מתנגדים לחסינות: גלבר תתמודד לבדה עם תביעת הענק בסך 26 מיליון שקל

הלן גלבר כנראה תצטרך לממן מכיסה את הוצאות המשפט בסך מאות אלפי שקלים, בתביעת הענק שהגיש נגדה איש העסקים ג'קי בן זקן, בהיקף של 26 מיליון שקל. המחלקה המשפטית של עיריית אשדוד הודיעה היום (שני) לבית המשפט המחוזי בב"ש כי אין בכוונת העירייה להעניק לגלבר חסינות מתוקף היותה נבחרת ציבור, ואף פירטה את הסיבות לכך
קבלן גדול מאשדוד ובעל קרקעות בעיר מככבים ב"פרשת הלן גלבר"

חברת המועצה הלן גלבר, שמסובכת עד צוואר בפרשת ההקלטות שמונחת על שולחן חוקרי להב 433 (וצפויה להבשיל לצעדים אופרטיביים), ספגה היום מהלומה קשה נוספת, הפעם לא בפן הפלילי אלא בפן המשפטי-כלכלי. מדובר בהחלטה של עיריית אשדוד שלא לקבל את בקשתה של גלבר להעניק לה חסינות מתוקף היותה נבחרת ציבור. זאת במסגרת תביעת הענק שמנהל נגדה איש העסקים ג'קי בן זקן על סך של 26 מיליון שקל. את ההחלטה מסר היום סגן יו"ר הלשכה המשפטית של העירייה עו"ד אייל אילוז, לבית המשפט המחוזי בבאר שבע, שם מתנהלת התביעה.

גלבר כנראה תגיש בקשה אישית לבית המשפט להעניק לה חסינות, אולם ללא תמיכת העירייה, לא נראה כי לבקשה שכזו יש סיכוי ממשי להתקבל. נציג העירייה עו"ד אילוז, פירט בפני בית המשפט את הסיבות לאי מתן החסינות לגלבר, ובין השאר ציין כי על פי כתב התביעה הארוך והמפורט, קיימות טענות לפעולות אישיות שביצעה לכאורה גלבר, מתוך מניעים אישיים, ולכן הבקשה להעניק לה חסינות כנבחרת ציבור אינה רלוונטית.

במידה וגלבר תתמודד לבדה מול תביעת הענק, מדובר בהשלכות כלכליות עצומות בכל קנה מידה. כבר בשלב ניהול המשפט גלבר תצטרך להוציא מכיסה הפרטי מאות אלפי שקלים לתשלום לעורכי דין מול כמות החומרים העצומה מולה היא מתמודדת. במידה ובן זקן יזכה בתביעת הענק ולו באופן חלקי, גלבר תשלם את הסכום מכיסה, בזמן שהיא ניסתה לגלגל את ההוצאות והתשלומים העתידיים, אם יהיו כאלה, על קופת העירייה.

מעיריית אשדוד נמסר בתגובה: "בהתאם לדין, כאשר מוגשת תביעה בעוולה נזיקית כנגד עובד ציבור, לעיתים עומדת לעובד הציבור חסינות דיונית מפני תביעה, וזאת בהתקיים התנאים שנקבעו לכך בדין. כאשר מדובר בעובד ציבור ובכלל זאת חבר מועצת עיר, שאלת מתן החסינות מסורה לבית המשפט המוסמך לדון בתביעה. הבקשה להכרה בחסינות יכולה להיות מוגשת לבית המשפט על ידי עובד הציבור או על ידי העירייה. הגשת בקשה להכרה בחסינות מטעם העירייה מותנית על פי הדין, בקבלת חוות דעת היועץ המשפטי של העירייה המאשרת כי התקיימו התנאים החוקיים לכך. במקרה הנדון מדובר בתביעה בנזיקין שהוגשה כנגד חברת מועצת העיר הגב' הלן גלבר. לאחר בדיקת הנתונים הרלוונטיים על ידי עוה"ד שמונה לכך מטעם הלשכה המשפטית של העירייה, ניתנה חוות דעתו המשפטית לפיה, לא התקיימו התנאים להכרה בחסינות, ובהתאם לכך הודיעה העירייה לבית המשפט שאין בכוונתה להגיש בקשה להכרה בחסינות הנתבעת בתביעה שבנדון".

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך