ספורט ופעילות גופנית בגיל השלישי רק בדיור מוגן

אחד הדברים החשבים ביותר בגיל שלישי הוא פעילות גופנית ושמירה על בריאות הגוף. עם זאת, הדבר לא פשוט כל כך לביצוע מאחר והגיל השלישי כרוך בלא מעט קשיים. בהרבה המקרים, בני הגיל השלישי גרים במסגרות כגון בית אבות, דיור מוגן ומסגרות דומות אחרות. לא כל המסגרות של בני הגיל השלישי מעודדות פעילות גופנית, דבר המעלה את הקושי בביצוע פעילות גופנית.
we do media | יום חמישי - 27/12/18 - 8:31
גיל הזהב

למרות הקושי בביצוע פעילות גופנית בגיל השלישי ישנם פתרונות ודרכים להתמיד ו"למצוא את הזמן" לעשיית ספורט ופעילות גופנית. להלן מספר  דרכים לביצוע פעילות גופנית בגיל הזהב:

  1. ניצול זמן פנוי – נתחיל מהדרך הטבעית ביותר והיא פשוט לקום מהספה. בגיל השלישי יש לא מעט זמן פנוי ואפשר לנצל אותו בקלות לפעילות גופנית ולשיפור בריאות הגוף. פשוט קומו מהספה והתחילו לעשות תרגילי התעמלות וכושר, בשלב הראשון ניתן להיעזר בתוכניות טלוויזיה ולאחר מכן למשהו מקצועי יותר.
  2. מסגרת של דיור מוגן – דיור מוגן הוא בית הורים יוקרתי בסטנדרט גבוה. כחלק בלתי נפרד מה"אני מאמין" של בתי דיור מוגן רבים הוא כל נושא הפעילות הגופנית. הנהלת דיור מוגן מעודדת את הדיירים בה לעשות פעילות גופנית כחלק המשפיע ישירות על בריאות הגוף.
  3. מאמן אישי – פעילות גופנית עם מאמן אישי תורמת בצורה ישירה לבריאות הגוף. המאמן מתאים את האימונים בצורה ספציפית למתאמן וכך משפר את הביצועים. מסגרת של דיור מוגן משתמשת לא פעם במאמן אישי הבונה תכנית אימון לפי צרכיו של הקשיש.
  4. קבוצות מאורגנות – אחת השיטות הטובות ביותר היא התארגנות בקבוצות ספורט מאוגדות. קבוצה מאורגנת העושה ספורט ביחד מעודדת פעילות גופנית ומשפרת את הביצועים באופן ישיר וברור. חלק נוסף בקבוצות מאורגנות הוא החוויה. ספורט בקבוצה מאורגנת הופך לחווה, חוויה בה רוצים לראות את החברים, לשמוע סיפורים ולשתף חוויות.
  5. עשו רק פעילות שאתם אוהבים – אין ספק, אם אתם לא אוהבים ספורט אז לא תצליחו להתמיד ולכן מומלץ לעשות ספורט שאתם אוהבים ולהשקיע בעיקר בו כגון כדורגל, כדורסל, שחייה וכדומה.

התאמת הפעילות ליכולת המתאמן

אוכלוסיית הגיל השלישי היא אוכלוסייה עם לא מעט קשיים פיסים המקשים על פעילויות ביום יום ולכן, במידה והם רוצים לעשות פעילות גופנית חשוב מאד להתאים את הפעילות ליכולת שלהם. בני הגיל השלישי חלשים יותר ולעיתים פחות מרוכזים, דברים אלו יכולים להשפיע על האימון ואפילו לסכן את בריאותם. אימון המותאם אישית למתאמן מבטיח תוצאות טובות יותר ודרך נכונה יותר להצלחה.

לסיכום

פעילות גופנית חשובה בכל גיל ולכל אחד. חשוב מאד להתאים את הפעילות ליכולות המתאמן בכדי להבטיח אימון טוב יותר. מסגרת המגורים משפיע ישירות על האפשרות האם לעשות פעילות גופנית או לא. חיים במסגרת של דיור מוגן מבטיחה התמדה בפעילות גופנית בעיקר תודות לאג'נדה של בתי הדיור המוגן המעודדים פעילות גופניות שונות.

אולי גם זה יעניין אותך

X