במקיף ד' ממשיכים להנציח את זכרו של החייל אוהד שמש ז"ל

כמו בכל שנה, זו השנה השלישית, ערכו בבית הספר מקיף ד' יום שיא של התנדבות למען הקהילה, לזכרו של החייל אוהד שמש ז"ל, בוגר בית הספר שנפל ב"צוק איתן". מאירוח ילדי גן ועד אירוח קשישים ניצולי שואה שזכו ליום שלם של פינוק. בדיוק כמו אוהד ז"ל שנתן מעצמו לאחרים
במקיף ד' ממשיכים להנציח את זכרו של החייל אוהד שמש ז"ל

בעשרה בינואר, כמו באותו התאריך בשלוש השנים האחרונות, "השמש" עלתה בבית הספר מקיף ד'. הפעם היא לא עלתה רק תרתי משמע, היא "עלתה" באור ההתנדבות מאחר ובבית הספר ערכו יום לזכרו של אוהד שמש ז"ל, בוגר המקיף, שנפל ב"צוק איתן".

לאחר נפילתו של אוהד שמש ז"ל, החליטו בבית הספר למצוא דרך להנציח את בוגר בית הספר, שנתן למען האחר. נתן את חייו. הוחלט על יום של שיא, יום פעילות שייקרא "בעקבות השמש", יום שבו תלמידי ומורי התיכון יעשו הכל למען הקהילה. יום של נתינה אינסופית.
ביום המגוון ניתן היה לראות 1000 מתנדבים, שכוללים את תלמידי בית הספר, מורים ותושבים עם לב גדול, שבאו לתת באהבה גדולה. היום הופעל ע"י צוות החינוך החברתי של ביה"ס, בשיתוף עמותת שמש ועיריית אשדוד.

הפעילות הייתה ענפה ואפילו יצאה אל מחוץ לכותלי בית הספר. היום כלל שיפוץ תיקון וצביעה של מבנים ובתים לאוכלוסיות מוחלשות, יציאה להתנדבות בגנים ובבתי הספר היסודיים, וכן אירוח קשישים וילדי גנים, בבית הספר.

לדוגמא אל ביה"ס הגיעו מתנדבים רבים, בהם מרצים שהעבירו הרצאות לקשישים ממועדון ניצולי השואה בעיר. זה החל בארוחה מפנקת שהכינו ילדי כיתה י' ונמשך בתחנות רבות, ביניהן הרצאה בנושא בריאות ותזונה נכונה, ספרים שהעניקו תספורת ופן לקשישים, קוסמטיקאית, מאפרת, מניקור ועוד. אבל היה עוד. בסיום ניצולי השואה הוזמנו להרצאה של אביגדור קהלני, גיבור ישראל, ויחד עם תלמידי יא' ויב', זכו להרצאה מרתקת.

רס"ר אוהד שמש ז"ל

ביה"ס אירח את ילדי גני הילדים וערך עבורם יום ספורט היתולי. מועצת התלמידים אספה פירטי וינטג' שנמכרו במחירים סמליים וכל הכספים שנאספו הועברו לתרומה לעמותת שמש.

בבית הספר ביקשו להודות ליהודית ביטון מנהלת ביה"ס, לאסנת סעדון רכזת החינוך החברתי על ניהול היום, לקרן פרץ על שיבוץ למקומות התנדבות עשייה ותכנון, לניסים אביטל על ניהול יום הספורט עבור ילדי הגנים, לשרי רכזת הבגרויות שלקחה את פרויקט אירוח מועדון הקשישים ניצולי השואה, לרכזת שיכבה י אושרת לוסקי וכול צוות המחנכים על הנכונות להתנדב ולסייע להצלחת האירוע, לחיילי פרק המשימה תמר וירדן, לאור מורה חיילת, לבתיה רעות בת השרות, לזהבית ולכול התלמידים, ההורים והחיילים שהגיעו ותרמו מזמנם, לאושרי אסולין וכיתתו אשר יצאו לבית חולים אסותא מחלקת יולדות להענקת שי מארז לכל יולדת וילוד שנאסף מתרומות בשם "עמותת יאיר דרכו" ע"ש בנו ז"ל יאיר דויד.

על פי התגובות אי אפשר היה לדעת מי קיבל יותר הנותנים או המקבלים. ההרגשות של כולם הייתה עצומה. דמעות רבות ניקוו בעייני רבים, של אלה שנהנו מהיום לזכרו של אוהד, או מאלה שהגיעו להתנדב, וזה בעצם אומר הכל.

מבית הספר נמסר: "יום בעקבות השמש, הינו יום של נתינה ועשייה למען האחר, יום שבו יחד עם הקהילה פועלים לעשות טוב. נפלה בחלקנו הזכות להנציח בדרך ייחודית את בוגר בית ספרנו. אנחנו מקווים כי בשנה הבאה נצליח לרתום ולגייס פעילים נוספים לעשייה ברוכה זו".

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך