כך עורכי דין תאבי בצע רומסים את כבודם של הכי חלשים בחברה הישראלית!

בתקופה האחרונה אני עוקב אחר תופעה מטרידה ומכעיסה, שכנראה נעלמה מעיניהם של רוב האנשים שקוראים את הטור הזה. מדובר בניצול ציני, מכוער, עלוב ופוגע של האנשים הכי חלשים בחברה הישראלית, דווקא על ידי אלה שאמורים להיות חומת המגן שלהם, עורכי הדין

קבלו הסבר מנומק ומפורט. החובות הכלכליים המעיקים גורמים, למרבה הצער, לעלייה מדאיגה במספר האנשים שהגיעו לחדלות פירעון ברמה האישית, מה שמוביל אותם להליך של פשיטת רגל, כדי לעצור מצד אחד את הסחף הכלכלי השלילי הכבד מנשוא, ומצד שני לנסות ולבנות חיים חדשים. בימים אלה מדובר בתהליך פחות מורכב וקשה, לעומת מה שהיה בעבר הלא רחוק.

הרפרומה החדשה של מערכת המשפט מאפשרת לרוב החייבים לסיים את הליך פשיטת הרגל תוך שנה וחצי, בזמן שהמדינה עושה הכל כדי להוריד את העומס והפקקים מבתי המשפט, וכפועל יוצא מאפשרת "תספורת" משמעותית בהיקף החובות, כדי להגיע לסיום התיק בצורה סבירה ומקובלת. בהחלט מדובר בהחלטות מבורכות של רשויות החוק, ואם בעלי הון זוכים ל"תספורות" בהיקפים של מיליארדי שקלים על חשבון כולנו, אז אדם שנקלע למצב כלכלי מורכב, רשאי לקבל הזדמנות נוספת ולזכות לשורה של הקלות והטבות בדרך אל האושר (לא העושר…).

עד כאן הקדמה חשובה מאוד. עכשיו אני מגיע לעניין המרתיח… במדינה שלנו יש הרבה מאוד עורכי דין שמתעסקים אך ורק בפשיטות רגל ופטור לחייבים. הם מבינים את הפוטנציאל הכספי הגדול, את המהירות שהעבודה שלהם מסתיימת (יחסית כמובן, לעומת העבר), ואת העובדה שהם מגיעים ברוב המקרים להישגים גדולים לטובת הלקוחות שלהם. לא בגלל שהם מוכשרים ברמה מטורפת, אלא בעיקר בזכות הרפורמה החדשה והמדיניות להקל ככל האפשר על החייבים.

אותם עורכי דין חסרי בושה ורחמים פתחו בטרנד שהפך למכת מדינה של ממש – החייב המסכן שסיים את הליך פשיטת הרגל וקיבל את ההפטר המיוחל, מצטלם בסרטון מביך, בו הוא אומר תודה לעורך דין – איך הוא מחק חוב של 800,000 שקל ב-40 אלף שקל בלבד. החייב מדבר למצלמה, חושף את פרצופו ברבים, בזמן שברוב המקרים יש ילדים קטנים בבית שבטח מתים מבושה איך אבא שלהם הפך להיות כוכב רשת, רק בגלל שהוא סיים את פשיטת הרגל והמדינה ריחמה עליו ומחקה לו מאות אלפי שקלים, והכל כמובן רק בזכות העורך דין התותח, שעומד לצידו ומחייך כל הדרך אל הבנק.

כל יום יש ברשתות החברתיות כמה וכמה סרטונים כאלה, של חייבים נבוכים שחייבים לפרוע את השטר לעורך דין שלהם, ובכל פעם הלב שלי יוצא מהמקום מול המראות הקשים האלה, של אנשים שזכו להקלות מהמדינה, אבל מקבלים "זובור" מהאיש שצריך לשמור עליהם. הכל מתוך תאוות בצע ורצון לגרות עוד ועוד חייבים, "פושטי רגל פוטנציאליים", לפנות למשרד שלהם. כוכב נולד? זה כבר משהו ישן ועתיק. פושט רגל נולד מול העיניים של כולנו, ואף אחד לא עוצר את החרפה הזו.

אני מצפה מרשויות החוק לעשות זאת, לעצור את מסע הפרסום המטורף הזה על גבם של אנשים שמצויים בשבר כלכלי וכנראה גם נפשי. מדובר בחרפה שאין כדוגמתה.

שבת שלום!

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך