עם עמותת מחמל"י .

פעילות בחוף צילום: אנשי הים התיכון

להרשמה לקורס ניתן בלינק https://bit.ly/2B8Ro3w פרטים נוספים: מרגוליס ענבר inbar@anu.org.il , 0524717998

 

בשמורת ים אבטח החולות, שגבולותיה – חולות ניצנים בצפון וים אבטח בדרום, שוחים דגים וצבי ים, להקה של דולפינים ועופות ים. המצע הרך של החולות (שמקורם בדלתת הנילוס בואכה סודן ואתיופיה) שוקק בחיים נסתרים, ומהווה הזדמנות שאסור להחמיץ להשתקמות של המערכת האקולוגית לאחר שנים של חריש הקרקעית ברשתות המכמורת. בתי הגידול הקרקעיים של השמורה אינם מיוצגים כיום באף שמורת טבע בישראל! בשטחי הקרקעית הרכה של החולות שמתחת למים תועדו קרוב ל-700 מינים של יצורים ימיים.

הים התיכון על יצוריו החיים והצומח הגדל בו, נמצאים בסכנה לנוכח הקידוחים, הצנורות, הזיהום והדיג ההמוני שמשבשים את המערכת האקולוגית וגורמים לנזק בלתי הפיך. רשת אנשי הים התיכון הושקה כדי לדחוף את הממשלה להכריז על שמורות טבע בים התיכון כדי לעצור את הנזק הנגרם למערכת האקולוגית

"אנשי הים התיכון״ הינה רשת ארצית המורכבת מקהילות מקומיות בהן חברים גולשים, צוללים, שחיינים, אוהבי ים ועוד רבים אחרים, אשר כולן מאוחדות ברצון להקים שמורות ימיות בים התיכון. הרשת כוללת את ארגוני הסביבה המרכזיים בישראל אשר לראשונה התאחדו במטרה לשמור על הים התיכוןהחברה להגנת הטבע, צלול, אקו-אושן, ומחמל"י (מרכז חקר, מידע וסיוע ליונקים ימיים בישראל), יחד עם ארגון "אנו- עושים שינוי" המרכזת את פעילות הרשת. אנשי הים התיכון פועלים בשיתוף רשות הטבע והגנים לקידום שמורות טבע ימיות.

בישראל רבע אחוז בלבד משטח המים הטריטוריאליים מוכרז כשמורת טבע. על מנת לספק הגנה משמעותית על החי והצומח בים, רשת "אנשי הים התיכון" דורשת ממדינת ישראל להגדיל את שטחי שמורות הטבע להיקף של 20% משטח הים, בהתאם לתכנית לשמירת הים שמציעה רשות הטבע והגנים.  

 

הקמת שמורות ימיות תוביל להגנה על הטבע הימי ואלפי מיני החי והצומח הנמצאים בו, הגנה על חיות ימיות גדולות כמו דולפינים וצבי ים שטווח המחיה שלהם רחב, שמירה על נוף פתוח ומרחב לפעילויות פנאי ונופש, מי רחצה נקיים ובריאים יותר, יותר אזורי צלילה מרהיבים והגדלת כמות הדגה בשטחי הדיג.

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך