הודעת SMS שמנסה לסחוט אתכם: "צילמתי אותך, שלם לי"

מסרון שהופץ במהלך הלילה בקרב מאות ישראלים התקבלה דרישה לדמי כופר במטבעות ביטקוין בטענה שנכתבה כך "פרצתי למכשיר שלך וצילמתי סרטון שלך מענג את עצמך"
סימוס בטלפון הנייד

אתמול בלילה החלו גורמים לא ידועים מחו"ל בהפצת הודעת SMS המכילה נסיון סחיטה, אך מומחי טכנולוגיה הרגיעו וטענו כי זהו ניסיון סחיטה ללא הוכחה, אם כי הם עדיין נשארו מסוייגים.

בהודעה נכתב "שלח 500 ביטקוין, אחרת אני אשלח לכל אנשי הקשר שלך סרטון שלך 'מענג' את עצמך", כך לשון ההודעה שנשלחה מ-Quagmire. "פרצתי למכשיר שלך וצילמתי אותך ביחד עם הסרטון שראית. אתה די סוטה… אני אדע אם ראית את ההודעה אז אל תנסה להתעלם…! יש לך 72 שעות לשלוח את הכסף אני אדע אם שלחת". כך, בעברית די רהוטה, הופצה ההודעה לתושבים רבים בארץ.


ע"פ מומחים טכנולוגים בעולם התקשורת הודעות מהסוג הזה מופצות לא רק ב-SMS, אלא גם באמצעות הדואר האלקטרוני ואפילו באפליקציות מסרים פופולריות כמו וואטסאפ, ולא רצוי ללחוץ על הלינק המצורף להודעות אלו.

גם המשטרה התייחסה לעניין לאחר שיחידת הסייבר בלהב 433 זיהו את ניסיונות הסחיטה וזאת תגובתם בנושא: "מבדיקתנו עולה כי מאחורי ההודעה עומד גורם זר שלא מחזיק בחומר ממשי ומדובר בפעילות זדונית שאין מאחוריהן סרטונים כלשהם. עוד עולה כי פרטים אישיים שלעיתים מצורפים להודעות אלו נלקחו מאתרים ישנים שנפרצו בעבר ופורסמו עם הפרטים האישיים של המשתמשים, וכי אין באמת לסוחט פרטים אישיים נוספים של מקבל ההודעה. מדובר בתופעה שנצפתה בעבר על ידי המשטרה וכעת ניכר שהיא חוזרת על עצמה.

משטרת ישראל תמשיך להיאבק בנחישות  בתופעה החמורה גם במרחב הווירטואלי".

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך