"באשדוד נפגעו בעשור האחרון למעלה מ-600 הולכי רגל במעבר חציה"

עמותת אור ירוק מפרסמת את נתוניה על כמות נפגעי הולכי הרגל בשנה החולפת כאשר הנתונים באשדוד מראים כי בעשור האחרון נפגעו למעלה מ-600 הולכי רגל אשר חצו מעבר חצייה
תאונת דרכים
צילום ארכיון

עם תחילתה של שנת 2019, עמותת אור ירוק מדווחת על נתוני הפגיעה בהולכי הרגל בשנה החולפת. הנתונים המבוססים על נתוני הלשכה לסטטיסטיקה מראים כי בשנת 2018 בחודשים ינואר עד נובמבר נהרגו 27 הולכי רגל אשר חצו מעבר חצייה במקום שאמור היה להיות בטוח עבורם.

כמו כן, על פי העמותה בעיר אשדוד, בשנת 2018 נפגעו במעברי חצייה בעיר 67 הולכי רגל ובמהלך העשור האחרון (2009-2018) נפגעו 613 הולכי רגל במעבר חציה, אשר מתוכם 12 נהרגו בני אדם.

רוב מכריע של ההרוגים במעבר חציה בארץ מצאו את מותם בתחום העירוני – 23 הרוגים מתוך 27 הולכי הרגל. בעשור האחרון קרוב ל-16 אלף בני אדם נפגעו בעת שחצו את הכביש במעבר החציה, כ-1,600 נפגעים מדי שנה.

נוסף על כך עולה מהנתונים כי בשנת 2018 נפגעו בתאונות דרכים 1,785 הולכי רגל בעת שחצו את הכביש במעבר חציה, בתחום העירוני נפגעו כ- 1,736 הולכי רגל אשר מתוכם נפצעו באורח קשה 194 בני אדם.

ארז קיטה, מנכ"ל עמותת אור ירוק מסביר: "הולכי רגל רבים מדי נפגעים מדי יום בתאונות במקום שאמור להיות עבורם בטוח ומוגן, מדובר במצב מטריד, במיוחד לאור העבודה שהפתרון לצמצום מספר הולכי הרגל

הנפגעים במעבר חציה הוא פשוט לביצוע, אפקטיבי ואינו יקר. ברשויות המקומיות חייבים להתחשב בהולכי הרגל ולהציב פסי האטה במעברי החציה האדומים ובעיקר בסביבה בה קיים ריכוז גבוה של קשישים וילדים

כמו מרפאות, בתי ספר, פארקים ובתי אבות. פס האטה מוריד את הסיכון לתאונות ב-40% במקומות בהם הוא מותקן, מדובר בהשקעה פשוטה שיכולה להיות עבור אותם הולכי רגל ההבדל שבין חיים למוות".

נוסף על כך, מדוח מיוחד שהכינה עמותת אור ירוק עולה כי מדינת ישראל היא אחת המדינות המסוכנות להולכי הרגל. ישראל נמצאת במקום השלישי הגרוע מבין מדינו ה – OECD בשיעור חלקם של הולכי הרגל ההרוגים. מכלל ההרוגים, רק יפן וקוריאה הציגו נתונים גרועים יותר. ממוצע הולכי הרגל ההרוגים במדינות ה-OECD נאמד ב-20% ואילו בישראל ממוצע הולכי הרגל ההרוגים מכלל ההרוגים נאמד ב-34%.

מנתוני עמותת אור ירוק מוסרים על פי ממצאיהם כי: "הסיבה המרכזית להיפגעותם הגבוהה של הולכי הרגל היא אי מתן זכות קדימה מצדם של נהגי כלי הרכב. שלוש מתוך ארבע תאונות (75%) שבהן נפגע הולך הרגל התרחשו בגלל שנהגי כלי הרכב לא העניקו להולכי הרגל זכות קדימה".

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך