פקידה באסותא אשדוד למטופלת: "באות הרבה רוסיות לא ישראליות ללדת פה"

כך נאמר לאישה שהגיעה למיון יולדות, מאחר והיה בידה רישיון נהיגה ולא תעודת הזות וסירבו לקבלה. ח' כתב מכתב למשרד הבריאות. אסותא שלחה מכתב תגובה: "בית החולים מעניק שירותיו הרפואיים במיונים ובמחלקות האשפוז לכל אדם הזקוק לשירותים אלו ללא הבדל בין גזע, דת, מין, לאום או אזרחות בהתאם לחוק ולנהלי משרד הבריאות וקופות החולים".
בית החולים אסותא.
ביה"ח אסותא.

מקרה חמור באסותא אשדוד.

לפני שבועיים הגיעו ח' תושב אשדוד ורעייתו א' לבית החולים אסותא למיון נשים. הייתה זו שעת ערב והם הופנו למיון יולדות. למרות שרעייתו לא בהריון. כשניגשו לפקידה במיון יולדות היא דרשה תעודת זהות. הזוג טען כי מיהר ואין בידו את תעודת הזהות, אבל יש לאישה רישיון נהיגה. לדברי ח' סירבה הפקידה והתעקשה על תעודת זהות.

כששאלו מדוע ההתעקשות שמעו ממנה לדבריהם: "יש פה מספיק רוסיות שרוצות ללדת למרות שאינן אזרחיות המדינה". האישה שהיא יוצאת חבר העמים וח' נפגעו והסבירו לפקידה כי היא אזרחית המדינה, אבל לא הועיל. היא נותרה בשלה. ח' ורעייתו קיבלו טיפול, רק לאחר שמצאו במקרה צילום של תעודת הזהות בנייד שלה. אבל בעיקר הם יצאו מהמקום פגועים מהיחס המשפיל.

ח' כתב מכתב תלונה למשרד הבריאות ובו פירט את המקרה:

"הפקידה סירבה להתחיל בתהליך פתיחת תיק רפואי. ושוב אמרה "ללא הוכחת אזרחות ישראלית אין לי איך לעזור לכם". רק לאחר שמצאתי במכשיר הטלפון הנייד שלי צילום תעודת זהות של אשתי והראיתי את הצילום לפקידה, היא הואילה לפתוח עבורנו תיק .תוך אימות הפרטים אימתה מולנו מידע אישי כגון כתובת, טלפון  וחברות בקופת חולים- משמע את כל המידע הנ"ל, יכלה לבצע, לאמת ולחסוך זמן המתנה יקר המלווה בכאבי תופת של אשתי  ע"י הזנת מספר תעודת הזהות המופיע על גבי רישיון הנהיגה".

ח' מציין גם את הצד האחר של בית החולים: "חשוב לי לציין, כי לאחר הקליטה, הצוות הרפואי כולו, תפקד כהלכה ובצורה ראויה לשבח , בדק, בחן הרגיע ושחרר אותנו הביתה- אך כל זה לא הצליח למחוק לנו את תחושת ההשפלה , הקטנוניות, והגישה הנוגעת בגזענות סמויה, שחווינו , בפרק זמן כה קריטי , בתהליך רישום פשוט לכאורה".

אסותא אשדוד.

הם קיבלו מכתב התנצלות מאסותא ובו נכתב: "ביררנו את פנייתך אל מול המזכירה ואנו מבקשים להתנצל על תחושותייך כפי ששיקפת לנו במסגרת שיחותינו. אנו מבקשים להבהיר כי בית החולים מעניק שירותיו הרפואיים במיונים ובמחלקות האשפוז  לכל אדם הזקוק לשירותים אלו ללא הבדל בין גזע, דת, מין, לאום או אזרחות בהתאם לחוק ולנהלי משרד הבריאות וקופות החולים. למען הסדר הטוב נציין כי דרישת הצגת תעודת הזהות אינה תנאי לקבלת טיפול רפואי, עם זאת המזכירה ביקשה תעודת זהות על מנת לקבל פרטים מדויקים המסייעים לנו להעניק שירות מהיר ויעיל במידה והמטופל פונה פעם נוספת לקבלת טיפול בבית החולים. מבלי לגרוע מכך, אנו נקפיד לחדד מול צוותי בית החולים את נושא הצגת תעודת מזהה, בדגש על רישיון נהיגה כתעודה מספקת".

ח' אמר לאשדוד אונליין: "מכתב התגובה התעלם לחלוטין מהדברים שנאמרו, כאילו התלוננו על עצם בקשת הזדהות. תלונתנו היא על אופן בקשת ההזדהות והדברים החמורים שנאמרו לאשתי. כמו כן, המכתב סותר את עצמו באמירה:"הפקידה ביקשה תעודת זהות על מנת לקבל פרטים מדויקים המסייעים לנו להעניק שירות מהיר ויעיל." מה בדיוק יש שם שאין ברישיון,? מספר זיהוי, שם, תמונה וכתובת יש בשניהם".

תגובת אסותא: פנייתה של המטופלת התקבלה במחלקת פניות הציבור בבית החולים. מיד עם קבלת התלונה ביצענו בירור מעמיק עם המזכירה הרלוונטית.‬ לאחר הבירור, שוחחנו עם בעלה של הפונה והבהרנו כי רישיון אכן מהווה תעודה מספקת לקבלת הטיפול הרפואי ואנו מתנצלים אם חלה אי הבנה בנושא.‬ בנוסף הבהרנו כי בית החולים אינו מתנה קבלת טיפול רפואי במיונים ובמחלקות האשפוז בכפוף להצגת תעודה ובוודאי שאינה מפלה במתן הטיפול בין גזע, דת, מין ו/או לאום. ‬ סוכם עם בעלה של הפונה כי אנו נעביר לידם מכתב התנצלות על התחושות איתן יצאו מבית החולים. ביום 3.02.19 נשלח לידם מכתב זה.‬

מיד לאחר שליחתו בתיאום עם בעלה של הפונה, פנתה הגברת לפניות הציבור ולאחר צרחות וקללות שמפאת כבודה לא נחזור עליהם, הסתיים הטיפול בפנייתה. בית החולים השקיע מאמץ באופן מיידי בבירור המקרה ובמתן מענה הולם, אולם אנו לא נקבל יחס שאינו הולם כלפי אנשי הצוות בבית החולים".

 

 

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך