חברי ארגון הפשע שתכננו פיגוע בסמוך לבית ספר באשדוד, הורשעו

אנשי ארגון הפשע של האחים לביא הורשעו בקשר קשר לפשע ואחזקת נשק. הם נחשפו על ידי הסוכן המשטרתי אנטון רומן, שפעל ביניהם ואף הצליח לסכל פיגועים רבים, בהם פיגוע מרכזי באשדוד סמוך לבית ספר. רומן נורה מטווח אפס לאחר שנודע לארגון כי הוא סוכן סמוי.
חברי ארגון הפשע שתכננו פיגוע בסמוך לבית ספר באשדוד, הורשעו
אופיר לביא, חשוד בחיסול אנטון רומן, בית משפט השלום בפתח תקווה, 16 ביוני 2017 (צילום: צילום מסך)

בית המשפט המחוזי מרכז הרשיע את עמוס לביא, רומן אגרונוב, דוד פלוס, צח ברקוביץ, רוסלן שצ'פטניוב, יבגני גולובקו ואמיר ג'אבלי, כל אחד לפי חלקו, בעבירות קשירת קשר לפשע ואחזקת נשק. בית המשפט גזר על הנאשמים לביא, אגרונוב, פלוס ושצ'פטניוב 24 חודשי מאסר ומאסר על תנאי, על גולובקו וג'אבלי 22 חודשי מאסר ומאסר על תנאי ועל ברקוביץ 18 חודשים ומאסר על תנאי. חברי הארגון נחשפו על ידי סוכן משטרתי סמוי שפעל ביניהם וסיכל פיגועים רבים. המרכזי שבהם, הוא סיכול הפיגוע הפלילי באשדוד, במהלכו קשרו הנאשמים לא רק לזרוע הרס בבניין ולחסל את העבריין אלירן חובב, אלא שהיו מושלכים ריקושטים לעבר בית הספר הסמוך, אליו מגיעים מידי יום מאות תלמידים.

בחודש יוני 2017 נורה למוות מטווח אפס הסוכן הסמוי, אנטון רומן, שנשלח ליותר מ-40 משימות בין אנשי ארגון הפשיעה של האחים לביא והציל עשרות בני אדם עד לסופו הטרגי. גופתו נמצאה עם עשרות קליעים בתוכה בשדה סמוך לאזור התעשייה רחובות. הפעלתו של רומן נחשבה להצלחה כבירה, לאחר שימ"ר מרכז הצליח להכניס אותו לצמרת הארגון ולמנוע, פעם אחר פעם, חיסולים המזוהים עם הארגון של בני שלמה. עד עתה, לא ברור אם רומן שילם בחייו מאחר שנחשף על ידי אנשי הארגון או מסיבה אחרת. יומיים לפני שנרצח רומן, הגיעו עבריינים מדרום הארץ לאחים לביא, שבארגונם פעל כסוכן, והזהירו אותם כי הוא בוגד בהם.

 

 

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך