חווייה סביבתית בפארק אריאל שרון

איגוד ערים לאיכות הסביבה אשדוד חבל יבנה, עורך פעילות חינוכית בנושאי איכות סביבה גם בקרב המתנסים. השבוע יצא סיור של עובדים במתנ"סים אל אתר חירייה אשר הפך למרכז לחינוך סביבתי בתוך פארק אריאל שרון, וחזר עם תובנות באשר לשמירה על סביבה נקייה ועל איכות הסביבה.

השבוע יצאו צוותי הצהרונים של מתנ"ס חרצית, מתנ"ס דקל ומתנ"ס עם שלום לסיור מיוחד בפארק אריאל שרון ובמרכז לחינוך סביבתי בחירייה. הסיור היה חלק מהשתלמות שנתית מרתקת בנושא קיימות שהעביר צוות איגוד ערים לאיכות סביבה אשדוד-חבל יבנה, לצוותי הצהרונים במתנ"ס עם שלום ובמתנ"ס חרצית, והינו תוצר של שיתוף פעולה הדוק ומתמשך בין עמירם סביון, משה אלחרר ופנינה פרלמוטר שהינם מנהלי מתנ"סים בעיר למרב יגר ואורי מורלי מצוות החינוך וההסברה באיגוד ערים לאיכות סביבה, אשדוד חבל יבנה.

עמירם סביון, מנהל מתנ"ס דקל, הצטרף לסיור וסיפר "את הסיור התחלנו בתצפית מראש "הר הזבל" המשוקם, לאחר מכן ירדנו אל תחנת המעבר בה ראינו את הכמות האדירה של הפסולת הביתית של כל גוש דן שהגיעה באותה השעה לתחנת המעבר. אומרים שאין טוב ממראה עיניים וכך באמת היה. עמדנו על מרפסת באתר חירייה ולא האמנו למראה כמויות הפסולת שעוברות שם ושאותם אנו מייצרים".

"היה זה המשך טבעי להשתלמות בה קיבלנו מושג ממשי על משבר הפסולת וכיצד כל אחד מאתנו יכול, על ידי פעולות פשוטות, לסייע להפחתת הפסולת ולעשות מעשה למען הסביבה" אומרת מרב יגר מאיגוד ערים לאיכות הסביבה.

אורי מורלי, מצוות האיגוד שליוותה את הסיור הוסיפה כי "חלק נוסף של הסיור התמקד בנושא הפתרונות לפסולת בניין וגזם וכן במרכז לחינוך סביבתי שמעוצב כולו ברוח השימוש החוזר . בנוסף קינחו הצוותים בהרצאה מעניינת על הקשר בין קיימות לתזונה ומהו "מזון מקיים".

ד"ר ענת רוזן, מנכ"ל איגוד ערים לאיכות סביבה אשדוד חבל יבנה ביקשה להודות מנהלי המתנ"ס השותפים ולכל המשתתפות. עוד הוסיפה ד"ר רוזן "אין ספק שמדובר בסיור חוויתי ומשמעותי ואנו באיגוד מקוים כי שיתוף הפעולה עם המתנ"סים בנושא קיימות ילך ויתרחב. המתנ"סים באשדוד מתווים דרך ייחודית ונשמח אם בשנים הקרובות נצליח להציע יחד עם מנהלי המתנ"סים פעילויות לציבור הרחב בתחום הקיימות, נקים גינות קהילתיות במתנ"סים ונתווה דרך של מתנ"ס ירוק ומקיים".

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך