"המנהיגים הערבים בגדו בתפיסת העולם שלהם"

הדברים נאמרו על ידי המתמודד בפריימריז של מפלגת העובדה עלימי נזאר, בכנס הקשת מטה מפלגת העבודה באשדוד. ח"כ שמולי: "דרוש לנו אומץ לא רק בשדה הקרב אלה גם בפוליטיקה". המארגנים: "מפלגת העבודה חייה ובועטת מתמיד". ח״כ מיכל בירן: ״אגלה לכם סוד שנתיים שאשדוד הייתה העיר האהובה עלי בעולם הקמתי כאן את קיני הנוער העובד והלומד״.
"המנהיגים הערבים בגדו בתפיסת העולם שלהם"

את הדברים אמר המתמודד בפריימריז של מפלגת העבודה, עלימי נזאר, (הבן של נאוף מסלחה ז"ל), בהשקת מטה המפלגה באשדוד.  בעוד שבמפלגת הליכוד ערכו פריימריס, במפלגת העבודה השיקו כאמור בשלישי את המטה בעיר. בארוע נכחו בין היתר ח"כ עומר בר לב, ח"כ שמולי, ח"כ סוויד, ח"כ בירן, העיתואני הנריקה צימרמן, ח"כ מרב מיכאלי ועוד. השורה התחתונה מבחינתם – "מפלגת העבודה חייה ובועטת מתמיד".

בשלישי בערב 140 פעילים תושבי העיר בכנס השקת מטה המפלגה. האולם היה מלא עד אפס מקום. חיה כהן מנהלת הסניף הודתה לכל הח״כ והמתמודדים ובירכה אותם על הגיעם לכנס. והם והן בהחלט באו הם באו טעונים באנרגיה, בראותם אולם כנסים כה מלא.

ח״כ רויטל סוויד אמרה בנאומה:  "גוש המרכז שמאל הולך ומתחזק, ההתפלגות בימין הולכת ומתחזקת, מספר מפלגות נמצאות על קו אחוז החתימה". ח״כ עומר בר לב, טוען כי יהיה מהפך: " אני מרגיש את תחילתו של המהפך ברחוב. הציבור מבין שהעבודה מציעה מסר ציבורי בעד הציבור ובעד מהפך בשילטון במדינת ישראל. אנחנו נפעל לפינוי התישבות בלתי חוקי, אנחנו נפעל לחיזוק הגושים, אנחנו נפעל לקידום פיתרון בר קיימה בעזה. ובנימה אישית ציין ״לפני שש שנים אישתי שאלה אותי מה איבדתי בפוליטיקה״ עניתי לה שרק מהפוליטיקה באמת ניתן לשנות סדרי שילטון".

כנס פתיחת המטה.

המתמודד בפריימריז עלימי נזאר, (הבן של נאוף מסלחה זל), התייחס כאמור לציבור הערבי: "המנהיגים הערבים בגדו בתפיסת העולם שלהם. ומסיבה זאת אנחנו רואים גם אצלהם התפוררות, מפלגת העבודה צריכה להיות שם על מנת לקלוט ולהחזיר את כל המצביעים כולל ערביי ישראל למפלגת העבודה".

ח״כ מיכל בירן, דיברה על אשדוד:  ״אגלה לכם סוד שנתיים שאשדוד הייתה העיר האהובה עלי בעולם. הקמתי כאן את קיני הנוער העובד והלומד״. יש כל כך הרבה ח״כים טובים, ברשימת העבודה ולכן הצלחנו.

המתמודד בפריימריז סלמאן טרודי נציג המגזר הדרוזי:  אפשר לעשות שלום וצריך לעשות שלום, השכנים המתונים שלנו הם דוגמה טובה לכך. העם היהודי מקדש את החיים, אנחנו במפלגת העבודה מקדשים את הברית בנינו. סבא שלי כמוחתר של הכפר הביא את מפלגת העבודה ואני ממשיכו. אנחנו נביא ונחזיר אלפים למפלגה.

העיתונאי אנריקה צימרמן

אחד הבולטים היה העיתונאי אנריקה צימרמן,שהוא מתפקד חדש לעבודה: " לפני 13 חודשים התפקדתי לעבודה, וכולנו צריכים להתעשט ולהבין שאנחנו כמפלגה במבוכה גדולה. אסור ואין לנו את הזמן להתאבל ולבכות, אנחנו כעת צריכים לדאוג למדינה למען הדורות הבאים. אין דבר שכזה להקפיא סכסוך, ולא ניתן לטפל בסכסוך בעזרת אקמול כי אם על ידי קידומם של פרוייקטים כלכליים אזוריים. שלום אזורי יפנו תקציב של 74 מיליארד ש״ח לטובת פיתוח של הארץ ופתרון בעיות פנימיות".

.ח"כ איציק שמולי מסכם:  "לפני 70 שנה אנשים באו עם אמונה וגאווה והקימו מדינה. הליכוד בארבע שנים האחרונות נראה כמי שיורד מהפסים. ישראל נמצאת על פרשת דרכים, התנגשות בין שתי תפיסות שונות. האחת מדברת על אובדן הציביון הציוני והפיכת מדינת ישראל למדינה דו לאומית. והשנייה מציעה תיקווה והיפרדות מהפלסטינאים, לא למען אבו מאזן אלה למען בני הדור שלי הדור שלנו.  דרוש לנו אומץ לא רק בשדה הקרב אלה גם בפוליטיקה. אני מאמין בשינויים גדולים. השינויים שהובלתי סייעו למאות ואלפי ישראלים ושיפרו את חייהם. הכל שאלה של מהות למה אנשים מוכנים לתת סיכוי, אתם מוכנים לתת סיכוי? אל תאבדו את התיקווה. אפשר לעשות את זה ולקחת את מדינת ישראל למקום אחר.

 

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך