מקדמים תכניות: משרד השיכון הוסיף 2100 יח"ד לרובע החלוצים באשדוד

הועדה לקידום תכניות מעודפות של משרד הבינוי והשיכון החליטה לקדם את רובע החלוצים באשדוד, שנמצא מאחורי בית העלמין, בין המועצה האזורית חבל יבנה לכביש 4, ובכך לאשר בניית אלפי יח"ד שיהיו תחת הנהלתה של העיר אשדוד, בתקווה לשנות את שוק הנדל"ן היקר בעיר
אשדוד מבט על
צילום: טל אקוקה

שר האוצר משה כחלון ושר הבינוי והשיכון יואב גלנט אמורים היו לדון אמש בקבינט הדיור ב"תיקונים קטנים" להכרזות קודמות שניתנו למתחמי דיור מועדפים באשדוד, כפר סירקין ואלעד. ואולם, בהמשך הודיעו כי הדיון נדחה עקב הכרזת הבחירות לכנסת, אך הועדה תאשר בכל זאת את התיקונים כך פרסמה אמש הכתבת גילי מלניצקי.

בפרסום של אתר 'דה מרקר' נכתב כי התיקון הראשון שצפויים לקדם בקבינט הדיור נוגע למתחם קרית חלוצים באשדוד, שהוכרז כמתחם מועדף לדיור בנובמבר 2017. בהחלטה נקבע כי גודלו כ-2,000 דונם והוא מיועד להקמת כ-4,800 דירות חדשות.

במהלך קידום התוכנית עלה צורך בעדכון גבולות ההכרזה, על מנת ליצור תכנון מטיב ונגישות שתאפשר להתמודד עם העומסים בכניסה וביציאה מאשדוד. לפיכך הוחלט על יצירת כניסה נוספת לעיר בעזרת תכנון דרך "בני ברית" והסטת הכביש מערבה. משמעות הדבר היא הגדלת המתחם ב-1,100 דונם, כך שגודלו הסופי יעמוד על כ-3,100 דונם. בתוך כך, צפויים להתווסף למתחם כ-2,100 יחידות דיור חדשות.

כזכור, לפני כשנה חשפנו כאן לראשונה כי בישיבת מועצת העיר המתקיימת מדי חודש בבניין העירייה התבשרו נציגי הציבור בבשורה משמחת חדשה עבור תושבי העיר מתוכננת בנייה של – 3,000 יחידות דיור חדשות עבור אשדוד.

עיריית אשדוד עבדה על בקשה לסיפוח חלק ממועצה אזורית חבל יבנה לאזור אשדוד שהגיעה בסופו של דבר לוועדה, מדובר על שטח שנמצא מעל בית העלמין ומגיע עד לכיוון ישוב ניר גלים, שיוקצה לבניית יחידות דיור חדשות.

הרובע החדש שיוקם באזור נקרא בתכניות הקיימות 'קריית חלוצים' והוא יכיל בתוכו שלושת אלפים יחידות דיור, בתי מסחר ומוסדות ציבור, אך לאחר אישור הועדה יגדל מס' היחידות ל- 4800 יחידות דיור.

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך