"כדי לפתור את משבר הנדל"ן באשדוד, העירייה חייבת להגדיל את זכויות הבנייה בכל פרויקט"

מנכ"ל ארגון הקבלנים באשדוד שלומי בן-עזרי, מציע מספר מהלכים על מנת לטפל היום בצורה מיטבית בתחום הנדל"ן בעיר. בן-עזרי מציע בין השאר: " העירייה צריכה לתמרץ יזמים לבנות יותר לגובה מאשר בתכנון המקורי שלהם. לדוגמא, יזם המבקש לקדם פרויקט עם 10 קומות"
"כדי לפתור את משבר הנדל"ן באשדוד, העירייה חייבת להגדיל את זכויות הבנייה בכל פרויקט"
צילום: דוד אסיאג

מנכ"ל ארגון הקבלנים באשדוד שלומי בן עזרי, מציע מספר מהלכים על מנת לטפל היום בצורה מיטבית בתחום הנדל"ן בעיר. בן-עזרי אומר בצורה ברורה: "אין זה סוד שמזה מספר שנים אין באשדוד מספיק בנייה חדשה וכי העיר סובלת ממחסור חמור בדירות, מה שהוביל לעליית מחירי הדיור ולהגירה שלילית. יחד עם זאת, אני יודע שבמחלקת הנדסה ובעיריית אשדוד משקיעים משאבים רבים להגדלת התחלות הבנייה בעיר, ואני מאמין שמאמצים אלה יניבו תוצאות בקרוב, כך שבשנה הקרובה נתחיל לראות בנייה יותר מאסיבית בעיר שתספק פתרונות דיור גם לתושביה וגם תמשוך רוכשים מערים אחרות".

בן-עזרי הוסיף ואמר: "על מנת להגדיל את היקפי הבניה ולקדם פרויקטים, ראש העיר צריך להיות מעורב באופן ישיר בהליכי הועדה לתכנון ובנייה ולעמוד בראשה. המדיניות שצריכה להיות היא הענקת זכויות בנייה מרביות על מנת  להגדיל את היצע הדירות. יש היום מספר עתודות קרקע גדולות בעיר לבנייה (המע"ר, הרובע המיוחד ורובע נחל), ואני מקווה שנראה התקדמות במימוש הפוטנציאל שלהן בשנה הקרובה. מעבר לכך, ראש העיר חייב להמשיך ולשים דגש על תחום ההתחדשות העירונית, ולעודד יזמים להיכנס אליו. אני מאמין שהיוזמה צריכה להיות יוזמה של העירייה לתמרץ יזמים לבנות יותר לגובה מאשר בתכנון המקורי שלהם. לדוגמא, יזם המבקש לקדם פרויקט עם  10 קומות, יקבל סיוע ותמיכה מהעירייה במידה ויסכים להכפיל את גובה הבניין ל-20 קומות. מעבר לכך הרשות צריכה לדאוג שיהיה תמהיל נכון של דירות לכל סוגי האוכלוסייה כולל למשפרי הדיור (קבוצה גדולה שמחיר למשתכן "שכח" לטפל בה), וצפיפות בנייה שתנצל את ערך הקרקע בצורה הטובה ביותר".

בן-עזרי סיכם: "סוגיה נוספת שמונחת לפתחו של ראש העיר היא עידוד התחבורה הציבורית והחנייה. בשנתיים האחרונות העירייה השקיעה מיליוני שקלים בפתיחת נתיבים לתחבורה ציבורית באשדוד. על מנת לעודד את השימוש בתחבורה ציבורית, צריך להפגין אומץ ולהקטין את דרישת תקן החנייה לכל דירה. היינו עדים לפסילה של פרויקטים בגלל מחסור בחנייה, ולדעתי אסור שדבר כזה יקרה".

 

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך