מאות מוסיקאים על במה אחת

כ-380 תלמידים ב-24 בתי ספר יסודיים, ממלכתיים וממלכתיים-דתיים, משולבים כיום בתוכנית המוסיקלית אותה הגה ראש העיר ד"ר יחיאל לסרי, ואתמול ציינה שנה שניה בטקס סיום מרשים שהתקיים במשכן לאומנויות הבמה.

כאשר ראש העיר ד"ר יחיאל לסרי הציג את חזון החינוך שלו הוא כיוון לכך שכל ילד וילדה באשדוד ילמדו מוסיקה. לתפישתו, כל ילד/ה צריכים ללמוד לנגן על כלי מוסיקלי כלשהו. זה מוסיף הרבה מאוד לפיתוח הכישרון, מעצב את האופי, מחזק ערכים כמו משמעת עצמית, התמדה, מצוינות, שאפתנות וכיו"ב, מגביר את המוטיבציה להישגים ומוסיף רובד נוסף לחייו של האדם. טבעי היה שלאור החזון הזה, קונסרבטוריון "אקדמא" יהיה זה שירים את הכפפה ואכן, הנהלת הקונסרבטוריון בניהולה של יאנינה קודליק, יישמה זאת הלכה למעשה ואמש סיכמה שנה שנייה להשקת המיזם המוסיקלי בבתי הספר באשדוד.

בערב מרגש שנערך אתמול במשכן לאומנויות הבמה באשדוד, אפשר היה לראות כיצד חזון ראש העיר קורם עור וגידים. אומנם זו השנה השנייה למיזם המוסיקלי המיוחד אך הוא מבטא קפיצת מדרגה משמעותית בכך שטקס הסיום התקיים במשכן עצמו, בשל היקף המשתתפים וציבור האורחים. "מדובר בתכנית ללימודי מוסיקה בקבוצות קטנות בכלי נשיפה וכלי קשת, והקמת תזמורות בית-ספריות בכל בתי הספר שבפרויקט" אומרת אירית גלזר מאקדמא ומציינת כי "כבר היום, בשנה השנייה למיזם, משולבים כ-380 תלמידים בתכנית, ב-24 בתי ספר בעיר".

יאנינה קודליק, מנהלת אקדמא, מציינת כי מטרת התוכנית היא להעניק חינוך מוסיקלי לתלמידים רבים ככל האפשר ולטפח כישרונות מוסיקליים צעירים בעיר. השנה גם מינהל החינוך הצטרף למיזם ומסבסד חלק משכר הלימוד לתלמידים שלמדו בפרויקטים בבתי הספר ומעוניינים ללמוד שיעורים יחידניים בקונסרבטוריון אקדמא. עוד מצוין כי התכנית הייחודית הזו זכתה להוקרה והערכה ולתמיכה של מר יהודה פרנקל – הממונה על החינוך והתעשייה, מר אריה מימון – ראש מינהל החינוך אשר בירך את הילדים הנרגשים וגב' מרטין עובדיה – מנהלת אגף חטיבה צעירה. את הפרויקט מנהל מר ארנסט פרל – בוגר תזמורת צה"ל, מנצח, מחנך ומנהל מח' כלי נשיפה והקשה בקונסרבטוריון אקדמא.

הקונצרט החגיגי שהתקיים אמש, נפתח בשירת התקווה כשעל הבמה כ-380 מוסיקאים צעירים אשר הגיעו להציג ולהרשים את הקהל בהישגיהם המוסיקליים. "המחזה המדהים הזה של מאות תלמידים על במה אחת, עומדים ומנגנים, הוא ציון דרך בתולדות העיר" אומרים באקדמא, רגע לפני שתזמורות שונות, נציגים מ-24 בתי הספר שבמיזם, עלו יחד עם הרכבים ייצוגיים של כלי קשת וכלי נשיפה מקונסרבטוריון אקדמא.

בתי הספר שבתוכנית הם: אופק, יצחק רבין, קשת, הראל, צפרירים, נועם, שז"ר, שח"ר, גאולים, אלונים, היובל, רעים, רתמים, הקריה, אמירים, נוף ים, אריאל, ארזים, הרא"ה, שקד, שז"ר, שירת הים, חזון יעקב ומוריה. נציגיהם נכחו כמובן באירוע וכמו כן נכחו חברי הנהלת קונסרבטוריון אקדמא, סמנכ"ל החברה העירונית לתרבות ופנאי מר אורן טואיל, מנהלי בתי ספר, מורים והורים.

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך