הוזמן-בכור: "נמל אשדוד יחתום על הסכם אסטרטגי בקרוב"

כך אמרה יו"ר נמל אשדוד, אורנה הוזמן-בכור, בוועידת ישראל לעסקים של "גלובס". "אם רוצים שתהיה תחרות אמיתית, צריך שתהיה רפורמת ים פתוח כמו השמיים הפתוחים". לדביר יו"ר הנמל: ", 2017 הסתיימה ברווחיות חסרת תקדים".
הוזמן-בכור: "נמל אשדוד יחתום על הסכם אסטרטגי בקרוב"
אורנה הוזמן בכור. (רונן אקרמן)

"נמל אשדוד לא יישאר מאחור ובקרוב יחתום על הסכם לצירוף משקיע אסרטגי לבעלות על הנמל" – כך אמרה יו"ר נמל אשדוד, אורנה הוזמן-בכור, בוועידת ישראל לעסקים של "גלובס". עם זאת, הדגישה הוזמן-בכור, כי נכון לעכשיו הנושא נמצא בדיונים בין ועדי העובדים.

לדבריה, 2017 הסתיימה ברווחיות חסרת תקדים ויש לה הישגים מדהימים. "נכון שיש רעשי רקע ביחסי עבודה עם העובדים", אמרה, והתכוונה לעיצומים שונים שבהם נקטו העובדים בחודשים האחרונים. היא הכחישה, כי יש גורמים בוועדים, שמתנגדים לשלב בנמל משקיע אסטרטגי. "מי שהציע היו הוועדים עצמם. חשוב שיגיע מישהו שיביא ערך לנמל. אם רוצים שתהיה תחרות אמיתית, צריך שתהיה רפורמת ים פתוח כמו השמיים הפתוחים. התחרות הגדולה בין נמלי הים תיפתח ב-2021 כשיהיו 6 נמלים. נמל מים עמוקים זו התחרות האמיתית, וזה לא יכול להיעשות ללא שינוי DNA אמיתי גם בבהנהלה וגם אצל העובדים".

לדבריה, יש 11 ועדי עובדים בנמל ותמיד יכול להיות מצב שבו יו"ר ועד אחד תומך במשקיע אסטרטגי ושני נגד. "זה בא מתוך הוועדים ואני לא מתערבת. זה לא שעומדים כאן בתור. כשהוציאו את המכרזים לנמלי אשדוד וחיפה היו 3 משקיעים. אנחנו נמנה מקרב הדירקטוריון צוות לניהול משא ומתן ונחתום במהרה". היא העריכה, כי עד לשנה הבאה ההסכם כבר ייחתם.

הוזמן-בכור לא הגיבה ישירות לשאלה האם בימים אלה מתקיימת שביתה איטלקית בנמל, שבאה לידי ביטוי בהאטה בקצב העבודה. "יש האטה בעבודה ויש עיצומים. במאי הייתה שביתה וזה פגע בכל המשק ואני מעריכה שבתי המשפט לא יתנו לזה אישור. הנה, הם שבתו. האם יצא להם מזה משהו? שביתה היא משהו משנות השמונים שכיום כבר לא מובילות לשום דבר".

יו"ר הנמל אמרה כי עיתוי פרסומי הידיעות על בעייתיות בכניסת חברות סיניות לנמלים עלולה לגרום לבעיות, בין הייתר עם ארה"ב אינו מקרי, וכי הנושאים הללו עולים על הפרק בעיתוי של לפני ביצוע ההחלטות. "ההחלטה עברה המון דיונים בקבינט טרם זמני, ויש לבצע אותה", אמרה הוזמן-בכור.

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך