קורס שיפור פסיכומטרי באשדוד

לא הרבה יודעים זאת, אבל קיימים קורסים המכוונים באופן ספציפי למי שמעוניין לשפר את ציון הפסיכומטרי. למה זה כדאי? למי זה מיועד? ואיפה יש קורס כזה באזור אשדוד?
פסיכומטרי אשדוד

לבחינה הפסיכומטרית יש משקל רב בקבלה לאוניברסיטה וגם לחלק מהמכללות ברחבי בארץ. לרוב, תנאי הקבלה משכללים את ציוני הבגרות והבחינה הפסיכומטרית ובמסלולים מסוימים יש דרישות נוספות כמו ציונים מינימאליים במבחן אמי"ר, יע"ל או TOEFL, ראיונות אישיים ועוד.

אז למה צריך בעצם קורס לשיפור פסיכומטרי?

ציון הפסיכומטרי נע בין 200 – 800 כשרוב הפקולטות המובילות דורשות ציון הגבוה מ- 650, והפקולטות המבוקשות ביותר: רפואה, הנדסה או מדעי המחשב, דורשות בחלק מהמקרים ציונים הגבוהים מ-730.

הרבה מהנבחנים שעוברים את הבחינה הפסיכומטרית מרגישים שהם יכלו לקבל ציון גבוה יותר, זה נכון בעיקר לנבחנים שמרגישים שהם ידעו את החומר טוב אבל לחץ הזמן פגע בביצועים שלהם ולכן הציון שלהם נמוך משמעותית ממה שציפו.

איך תדעו אם כדאי לכם לשפר פסיכומטרי?

המדד הטוב ביותר הוא להשוות בין הציונים שקיבלתם במבחני ההכנה בבית או במסגרת הקורס לבין הציון בבחינה הפסיכומטרית. במידה והפער הוא של עשרות אחוזים, ובמבחני ההכנה קיבלתם ציונים שהיו גבוהים משמעותית, זה אומר שכדאי לכם לשקול לעשות פסיכומטרי חוזר.

נקודה מעניינת נוספת היא שבמידה וניגשתם לשני מבחני פסיכומטרי, האוניברסיטאות ישקללו רק את הציון הגבוה יותר, גם אם הוא לא הציון האחרון. יש להזכיר שהציונים נשמרים 7 שנים, כך שאם עשיתם 2 מבחני פסיכומטרי בפער שגדול מ-7 שנים, יתכן ורק הציון האחרון הוא זה שייחשב.

כל כמה זמן אפשר לגשת לפסיכומטרי?

ניתן לגשת לפסיכומטרי במועדים רצופים. כך שאין צורך להמתין בין מועד בחינה אחד לשני. אם אתם מתכוונים לשפר את ציון הפסיכומטרי, כדאי לגשת למבחן במועד הקרוב או בזה שאחריו כשחומר הלימוד עדיין טרי בראש.

האם כדאי לקחת קורס לשיפור הפסיכומטרי?

יש כמה מקומות המציעים קורס לשיפור פסיכומטרי. חברת קידום לדוגמא, מציעה קורס לשיפור פסיכומטרי באשדוד. הקורסים לשיפור יוצאים מנקודת הנחה שהנבחנים כבר יודעים את חומר הלימוד ומתמקדים בשני היבטים עיקריים: מבחני הכנה והתמודדות עם לחץ הזמן. הקורסים לשיפור ציון הפסיכומטרי הם קצרים יותר מקורסי הכנה לפסיכומטרי, אורכם כ-5 שבועות, והם ממוקדים יותר.

האם קורס ההכנה לפסיכומטרי משתלם?

במידה ואתם לא רוצים לעשות מבחן פסיכומטרי נוסף, יתכן שלא תתקבלו לפקולטה אליה כיוונתם. מעבר לכך, למרות שחלק מהמכללות מקבלות מועמדים ללא ציוני פסיכומטרי, יש לזכור שמדובר במכללות פרטיות ששכר הלימוד בהן גבוה הרבה יותר משכר הלימוד באוניברסיטאות. כך שהצלחה בפסיכומטרי לא רק תפתח לכם דלתות בפקולטה הרצויה, אלא שהיא יכולה גם תחסוך לכם כסף רב במידה ותתקבלו לאוניברסיטה ולא למכללה.

החלטה האם כדאי לקחת קורס לשיפור הפסיכומטרי תלויה בכל נבחן ונבחן, אבל רוב הלומדים מדווחים שהם בחרו בקורס בגלל שהם לומדים טוב יותר במסגרת ושהם יודעים שהם ישקיעו יותר שעות לימוד במידה והם ילמדו בקורס ולא בבית. זהו יתרון נוסף של קורס לצד ההדרכה ומשאבים אחרים שיכול לספק קורס הכנה.

בהצלחה לכל הנבחנים, בשנה הבאה בפקולטה הרצויה!

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך