בעקבות הכתבה בעיתון "המגזין": ביקוש עצום לרישום בבית הספר המצליח "שובו עילית"

ביה"ס "שובו עילית" הוא אחד המצוינים בעיר אשדוד, שהצליח להגיע להישגים מרשימים בתחום הסייבר והטכנולוגיה. לפני כחודש חשפנו שמעבר להישגים המרשימים, מתברר שבית הספר הוא דוגמא ומופת לחיבור מרגש ולא שגרתי בעיר שלנו, כאשר מורות מחסידות גור מלמדות בנים ובנות מבתים חילוניים מובהקים, ומסבירים להם איך מתמודדים עם משבר 'השבת', מהי פוליטיקה ומדוע אסורה הכפייה. עם פתיחת הרישום הגיעו עשרות הורים ממשפחות מצויינות לרשום את ילדיהם, והרישום תיכף מסתיים, אז כדאי שתמהרו
בעקבות הכתבה בעיתון "המגזין": ביקוש עצום לרישום בבית הספר המצליח "שובו עילית"

לפני מספר שבועות חשפנו בפני קוראי עיתון "המגזין" את אחד הדברים היותר מופלאים שקורים בעיר אשדוד, ומסמלים לכל הורה עד כמה חשוב לגדל את הילד בבית ספר שמעניק ראייה כוללת לחיים, ומראה כיצד אפשר לחיות יחד עם השונה והאחר, כאשר במקביל שואפים למצויינות וגם מגיעים אליה עם הישגים יוצאי דופן.

בסמוך לגבעת יונה שוכן לו בית ספר בוטיק בשם "שובו עילית", המשתייך לחינוך העצמאי, בית ספר מסורתי בעל הישגים מצויינים בתחום הסייבר והטכנולוגיה, עם מכלול ציונים מדהים בשלל המקצועות, שהצליח לגרום לו להתברג בצמרת בתי הספר של העיר אשדוד, ולהביא הרבה כבוד וגאווה למחלקת החינוך העירונית. זאת לאחר שנבחר יותר מפעם אחת למצטיין במקצועות החשובים מתמטיקה, סייבר, אנגלית ועוד.

אך הציונים הם לא מה שמפתיעים בסיפור הזה, כיוון שהעיר אשדוד מתאפיינת בהצלחה חסרת תקדים בכל הקשור למערכת החינוך שמפתיעה כל פעם מחדש עם הישגים מרשימים, אלא שהפעם מדובר במשהו אחר ושונה לחלוטין. בית ספר שמצליח להתגבר על דעות קדומות ולהביא את החיים המשותפים של תושבי אשדוד לתוך כיתות הלימוד, ולהוות דוגמא ומופת לעשרות אלפי תלמידים ברחבי העיר ומיליוני ילדים במדינת ישראל.

בית הספר "שובו עילית" מובנה על מורות חרדיות, שרובן המוחלט משתייך לחסידות גור, הידועה כחסידות הגדולה ביותר במגזר החרדי, ומנהלת (מלכי שיינין) בעלת הישגים אישיים, המשתייכת למגזר הליטאי המתון. בבית הספר לומדים עשרות תלמידים המגיעים מהמגזר החילוני, המסורתי והכללי, דבר שיוצר שילוב נדיר ביותר בנוף הישראלי, כאשר גולת הכותרת שיוצאת מהשילוב הזה היא היכולת לקיים את החיים המשותפים בחברה הישראלית ללא הפרעה וחשש.

התלמידים שנרשמים לבית הספר הזה מגיעים ממשפחות שרוצות מצד אחד שהילדים שלהם ילמדו מסורת ישראל, ויתחנכו על הצד הטוב של היהדות. אך מהצד השני הם מעוניינים שהכל יעשה מאהבה ולא מכפייה, וגם שהרמה הלימודית הגבוהה תישמר. והנה מתברר שתושבי אשדוד אהבו את הסגנון המיוחד של בית הספר והצביעו ברגליים, כשהגיעו להירשם ולהתרשם מבית הספר הלא שגרתי הזה שממוקם ברובע א'.

שוחחנו עם המנהלת מלכי שיינין, במטרה להבין מה קורה בימים אלו שהרישום נמצא בעיצומו, והופתענו לגלות על כך שכיתת המוכנות לכיתה א' התמלאה תוך מספר ימים, אך המנהלת המסורה הרגיעה אותנו ואמרה שהרישום נמשך ותנאי הקבלה לא מתפשרים.

מלכי הוסיפה ואמרה: "השבוע פתחנו את כיתת המוכנות, ושמחנו לקבל את פניהם של ההורים הרבים שהגיעו, כאן יש מקום לכל רבדי האוכלוסייה, ואנחנו משתדלים להעניק את כל מה שדרוש לשם כך. בשנה הבאה ילמדו כאן תלמידים רבים שייהנו מתכנית לימודים עשירה ומתקדמת, בכל התחומים, כאן שואפים למצויינות וחיים משותפים".

מלכי סיפרה לנו נתון נוסף ומעניין שהצליח להתרחש בחודש האחרון: "אני שמחה לבשר שזכינו בתכנית התקשוב הלאומית לשנה הבאה. מדובר בתחום שהולך להצליח מאוד בבית הספר. אנחנו נשקיע בתחום התקשוב ולימוד התכנים דרך האמצעים הדיגיטליים, וכל הילדים שירשמו לקראת השנה הבאה יהיו שותפים לפרויקט הנהדר הזה כאן אצלנו".

לסיום אומרת המנהלת: "חשוב לי להדגיש שבית הספר שובו אשדוד הוא ייחודי כיוון שהכיתות בו לא גדולות כמו בכל רחבי העיר, כאן יש כיתות בוטיק בהם לומדים מספר מצומצם של תלמידים, שמצליחים להתברג ולהגיע רחוק. ביה"ס ממשיך להעשיר את הידע ולקטוף הישגים משמעותיים בתחום הסייבר והחדשנות, יחד עם שיתוף מרקם החיים העדין של כולנו בעיר כמו אשדוד, שמאחדת בתוכה מגוון רחב של תרבויות מכל העולם".

אז אם אתם הורים לילדים שצריכים לעלות לכיתה א' או אפילו לגן עירייה, ואתם מעוניינים להעניק לילדים שלכם רמת לימודים גבוהה, יחד עם ערכים והכנה לחיים האמיתיים, ביה"ס "שובו עילית" בעיר הוא הכתובת הנכונה עבורכם.

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך