תנו לנו תקווה ולא שנאה…

"אתה לא יכול לעשות מהפכה עם כפפות של משי..." - הטור השבועי של שי לשבת

"אתה לא יכול לעשות מהפכה עם כפפות של משי…", האמירה הידועה הזו של סטאלין מקבלת משנה תוקף בכל מערכת בחירות שמתרגשת עלינו, ונראה כי ממערכה למערכה היא הופכת לרלוונטית יותר, עם כמויות מסחריות של הפחדה, הקצנה וגם שנאה.

הרי ברור לכולם שכל המפלגות הגדולות יחסית, שרוצות לנגוס בכל מאודן מכוחו של ראש הממשלה נתניהו, יובילו קמפיין בחירות נגטיבי, והן עסוקות ממש בשעות אלה בליטוש וחידוד הססמאות שלהן נגד ביבי. הן רוצות להפחיד את הציבור שראש הממשלה לא כשיר ולא יכול לנהל את המדינה שלנו, עוד לפני שהוא הועמד לדין. יש בין המפלגות הללו תחרות קשה על 35-40 מנדטים לערך, שיתחלקו בסופו של דבר בין המפלגה החדשה של בני גנץ, "יש עתיד" של יאיר לפיד, "כולנו" של משה כחלון, "התנועה" של ציפי לבני ומפלגת העבודה של אבי גבאי. כל אחד מהם נלחם על חייו הפוליטיים, אין כאן אפשרות אחרת ואי אפשר לקחת שבויים. צריך להילחם עם סכין בין השיניים כדי להיות הסגן של בר-כוכבא. במקרה שלנו הסגן של נתניהו…

הציבור הישראלי עייף ממערכות בחירות, ובעיקר מפוליטיקאים מאוסים שלא מסוגלים להסתכל לנו בעיניים ולומר במה הם טובים ומה הם מסוגלים לעשות למען עתיד ילדינו. יש להם מתנה ביד, בדמות חקירות המשטרה וכתבי האישום המרחפים מעל ראשו של נתניהו, וזה מה שחשוב מבחינתם. "נתניהו מסכן את שלטון החוק במדינה", הם אומרים, כאילו מדובר בראש ארגון פשיעה שמוביל את המדינה שלנו בעשור האחרון.

אני לא רואה אף אחד מהם מנסה ללכת לכיוון של קמפיין פוזיטיבי, כזה שצריך להישען על תקווה, על העברת מסרים חיוביים לאזרחי המדינה. במה הם טובים יותר, מה השינוי המהותי שהם יכולים לעשות בצורה המהירה והיעילה ביותר. הרי אנחנו גרים במדינה חשוכה, ענייה ומרודה, שאין בה כלום ושום דבר. תעבירו את נתניהו מהשלטון, ותראו מה יקרה כאן… זה המסר העקיף שניתן לבאר מדבריהם של לפיד, לבני וגבאי, השלישייה הכי מיותרת בתולדות הפוליטיקה בישראל. שלושתם ביחד צריכים להרים דגל לבן ולעבור לענף אחר. אין להם שום דבר אמיתי למכור לציבור, חוץ מססמאות נבובות נגד ראש הממשלה.

מעבר לכך, השתיקה של בני גנץ היא מוזרה, שלא לומר הזויה. מועמד חדש שצריך לדבר בכל כלי תקשורת שיש סביבו, כדי לחדד מסרים ולהסביר במילים פשוטות מהי הדרך שלו, בוחר להשאיר את השאלות סביבו בלי תשובות. ברור שהוא ידבר, אבל זה יקרה במקום ובמועד שהוא ייבחר. אני לא רואה את בני גנץ מפיל אותי מהכיסא בראיון הראשון שלו כמועמד לראשות הממשלה. מי שמתחיל את הקריירה הפוליטית שלו כאיש פרווה שדעותיו לא ידועות, יצטרך לקרוע כמה זוגות נעליים בזירה הפוליטית, כדי לשכנע אותי ואחרים שהוא ראוי להיות חלק מהנהגת המדינה.

בשורה התחתונה, ביבי צוחק כל הדרך אל הקלפי וגם לאחר שבוע קשה מאוד שעבר, כל הסקרים מראים שהוא לא יורד מ-30 מנדטים. זה אומר מיליון מצביעים שאומרים כן לראש הממשלה, למרות החקירות, למרות כתבי האישום שעומדים בפתח, ולמרות מסע רדיפה בלתי פוסק מצד פוליטיקאים ואנשי תקשורת בעלי עניין.

שבת שלום!

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך