הרשלנות הרפואית תעלה למרכז הרפואי 3 מיליון שקל!

בצעד משפטי לא שגרתי, בית המשפט פסק כי מרכז רפואי גדול התנהל בצורה רשלנית לאחר שלא אבחן אירוע לבבי, לאחר מאבק משפטי ארוך, שניהל עו"ד מאיר הילל-טבול ממשרד עורכי הדין גונטמכר-הילל טבול, בית המשפט קיבל את גרסת החולה, שיזכה לפיצוי כספי משמעותי ביותר בהיקף של כשלושה מיליון שקל
עוד הישג לעו"ד מאיר הילל-טבול: יתארח בתוכנית בוקר בערוץ 13

עוד הישג מקצועי לעו"ד מאיר הילל-טבול, הפעם מול רשת מרפאות גדולה, שתצטרך להיפרד מסכום כספי משמעותי ביותר כפיצוי לתושב אשדוד שעבר אירוע לבבי. מדובר ברשלנות רפואית שהוכחה במהלך הדיונים המשפטיים, צעד שלא קורה באופן תדיר (בלשון המעטה) בבית המשפט.

הסיפור המוזר והחמור הזה התרחש לפני חמש שנים לערך. תושב אשדוד, בשנות ה-60 לחייו, הגיע בשעות הערב למרפאה גדולה המעניקה שירות לכלל התושבים, לאחר שהמרפאות הרגילות מסיימות את הפעילות שלהן. הוא התלונן על כאבים בחזה עם הקרנה לגב וצרבת חזקה, אך הרופאה שטיפלה בו לא התרשמה כי מדובר באירוע חמור, ולאחר טיפול קצר שוחרר לביתו לאחר שקיבל משככי כאבים נגד כאבי גב… החולה החליט בחלוף שלוש שעות להגיע באופן עצמאי לבית החולים "קפלן", לאחר שחש לחץ בלתי פוסק באזור החזה, ושם זיהו במהירות כי החולה עובר סוג של אירוע לבבי. החולה, שעבר בדיקת א.ק.ג. בחדר המיון, אובחן כלוקה באוטם קדמי חד בשריר, וזכה לטיפול רפואי מהיר, שלמעשה הציל את חייו. הוא עבר צנתור, בו התגלתה חסימה מלאה בעורק הקדמי, בוצעה פתיחה של העורק, ויחד עם טיפול תרופתי, מצבו הרפואי השתפר פלאים.

החולה הגיש תביעת ענק נגד רשת המרפאות הגדולה, באמצעות משרד עורכי הדין גונטמכר-הילל טבול. חוות הדעת מטעם משרד עורכי הדין תמכה בגרסה כי מדובר ברשלנות רפואית, ואילו חוות הדעת של רשת המרפאות הגדולה התנגדה נחרצות לקביעה זו. עו"ד מאיר הילל-טבול אמר בצורה מפורשת במהלך הדיונים המשפטיים כי מדובר ברשלנות רפואית חמורה, וכי הרופאה הייתה צריכה לזהות בשלב מוקדם כי מדובר באוטם שריר הלב, ולמרות זאת הוא נשלח לביתו. "אם בדיקת ה-א.ק.ג הגיעה לידיה של הרופאה, והיא לא זיהתה את הממצאים החד משמעיים, הרי שישי כאן שגיאה חמורה באי אבחון של תמונה קלאסית של אוטם בשלביו המוקדמים ביותר. מדובר בידע שהוא נחלת כלל הרופאים, כולל סטודנטים לרפואה. האפשרות השנייה, החמורה לא פחות, היא שבדיקת ה-א.ק.ג. בוצעה ואיש לא טרח לאבחן ולרשום. כך או כך מדובר בהזנחה רשלנית. למזלו של מרשי, הוא עבר בשלום את השעות עד שהגיע לטיפול בבית החולים", אמר עו"ד הילל-טבול.

לאחר מספר דיונים ארוכים, בית המשפט מינה את פרופסור קפלינסקי, כדי שיעניק חוות דעת מומחה בסוגיה הזו, וגם הוא קבע בצורה הברורה ביותר כי מדובר ברשלנות רפואית חמורה. בית המשפט פסק כי החולה יקבל פיצוי כספי של כשלושה מיליון שקל.

 

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך