שיעור חולי הסרטן באשדוד אצל הגברים הגבוה ביותר בארץ

משרד הבריאות מפרסם את נתוני מדד הבריאות בערים הגדולות. 23 אחוז באשדוד מעשנים! אשדוד בצוותא עם בת ים נחשבת לעיר עם הכי הרבה אנשים סוכרתיים. ויש עוד נתונים מענינים.
רופא באשדוד בקופת חולים

משרד הבריאות פרסם היום את מדד הבריאות בערים הגדולות בישראל: למערכת שירותי הבריאות בעיר יש תרומה על שמירה וקידום בריאות התושבים ועל הטיפול בחולים. תושבים יכולים להרוויח רבות מפעילות איכותית, נגישה וזמינה של שירותי בריאות או להפך, בריאותם עשויה להיפגע אם שירותי הבריאות לא יספקו מענים מתאימים.

אז מה המצב באשדוד? עד כמה אנחנו בריאים? או שומרים על אורח חיים בריא?

באשדוד חיים בממוצע עד גיל 82, הכי גבוה חיים בכפר סבא עם 84.4 שנים, הכי מעט חיים בבת ים עם 81.1 שנים. מנגד שיעור התחלואה הגבוה ביותר בסרטן (מכל הסוגים) בקרב גברים נרשם באשדוד: 379 מקרי סרטן על כל 100 אלף תושבים, בבני ברק לעומת זאת השיעור הנמוך ביותר – 264 מקרי תחלואה על כל 100 אלף תושבים.

בין הנתונים שנאספו נכללו המדדים הבאים: עישון (כולל סיגריות, סיגרים, מקטרת וכדומה); פעילות גופנית (לפחות 10 דקות ברצף שלוש פעמים בשבוע); הערכה עצמית של מצב הבריאות (הגדרה טוב או טוב מאוד); ביצוע ממוגרפיה (עבור נשים מעל גיל 40); חיסוני שפעת; תרופות שינה; מוגבלות תפקודית (בעיה בריאותית או פיזית שמפריעה בפעילות היומיומית), תוחלת חיים; תמותת תינוקות (שיעור פטירה לאלף לידות); סרטן בגברים ונשים (מספר החולים ל-100 אלף בני אדם); סוכרת (שיעור החולים לאלף בני אדם באוכלוסייה) והשמנה ועודף משקל בילדים (בכיתות ז').

בתחום הרפואה המונעת נבדק היכן מתחסנים יותר נגד שפעת: באשדוד 24 אחוזים מהאוכלוסיה מתחסנת. השיאנית היא כפר סבא (32%) ואחריה חולון (30%), רמת גן (29%), תל אביב, ראשון לציון ונתניה (28%), חיפה ובאר שבע (27%), בית שמש (25%), פתח תקווה ובת ים (24%), רחובות (23%), אשקלון (22%) וירושלים (21%). שיעור ההתחסנות הנמוך ביותר נגד שפעת הוא בבני ברק (16% בלבד).

אשדוד ובת ים נחשבות לערים עם הכי הרבה סוכרתיים: 60 בני אדם מתוך אלף תושבים סובלים מהמחלה; ברמת גן לעומת זאת רק 42 מתוך אלף תושבים עם סוכרת.

23 אחוזים באשדוד מעשנים. המחוצע הארצי לשם השוואה הוא בדיוק אותו אחוז. לגבי השמנת ילידם, נבדקו ילידי כיתות ז', אשדוד עם 32 אחוזי השמנה בקרב ילידי השנתון הזה, הממוצע הארצי הוא 30.

 

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך