מגלגלים סיגריות? יש לנו בשורות רעות עבורכם

שר האוצר חויב להשוות את המוצרים, כך שמחירי הטבק צפויים לעלות משמעותית. אפשרות אחרת: ירידה בעלות הסיגריות הרגילות
עישון סיגריה בפארק ציבורי
סיגריות צילום: דפוזיט פוטוס

בית המשפט העליון הורה לשר האוצר משה כחלון להטיל מס קניה שווה על מוצרי הטבק לגלגול ועל סיגריות רגילות. ההחלטה אמורה לייקר משמעותית את מחירי הטבק לגלגול, למרות שכחלון יכול גם להפחית את המס על הסיגריות הרגילות ולהשוות בין המסים.

האפשרות הסבירה היא, העלאה משמעותית במחירי הטבק לגלגול, גם אם היא תתלווה בהוזלה של מחירי הסיגריות הרגילות. המס על הסיגריות בישראל הוא מהגבוהים בעולם, ועובר את ה-80% כולל מע"מ. מס הטבק לגלגול, לעומת זאת, נמוך משמעותית ועומד על 35.5 אחוזים, מה שהופך אותו לזול במיוחד לעומת הסיגריות הרגילות. היום, מחירי הטבק לגלגול עומדים על כ-40 שקל לערך, תלוי במותג. עכשיו כתוצאה מהעלאה הצפויה במחיר, עלויות הטבק לגלגול צפויות להתייקר בכ-25 עד 55 שקלים לחפיסה, וינועו בין 60 ל-100 שקלים בהתאם למותג. יש לציין, כי בסופו של דבר משרד האוצר יחליט האם להשוות בין מחירי הסיגריות ומחירי הטבק לגלגול.

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך