כצנלסון התחיל לעבוד: לומד ומבקר במינהל התפעול על בסיס יומי, ואירח הולנדית בעלת שם עולמי

סגן ראש העיר שמעון כצנלסון, שממונה על מינהל התפעול בעיריית אשדוד, החל לעבוד סביב השעון ולומד את הפעילות במינהל הגדול והמשמעותי בעירייה. במקביל, כצנלסון אירח השבוע בלשכתו את ד"ר רות ואן דר לי, מומחית הולנדית בעלת שם עולמי לבעלי חיים, שהגיעה לראות מקרוב את העשייה בכלביה העירונית
כצנלסון התחיל לעבוד: לומד ומבקר במינהל התפעול על בסיס יומי, ואירח הולנדית בעלת שם עולמי
צילום: פאבל ODREY

סגן ראש העיר שמעון כצנלסון, שממונה על מינהל התפעול בעיריית אשדוד, הוא אחד שיודע לעבוד והוכיח זאת בשורה של תפקידים בכירים שמילא בעבר. כצנלסון וחבר מפלגתו קיבלו שורה של תפקידים במסגרת ההסכם הקואליציוני, והוא כבר החל לעבוד בשטח. כצנלסון זכה לקבל, בין השאר את האחריות אל מינהל התפעול בעירייה, המינהל הגדול והמאסיבי ביותר בעירייה. סניה מקיים פעילות על בסיס יומי כדי ללמוד מקרוב את העשייה הגדולה במינהל התפעול, ודורש ממנהלי המינהל לקבל עדכון יומיומי על מה שנעשה. "אם מישהו חשב ששמעון הגיע להעביר את הזמן, הוא טעה בגדול. הוא עובד ולומד את העשייה במינהל ויהיה מעורב בכל החלטה", אומר אחד מהבכירים בעיריית אשדוד.

בשבוע האחרון כצנלסון אירח בלשכתו את ד"ר רות ואן דר לי, מומחית הולנדית בעלת שם עולמי לבעלי חיים. ד"ר רות מתארחת זו השנה השנייה בכנס שמארגנת האוניברסיטה העברית בירושלים, בנושא רווחת בעלי החיים, ונושאת את ההרצאה המרכזית בכנס המושך אליו ווטרינרים מכל הארץ. לד"ר רות סיפור מעניין הקשור בארץ הקודש, שכן במסגרת לימודי הביולוגיה בהולנד היא עשתה מחקר בישראל, בשדה בוקר, ושהתה כ-9 חודשים בארץ (בשנות ה-80).

כיצד אם כן בחרה ד"ר רות באשדוד? גם לזה יש סיפור מעניין. אנה, אחותה של ד"ר רות, בחרה לקשור את חייה עם ישראל. היא התגיירה ומתגוררת בבית אריה, תורמת כספים לנושא רווחת בעלי חיים בארץ ושומרת על קשרי ידידות עם אישיים בישראל. אחד מהם, ד"ר מיכאל שאפירו, וטרינר עירוני באשדוד, מכיר את אנה, והזמין את ד"ר רות באופן אישי להגיע לעיר הנמל ולהתרשם מפעילות בתחום רווחת בעלי החיים ברשות. בשנה שעברה ד"ר רות קיימה ביקור דומה בעיריית ראשון לציון והפעם היא הגיעה לאשדוד, עם אחותה אנה הדוברת עברית מצוינת.

כזכור, ממש לא מזמן התארחה באשדוד משלחת מהולנד שהעניקה לראש העיר ד"ר יחיאל לסרי 7000 פקעות של פרח הצבעוני, אותם ביקשו לשתול ברחבי העיר ובקמפוס בית החולים, ואילו הפעם מדובר בביקור שעסק יותר בבעלי חיים ובטבע עירוני. כצנלסון אירח את ד"ר רות בלשכתו, יחד עם ראש מינהל התפעול, מנהל אגף תפו"ח, הוטרינר העירוני ועובדיו, ומנהלת קשרי החוץ של עיריית אשדוד. כצנלסון הודה לד"ר רות בשם הנהגת העיר ותושבי אשדוד על שבחרה להתארח כאן, והביע תקווה כי לאחר הסיור וההכרות שלה עם העיר ומיזמים בתחומי הטיפול בבעלי חיים, ניתן יהיה לחשוב על מיזמים משותפים ועל שיתופי פעולה בתחומי הטיפול בבעלי חיים. כצנלסון העניק את תשורת העיר לאורחת והציג בפניה את מיזם המגורים החדש במתחם י"ג. הייתה זו הזדמנות של הווטרינר העירוני ד"ר משה דהן והווטרינרים ד"ר מיכאל שאפירו וד"ר דנית כהן, להציג בפניה את העיר ואת הכלבייה היפה של אשדוד, שנחנכה רק לפני כשנתיים וחצי.

קודם לכן נערך סיור לאורך נחל לכיש ועד השפך לים. האורחת שמעה על נתיב הנחל, על האקולוגיה וסביבת החיים בנחל, על הציפורים הנודדות ועל מיני פולשים וראתה מקרוב כיצד מטפחים באשדוד את הטבע העירוני. ד"ר רות התרשמה במיוחד ממוקדי האכלה לחתולים ומהטיפול בהם. אריאלה רוזנטל, מנהלת קשרי החוץ, השלימה מידע כללי על העיר בהיבטים של תיירות ופיתוחה העתידי של אשדוד.

בכלבייה העירונית התרשמה האורחת במיוחד מעבודת הצוות, מרמת המיומנות המקצועית ומהנכונות האישית לסייע לכל בעל חיים המגיע לכלבייה. היא הודתה שהכלבייה באשדוד עומדת בתקנים גבוהים והיא מושקעת יותר מהכלביות שהיא מכירה בהולנד. בתוך כך התנהל דיון סביב נושאים מקצועיים וד"ר רות נדבה לא מעט טיפים והמלצות כיצד להתמודד עם דילמות ושאלות ערכיות הניצבות בפני הווטרינרים.

 

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך