כצפוי: אלי לחמני נאלץ למשוך את העתירה נגד תוצאות הבחירות

חבר מועצת העיר אלי לחמני, קיבל רמזים עבים מבית המשפט, כי העתירה שהגיש נגד תוצאות הבחירות באשדוד, אינה מבוססת ואין לה סיכוי להתקבל, והוא נאלץ למשוך אותה. במקביל, כדי להימנע מתשלום הוצאות משפט, לחמני חזר בו מההכפשות נגד נבחרי הציבור ועובדי העירייה, האם עכשיו לחמני יצטרף לקואליציה? גבי כנפו לא פוסל זאת...
כצפוי: אלי לחמני נאלץ למשוך את העתירה נגד תוצאות הבחירות
צילום: יח"צ

תוצאות הבחירות באשדוד יזכו בימים הקרובים לחותמת רשמית מצד משרד הפנים, לאחר שחבר מועצת העיר אלי לחמני, נאלץ למשוך את העתירה שלו נגד תוצאות הבחירות. כזכור, לחמני טען יממה לאחר הניצחון של ראש העיר ד"ר יחיאל לסרי, כי הליך הבחירות לא היה תקין ונרשמו לטענתו זיופים בכמה וכמה קלפיות. הדברים החמורים הללו של לחמני לא זכו לראיות אמיתיות, ובכל זאת הוא החליט להגיש ערעור לבית המשפט המחוזי בתל אביב. צעד זה מנע העברת כספים לכלל המפלגות, מאחר ומשרד הפנים לא יכל לשים חותמת רשמית על התוצאות הסופיות, דבר שהוביל לכך שמאות פעילים ממפלגות שונות עדיין לא קיבלו את כספם.

היום (שני) התקיים דיון בערעור הבחירות שהגיש לחמני. כבר בפתח הדיון עמד השופט על כך כי מדובר בערעור לא מבוסס, אשר אינו כולל כל טענה שעשויה להצדיק ביטול הבחירות או פסילת תוצאותיהן. ב"כ העירייה עמדה על כך כי הבחירות התקיימו כדין וכי המערער לא מציג כל מידע מבוסס, ונהג ברשלנות בהגשת הערעור ובניהולו. הפרקליטות הצטרפה בתגובה שהגישה לדברי העירייה, ואף הוסיפה כי ביום הבחירות מי שעורר פרובוקציות וגרם בעיות היו רק נציגי לחמני… בסופו של דבר הבהיר השופט כי יש למחוק את הערעור. לחמני הסכים לכך.
בשאלת ההוצאות, העירייה וראש העיר, לפנים משורת הדין, הסכימו לוותר על חיובו של לחמני בהוצאותיו ובכפוף לכך שלחמני יחזור בו מהכפשותיו כלפי עובדי עירייה ונבחרי ציבור, כפי שעלו בערעור. לחמני חזר בו באופן מלא הן כלפי עובדי העיריה והן כלפי מנהל הבחירות עו"ד גבי כץ. סופו של דבר: הערעור נמחק, תוצאות הבחירות באשדוד נותרות על כנן.

אלי לחמני אמר בתגובה: "היום התקיים דיון בביהמ"ש המחוזי מרכז. למרות הראיות שהבאנו על זיופים בקלפיות מסוימות, עשיית תעמולה לא חוקית בקלפיות עצמן ולמרות אי הסדרים שהתגלו בניהול הבחירות, רמת הציפיות שאנו נוכיח כל פתק שהייתה איתו בעיה הינה בלתי אפשרית, במיוחד משום שהראיות לא קיימות, למרות שהן אמורות היו להיות מתועדות על ידי ועדת הקלפיות. כ-3,300 קולות מעטפות כפולות ואף אחד לא יכל לשחזר מי הצביע באותן קלפיות ו/או מי מהחיילים הצביע בצבא. נוכח נטל הראיה הכבד שהוטל עלינו וקביעת ביהמ"ש לעניין ביסוס התביעה, לצערי, נאלצתי למשוך את העתירה בהמלצת ביהמ"ש. צדק לא נעשה, זה הרי ברור אך אני וחבריי ממשיכים בעשייה הולכים עם ראש מורם, נפעל למען הציבור, ביושר ובהגינות כפי שנהגנו עד כה".

בעקבות החלטת בית המשפט וההתנצלות של לחמני על ההכפשות נגד נבחרי הציבור ועובדי העירייה, יש כאלה הקוראים לשני הצדדים להניח בצד את המשקעים ולפעול לצירופו של לחמני לקואליציה העירונית.

ממלא מקום ראש העיר גבי כנפו לא פוסל זאת: "ראשית, בית המשפט אמר את דברו והבהיר כי מדובר בעתירה שאינה מבוססת ואינה רצינית. זה היה ברור לכל מי שהיה מעורב במערכת הבחירות, שהתנהלה ללא רבב ובצורה הכי מקצועית שאפשר. אני שמח על כך שלחמני חזר בו מהכפשותיו נגד נבחרי הציבור ועובדי העירייה המסורים, ולא פוסל את האפשרות לכך שלחמני וחבריו לסיעה יצטרפו לקואליציה העירונית. המטרה של ד"ר לסרי היא לאחד ולחבר את כלל תושבי העיר, ולחמני בהחלט מייצג חלק חשוב מהעיר שלנו".

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך