פעילי התחבורה הציבורית בשבת: "זהו פרוייקט שאינו פוליטי"

פעילי התחבורה בשבת התייחסו היום, חמישי, לפרויקט שלהם, שנקרא 'שבוס אשדוד': הנושא נחשף בתוכנית "בוקר טוב אשדוד", עם שי מלול ברדיו "אשדוד אונליין לייב".
תחבורה ציבורית
למצולם אין קשר לכתבה.

מאז נחשף, בתוכנית "בוקר טוב אשדוד", עם שי מלול ברדיו "אשדוד אונליין לייב", עניין התחבורה בשבת, הנושא אינו יורד מעל סדר היום. פעילי התחבורה בשבת התייחסו היום, חמישי, לפרויקט שלהם, שנקרא 'שבוס אשדוד':

פרוייקט תחבורה שיתופית באשדוד החל לקרום עור וגידים בעיר בשנת 2017. משיקולים אלו או אחרים הם בחרו בחודשים האחרונים להקים הנהגה ציבורית לפרוייקט, במטרה לקדמו. ״שבוס אשדוד הינה דוגמה להתארגנות של פעילים תושבי העיר, במטרה לקדם מטרה חברתית אזרחית ערכית בעיר״ כך מעידים חברי ההנהגה אלכס פנוב, רוני סאיג, גיא סער, לאון גלמן, אילנה מוגילבסקי, לימור גיזבורנסקי, שמוליק דואק, יניב אהרון, אהד מוייסי, אלכס לורטנב, אלכס אודוד.

פרוייקט שבוס אשדוד הינו פרוייקט חברתי, ערכי, ממדרגה ראשונה. נדגיש כי פרוייקט זה הינו א-פוליטי. ״כל ניסיון להוביל אותו לשדה זה חוטא לאמת, ומטיל צל כבד על המפרסם״. הם מוסיפים פה אחד.

"ראוי כי כל תושבי העיר, יפעלו כגוף אחד למען קידומו של הפרוייקט החברתי, של תחבורה ציבורית בשבת בעיר. הפרוייקט אשר החל בירושלים ב 2015, הראה כי יש בו צורך אמיתי. הן עבור חיילים המבלים במוקדי הבילוי, הן עבור משפחות מעוטות הכנסה אשר אין ביכולתם להגיע לים בשבת, הן עבור בני הנוער והאוכלוסייה הצעירה המעוניינים לצאת למרכזי הבילוי, לצפות בסרט וללכת למרכזי הקניות בעיר. עבור משפחות של חולים וקשישים, המעוניינים לבקר מאושפזים בבית החולים בעיר".

על פי סקר אשר נערך במאי 2015 על ידי מכון רפי סמית עולה כי: 72% מהציבור תומך בהפעלתה של תחבורה בשבת במתכונת מצומצמת. ביום רביעי ה 30/1/2019, בשעה 20:00 בפאב ה"זה" יתקיים כנס הסברה בנושא תחבורה שיתופית בשבת -שבוס אשדוד. הכנס יספק מידע על השירות תחבורה שיתופית בשבת, והוא יערך בשיתוף חברת 'שבוס' המפעילה קווים בשבת בערים אחרות. כל הציבור מוזמן לכנס, במטרה לשאול שאלות וכמובן לקבל תשובות.

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך