הכספומט הוציא 800 שקלים פחות, הבנק כבר 5 חודשים מסרב להחזיר את הכסף

ליהי בן שלום (18), בת שירות שמתנדבת בבית חולים, חסכה כסף לקנות טלפון נייד, היא הוציאה 2400 שקלים בבנק פאג"י ברובע ו', השייך לבנק הבינלאומי, וקיבלה מהכספומט רק 1600 שקלים. מאז היא בהתכתבות עם נציגי הבנק ועם המפקח על הבנקים, הבנק הסכים לאחר 5 חודשים לשלם 400 שקלים בלבד. אמא של ליהי: "כאילו אומרים, את משקרת וקחי 400 שקל"
הכספומט הוציא 800 שקלים פחות, הבנק כבר 5 חודשים מסרב להחזיר את הכסף

ליהי בן שלום בסך הכל רצתה לקנות לעצמה טלפון נייד. ליהי היא בת שירות שמתנדבת גם בבית חולים, והיא חסכה עבור זה בכל דרך אפשרית. ביום המיוחל, ב-7.9.18, נסעה עם אביה להוציא 2400 שקלים מהכספומט של בנק פאג"י של הבנק הבינלאומי, באזור ו'. היא משכה 2400 שקלים, אבל למרבה הפתעתה, יצאו רק 1600 שקלים מהכספומט, 800 שקלים פחות ממה שהיה צריך לצאת.

מאחר וזה היה ביום שישי, והיא לקוחה של בנק יהב, היא ויתרה על הקנייה של הנייד, ובראשון פנתה לבנק יהב, שם שמעה מהם שהיא צריכה לבקש את ההחזר מבנק פאג"י, שכן שם הייתה הטעות ולא הם האחראים. היא פנתה מיד לבנק פאג'"י. מאז היא מנסה להשיג כבר 5 חודשים את הסכום החסר, ובינתיים אין היא מצליחה לעשות זאת.

ליהי ואמא קורל נסעו לבנק, שם לדבריהן טיפל בהם קובי. הוא ביקש שישלחו פקס ומייל, ועוד פקס ועוד מייל… עם הבקשה ותיאור המקרה כי לא הגיע, אבל לא קיבלו תשובה. המעניין הוא שבימים שבהם הוא דיבר עם האם על הפקס שלא הגיע, הגיעה בינתיים תשובה מהבנק שהם דוחים את הבקשה.

ליהי ואמה לא ויתרו. הן פנו למפקח על הבנקים, פניות הציבור והוא התערב עבורן, אבל גם זה לא הביא בינתיים לתוצאות המיוחלות. מה שכן קרה הוא שבנק פאג"י הסכים להעביר 400 שקלים, מחצית הסכום. הבנק אמר שהכל תקין מבחינתו בבדיקה שעשה, אבל הוא מוכן לעזור ב-400 שקלים. קורל: "כמובן שדחינו את הדברים. כאילו הם אומרים שאנחנו משקרים. אם אנחנו משקרים, למה לתת לנו 400 שקלים? השבוע הילדה חששה להוציא כסף מהכספומט, זה יעלה על הדעת? אגב אחרי שאמרתי להם שאנחנו לא לוקחים את הכסף, הם יצרו קשר עם הילדה והודיעו לה שהם מבינים שהיא לא רוצה את 400 השקלים".

ליהי הוסיפה ואמרה: "ההרגשה היא לא טובה. הכסף חסר לי לקנות את הנייד, אבל מה שיותר חסר לי זה האמון שאיבדתי. אני מפחדת להוציא כסף בכספומט יותר. אני רק בת 18 ואצטרך להיעזר בשירותי הכספומט, אבל המסקנה שלי היא לא להוציא כסף בכספומט".

ניסינו לקבל תגובה. התקשרנו מספר פעמים לבנק פאג"י, מרכזנית או פקידה אדיבה ניסתה להעביר אותנו לקובי. לאחר מספר פעמים כושלים שהטלפון צלצל שעה ארוכה ואיש לא ענה, הצלחנו להשיגו. הוא ענה "עוד רגע", העביר אותנו לממתינה של 12 דקות ונעלם… אז הבנו גם את ליהי שנאלצה לעשות את זה במשך 5 חודשים. השארנו פרטים ליצירת קשר אצל הפקידה/מרכזנית האדיבה, אבל קובי ואו הבנק בחרו לא לחזור אלינו עד סגירת הגיליון.

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך