הרמת סינוס

איננו יכולים לתאר את חיינו ללא השיניים שבפינו. הן מסייעות לנו בפעילויות כמו לעיסה, דיבור ושליטה על הרוק שבפינו. אך ישנם מקרים שבהם מאבד האדם שן אחת או יותר בגלל דלקת חניכיים חריפה, פגיעה פיזית או זקנה. למרבה המזל, היום ניתן להחזיר את השיניים הלבנות למקומן על ידי פרוצדורה כמו השתלת שיניים. עם זאת, ההשתלה הדנטלית לא תמיד יכולה להתאים לכל אחד, כך שלפני הפרוצדורה הכירורגית של ההשתלה יש צורך לבצע פרוצדורה נוספת.

כשעצם הלסת חסרה

ישנם מקרים שעלולים לעקב את תהליך השתלת השיניים דוגמת מחלות כמו סוכרת ויתר לחץ דם או מחסור בעצם לסת שיכולה להחזיק את השתלים. על הבעיה האחרונה ניתן להתגבר בעזרת הרמת סינוס (הנקראת גם השתלת עצם). במהלך פרוצדורה זו מעבים את עצם הלסת כדי שהיא תהיה חזקה דייה להחזיק את השתלים.

קיימים שני סוגים של הרמות סינוס – הרמה פתוחה והרמה סגורה:

  • הרמה פתוחה – הרמה זו מתבצעת כאשר כמות עצם הלסת פחותה מ-5 מ"מ. במקרה זה פותח רופא השיניים מעין "חלון" מן הצד כדי להחדיר את התחליף של העצם. תחליף זה מנוח בסופו של דבר על דבי רצפת הסינוס.
  • הרמה סגורה – הרמת סינוס סגורה היא הרמה שמבצעים מחלל הפה. במקרה זה דוחסים את העצם דרך פתח קטן אשר דרכו גם מבריגים את השתל.

מהם המקורות לעצם הסינוס?

לפני שמבצעים הרמת סינוס, נשאלת השאלה הגדולה – מהיכן לוקחים את עצם הלסת להשתלה? ובכן, קיימים כמה מקורות. ראשית, פעמים רבות מעדיפים לקחת את עצם הלסת מהמטופל עצמו, שכן לעצם זו יש סיכויי קליטה טובים יותר. עם זאת, פרוצדורה זו כרוכה בביצוע ניתוח נוסף באזור הסנטר או הלסת התחתונה שנועד לקחת מעט מעצם הלסת. במקרים אחרים לוקחים את המקור לעצם הלסת מאדם אחר שתרם את גופו למדע. כמו כן, ניתן לקחת עצם סינטטית העשויה בעיקר מסידן או עצם מבעל חיים כמו שור. הרופא בחון כל מקרה לגופו ומחליט מהו המקור הטוב ביותר עבור המטופל שלו.

מתכננים את הניתוח

לפני שהרופא מחליט לבצע את ניתוח הרמת הסינוס הוא בוחן את ההיסטוריה הרפואית של המטופל, בייחוד את הימצאותן של מחלות רקע שעלולות להביא למניעת ביצוע הניתוח. על כל פנים, כאשר מתכוננים לניתוח, חשוב להביא בחשבון את הדברים הבאים:

  • טלפון לשעת חירום – חשוב לברר עם המרפאה אם יש להם שירותי חירום, על כל צרה שלא תבוא.
  • מרשמים לתרופות – מומלץ לקבל מראש את כל המרשמים שתצטרכו לאחר ההחלמה מהניתוח, בייחוד אם מדובר במשככי כאבים.
  • הוראות מדויקות – יש לוודא שהרופא מעניק לכם הוראות פעולה מדויקות לאחר הניתוח.
  • מכינים אוכל – חשוב להכין את סוג המזון הנכון ל-24 שעות לפחות, המזון שמותר לכם לאכול לאחר הניתוח בהתאם להוראותיו של הרופא.
  • מכינים קרח – חשוב להכין קרח במקרר לצורך שימוש לאחר הניתוח.
  • מועד הניתוח – מכיוון שמדובר בפרוצדורה מורכבת למדיי הכוללת את הניתוח וההחלמה ממנו, כדאי לקבוע את מועד הניתוח לתאריך נוח – לא לפני אירועים מיוחדים או עומס יתר בעבודה. כך שתוכלו לקחת לכם כמה ימי מחלה לצורך התאוששות.

היום שאחרי הרמת הסינוס

הרמת סינוס מבוצעת בדרך כלל ללא כאבים ובהרדמה מקומית. נדרשים כמה חודשים עד שהעצם תיקלט ולפני שניתן יהיה לבצע את ההשתלה הדנטלית. בינתיים, במשך כ-10 לאחר הניתוח המטופל עשוי לחוש בכאבים באזור המנותח. בתקופה זו חשוב לקחת את האנטיביוטיקה שרשם הרופא ולהקפיד על היגיינת הפה. כמו כן, חשוב להימנע מאכילת מאכלים חמים ומוצקים, וכן להימנע מביצוע פעילות ספורטיבית כ-3 ימים לאחר הניתוח.

 

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך