האזור שוב מתחמם. חמאס ירה רקטה לדרום בגלל אי העברת הכסף מקטאר

רקטה התפוצצה בשטח פתוח במועצת שדות נגב. צה"ל הגיב בהפצצה אווירת בצפון הרצועה על שתי תשתיות של החמאס בעזה. חמאס מאיים: "ישראל תישא בתוצאות ובהשלכות המלאות". בכיר ישראלי: העברת הכסף הקטארי לעזה הושעתה - אך לא הוקפאה רשמית.

הכסף לא הועבר על ידי ישראל, הדרום שוב מתחמם. האם אנחנו צפוים שוב לסבב לחימה?

חמאס ירה בשבת רקטה לעבר הדרום. אזעקה הופעלה בשבעה יישובים במועצות האזוריות שער הנגב ושדות נגב והתושבים נכנסו למרחבים המוגנים. אתמול נרשמו עימותים אלימים בגבול הרצועה, שבהם נהרגה פלסטינית בת 43 ובתחילת השבוע שוגרה עוד רקטה מרצועת עזה לעבר ישראל. האזור מתחמם. צה"ל מצידו הגיב בהפצצה של מוסטי חיל האוויר על  שתי תשתיות תת קרקע של ארגון הטרור חמאס בצפון רצועת עזה.

הסיבה להסלמה היא אי העברת הכסף הקטארי לעזה. ישראל מעכבת את העברת 15 מיליון הדולרים שהיא מעבירה לחמאס מקטאר עבור מה שנתפס אצל גורמים בישראל "כדמי שתיקה". חמאס ירה את הרקטה בכדי להעביר מסר – לא יהיה כסף, תהיה הסלמה. השבוע גם יעזוב הרמטכ"ל גדי אייזנקוט את תפקידו ויחליפו אביב כוכבי, וייתכן שחמאס ינסה דווקא בתקופה הזו לחמם את הגזרה.

בתוך כל זאת ממשיך ארגון חמאס לאיים: "ישראל ממשיכה לבצע את איוולתה נגד מפגינים לא אלימים, להרוג אותם בכוונה בדם קר ולהפציץ את מוצבי ההתנגדות. הסלמה מסוכנת ושימוש באש לא יביאו לה ולתושביה ביטחון, והיא תישא בתוצאות ובהשלכות המלאות".

גורם בישראל סיפר כי אין הקפאה רשמית של העברת הכסף הקטארי לעזה, אך לעת עתה ישראל משעה את העברתו, בגלל הארועים האחרונים מעזה, כולל שיגור רקטה, הפגנות ליד הגדר ועוד ניסיונות לחימום הגזרה.

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך