"שובו עילית" אשדוד מציג: מדעני וחקלאי העתיד של מדינת ישראל

גן הילדים השייך לביה"ס המצטיין "שובו עילית", ממשיך להפתיע עם הרעיונות הגדולים, והניסיון להפוך את הילדים הקטנים לגאונים. הפעם אימצו במוסד החינוכי את נושא החקלאות הכל כך חשוב במדינה שלנו, יחד עם חקר המדע המעניין שמתאים את עצמו לגיל של הזאטוטים הקטנים, הגן מצליח להתברג בראש רשימת הגנים המצטיינים בעיר אשדוד
"שובו עילית" אשדוד מציג: מדעני וחקלאי העתיד של מדינת ישראל

במשך תקופה ארוכה נחשפנו להצלחה המסחררת של בית הספר "שובו עילית" אשדוד, שהצליח לזכות באליפויות חסרות תקדים בסייבר, מתמטיקה ואנגלית, ולהיות בשורה הראשונה של בתי הספר בעיר. אך תמיד תהינו כיצד בית הספר מצליח להצמיח דור של מחוננים בעיר אשדוד. השבוע הצלחנו סוף סוף למצוא את התשובה.

המוסד החינוכי שנמצא מתחת לגבעת יונה שברובע א', מחזיק בגן ילדים מושקע מקצועית, מהרמות הגבוהות בעיר אשדוד, גן ילדים שלא מסתפק רק בלימוד האותיות והניקוד, אלא מוסיף גם ידע וערכים נוספים שיעזרו לילדים בעתיד, בתקווה שאלה יצליחו ליישם את הכלים המקצועיים הללו שמונגשים להם כבר בגילאי גן עירייה.

ב"שובו עילית" אשדוד החליטו לקרב את הילדים הקטנים לשני עולמות חזקים וחשובים במדינת ישראל: החקלאות וחקר המדע על הבריאה והתפתחות הצומח. במהלך שנת הלימודים שני התחומים הללו נפגשים בדברים הקשורים אחד לשני ופותחים לילדים הקטנים צוהר חדש של ידע מעניין ומרתק.

נכון, זה נשמע קצת הרבה בשביל ילד קטן, אבל כמובן שבמוסד החינוכי מנגישים את הלימוד לכדי היכולת של הילד. למרות זאת היה קשה לנו להאמין שילדים מתעניינים כל כך בחקלאות ומדע, והחלטנו ללכת ולבדוק את זה… נסענו לרחוב הראשונים שברובע א', נכנסנו למוסד החינוכי ויחד עם המנהלת המסורה מלכי שיינין, נגשנו לראות את גן הילדים.

ההפתעה שחיכתה לנו בפנים הייתה גדולה. הגינה החקלאית הגדולה שהצליחו להקים ילדים כל כך קטנים הייתה מדהימה, והקיר בגן עם חומרי המדע והמחקר איתם עובדים הקטנטנים, יחד עם הקשב הרב של כל הילדים ללא יוצא מהכלל לצוות הגן המסור, שפירט ולימד אודות המדע במזג האוויר, הצליחו לגרום לנו להבין שדור הילדים החדש בגן "שובו עילית" יגדל להיות משכיל וחכם יותר מגנים אחרים, הרבה בזכות העשרה החינוכית החדשה שקיימת בו.

בשיחה שקיימנו עם הצוות המקצועי של הגן ניסינו להבין כיצד הדברים עובדים, איך הילדים מגיבים ללימודים המעניינים, והאם גם בשנה הבאה המתכונת הזו תימשך. אחת משלוש הגננות שהיו שם ניהלה איתנו את השיחה והסבירה: "בכל שנה אנחנו תופסים שני נושאים חשובים שנשמעים של גדולים, ומצליחים להנגיש אותם לילדים. לא צריך להיות מחונן כדי להבין את מה שאנחנו מסבירים, זה מרתק את הילדים בכל מקרה, אין ילד שלא מתעניין, ההקשבה בשיעורים הללו היא מלאה".

מה הביא אתכם ללמד ילדים קטנים דווקא חקלאות וחקר הצומח?
"תראה, בדור שלנו הילדים הקטנים בגילאים האלה כבר מכירים היטב את הדיגיטל, אנחנו יכולים לראות בבית את השליטה שלהם במשחקים או בסרטים, והעולם החקלאי וחקר הבריאה והצומח מאוד חסרים להם, לכן החלטנו להנגיש את הנושאים הללו לטובת הילדים הקטנים. מה גם שבבית הספר שלנו התלמידים מצטיינים בסייבר ובמדע טכנולוגי מתקדם, אז אנחנו משתדלים לדאוג להכל, ולא לפסוח על אף חלק בילדות שלהם, שיכול להעניק להם כלים טובים לעתיד טוב יותר מאשר צפייה בסמארטפון".

במה מתבטא הלימוד בחקלאות או במדע?
"במסגרת הלימודים בגן הצלחנו להקים עם הילדים גינה גדולה ומיוחדת, ובה סוגים רבים של צמחים, כאשר על כל צמח למדו הילדים בנפרד. כל ילד היה חלק מחוויית השתילה, עשה זאת בידיו וראה כיצד מה שהוא עשה צומח מזרעים קטנים לצמח קטן שממשיך לגדול, התהליך הזה מסייע רבות בהליך ההתפתחות של הילדים".

ואיך זה עובד במחקר ובמדע?
"במסגרת הלימודים בגן אנחנו לוקחים גם צמחים וגם פירות ומפענחים את ההתפתחות שלהם, את צורת הגדילה וכל מה שמסביב. כל זה במעקב יומיומי אחר הצמח או כל מה שנבחר. יחד עם זאת ישנם שיעורים מרתקים לילדים על הבריאה, דוגמת מזג האוויר. הילדים כבר בגיל כזה לומדים על הטמפרטורות, על הברקים והרעמים ועל העננים. כיצד מתחיל הגשם ועוד. וזה לא הכל, הם לומדים על השמש והירח, כיצד האור מגיע וכיצד החושך, לא באופן שטחי, אלא הרבה יותר מעמיק עם הדמיות מיוחדות וניסויים מרתקים שפותחים להם עולם חדש בילדות".

איך זה עובד, כל הורה יכול לרשום את ילדיו לגן שלכם?
"בוודאי, אין אצלנו העדפה לילדים מחוננים או לכאלה מבתים מסויימים, אנחנו פתוחים לכלל הציבור, כל מי שרוצה שילדיו יגיעו להישגים כבר מגן הילדים יכול להגיע אלינו, לראות ולהבין כמה ייחודי המקום. אצלנו מתמקדים בכיתות קטנות, בשונה בגנים ובתי ספר אחרים, אנחנו נותנים לילד להביא את עצמו לידי ביטוי, וזה עדיף בגנים של 22 ילדים מאשר כמו ברוב הגנים של 35 ילדים ומעלה".

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך