טיפים לריענון חדר הילדים

יום המשפחה הוא הזדמנות מצוינת לעשות משהו למען המשפחה, הילדים. ריענון חדר הילדים ויצירת חלל נוח ונעים שישמש אותם ויענה במדויק על צרכיהם במשך כל השנה הוא רעיון נפלא שישמח כל ילד.
טיפים לריענון חדר הילדים
צילום: יח"צ חו"ל

אז אם החלטתם לרענן את חדר הילדים, למה כדאי לשים לב? המעצבת ענת אגסי ,מנהלת תחום אדריכלים בחברת אלוני מעניקה טיפים לעיצוב חדר הילדים:

על זמניות – חדר הילדים הוא החלל העובר את מירב השינויים לאורך הזמן, כל גיל מביא עמו צרכים שונים, וגם טעמם האישי של הילדים משתנה. לכן, כדאי לבחור בפריטים שייתנו מענה לפרק זמן ארוך ( לדוגמה לא כדאי לרכוש לילדה בת 6 מיטה של אנה ואלזה).

ביטוי אישי – אחד המקומות בהם נוכל לתת את הטאץ' האישי וביטוי לאינדוידואל של הילד הוא הקירות, תנו לילד לבחור צבע, טפט או אריח שמועדפים עליו.

מודולריות ופונקציונליות – השתמשו בריהוט מודולרי המאפשר הזזה ומשחק בחדר, העדיפו ריהוט בעל מספר פונקציות לדוגמה שידה שהיא גם אמצעי אחסון וגם רהיט ישיבה.

שימושיות – הימנעו מלהכניס לחדר פריטים "כי צריך" בחרו פריטים אשר באמת משמשים את הילד ותואמים לאופי ולאורח החיים שלו. אם הילד לא לומד בחדר אין סיבה לשים לו שולחן כתיבה וכיסא סטודנט, אלו עד מהרה יהפכו למתלה בגדים…

ראו את ילדכם – אל תרגישו מחויבות להשלים את הטוטאל לוק של הבית גם בתוך החלל האישי של הילד. חדר הילדים יכול להיות שונה מהקו העיצובי הכללי של הבית אם הילד רוצה בכך. תנו לו להותיר חותם.

אחסון – הקפידו על חלל המאכלס את כל הצרכים והפריטים של הילד, חשבו על תכנון נכון של אחסון, ונוחות שימוש בהתאם לגילו. תנו עדיפות לאחסון סגור והימנעו מכוורות ואחסונים חשופים הצוברים אבק ואי סדר.

הסתירו את הבלגאן – אם אתם רוכשים מיטה – הכי מומלצת היא מיטה עם ארגז אחסון! זהו המקום להסתיר את כל הבאלגן… ומקום נוח מאד לאחסון כלי המיטה.

שיתוף – שתפו את הילד בתכניות העיצוב לחדר שלו. שמעו ממנו מה הצרכים שלו, מה החוויה האובייקטיביות שלו, הרבה פעמים תופתעו לגלות שהצרכים האמתיים שלו שונים משחשבתם, חדר שייתן לו תחושה טובה, יהיה חדר שינוצל לא רק לשינה.

תליה – ילדים צוברים המון תיקים במהלך השנים, והשימוש בהם הוא יומיומי, תיק לחוג, לגן, לבית הספר, מצאו דרך יצירתית לתלות אותם בחדר, ולהפוך אותם ממטרד לחלק אינטגרלי מהעיצוב. כיום מוצעים מתלים שהם פריטי עיצוב בפני עצמם.

תאורה – שימו דגש על מיקום תאורה בהתאם לריהוט בחדר, אם יש שולחן עבודה הקפידו על תאורה מתאימה שלא תייצר מעליו צל ותאפשר ראות טובה, לא לשכוח תאורת קריאה/לילה ליד המיטה, באם ביתכם עדיין בשלבי תכנון ממליצה לקבוע את גובה המתגים בגובה נמוך (בגובה מפרק היד בערך) נוח יותר לשימוש גם לילדים הקטנים, וגם מבחינה אסתטית, אינו נמצא בשדה הראייה.

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך