אשדוד בחצי הגמר בכדוריד עם שער ניצחון של קושמרו על ראשל"צ

לאחר דרמת ענק בתם שתי הארכות - הפועל אשדוד העפילה לחצי גמר הגביע - לאחר שהדיחה את מחזיקת גביע המדינה הפועל ראשל"צ 34:35 .
אשדוד בחצי הגמר בכדוריד עם שער ניצחון של קושמרו על ראשל"צ
חוגגים עלייה (צילומים הדר ואן קולא, איגוד הכדוריד)

הלילה זכינו לחוות את אחד ממשחקי גביע המדינה הגדולים, ולבטח המרתקים בתולדות הכדוריד הישראלי, עם שתי הארכות, כאשר שתיהן נכפו בזריקות 9 מטר, כשהשעון על האפס: בפעם הראשונה נובאק בוסקוביץ' השווה וכפה הארכה והציל את מחזיקת הגביע מהדחה. בהמשך, גאבור לנגהאנס כפה ההארכה שנייה, ואיפשר לאשדוד צ'אנס לחלום על הגביע.

ואז, שניות לפני שסגרנו 80 דקות, בדרך לדו קרב פנדלים, הגיח עומרי קושמרו, שכבש את שער ניצחון הירואי לאשדוד – 34:35 (31:31, 27:27, 15:15). אשדוד היא הראשונה שמעפילה לשלב חצי הגמר שייערך ב-4 בפברואר, בהיכל קבוצת שלמה בת"א.

גאבור לנגהאנס בפקעת שחקני ראשל"צ (צילומים הדר ואן קולא, איגוד הכדוריד)

בסיומו של לילה מרגש – היה זה סימן דרך לאשדוד שנמצאת בעלייה ושבה אל מעמד חצי הגמר עונה שנייה ברציפות, ובכלל מציגה עונה נהדרת בליגת ווינר (מקום שני, מאזן ניצחונות 1:10). מנגד, למרות שהפועל ראשל"צ לא נכנעה בקלות, והמשחק יכול היה להסתיים גם בניצחונה, היה זה אות אזהרה עבור האדומים – המועדון המעוטר ביותר בתולדות הכדוריד הישראלי, לו עוד נותר להיאבק ולהגן על תואר האליפות. העניין הוא שהדרך לא תהיה פשוטה, אחרי סיבוב שבו הדאבליסטית ספגה 4 הפסדים.

הפתיחה הייתה של אשדוד (שחסרה את אדיר כהן הפצוע, ואת יותם טל שלא שיחק במחצית הראשונה, והיה נהדר במחצית השנייה ובהארכה). האקסים – טל הרשקוביץ כבש את הראשון, טומיסלב סטויקוביץ' עצר פנדל של ערן צרפתי, ועומרי קושמרו קבע 0:2.

שון סלס כבש את הראשון למחזיקת הגביע,  שי הרשקוביץ הגיב מהצד השני, ונובאק בוסקוביץ' שעלה כדי לזרוק פנדל – 3:2. גאבור לנגהאנס כבש, קושמרו מסר אסיסט גדול לשי הרשקוביץ, ואשדוד הוליכה 2:5 – מה שהוביל את עידן מימון לקחת פסק זמן מוקדם בדקה השביעית.

יותם טל לא מוותר (צילום: צילומים הדר ואן קולא, איגוד הכדוריד)

צמד שערים יובל גררה, וביניהם שער של גיא כהן הורידו את הפיגור ל-6:5 (14'). אשדוד עוד הוליכה ביתרון של שני שערים אחרי כיבושים של לנגהאנס וקלדרון (11:13 בדקה ה-25), אבל דניאל שקלים עם מהלך משמעותי, כבש וגרם להרחקתו של לנגהאנס, ויובל גררה  הנהדר קבעו שיוויון 13:13.

קלדרון היה נחרץ והחזיר את היתרון לאשדוד. עצירה של מושיקו אלימלך הריצה את חממי לשיוויון.  שרון שלם כבש את הראשון שלו, אבל ערן צרפתי חתם את המחצית הראשונה עם שער בשניית הסיום – 15:15.

פתיחת המחצית השנייה הייתה מצוינת מבחינת המארחת – סלס כבש צמד והעלה את הפועל ראשל"צ ליתרון ראשון. – 15:17. תום שם טוב החליף בשער את סטויקוביץ', אבל מי שהתעלה היה שוער הפועל ראשל"צ פדז'ה דיאנוביץ'. שלם כבש את הראשון של אשדוד, אבל מנגד הגיע אסיסט של גיא כהן לגררה. קושמרו כבש את ה-17 של אשדוד, שם טוב עצר פנדל של בוסקוביץ', ויותם טל קבע שיוויון 18:18.

שקלים כבש, דיאנוביץ' עצר שוב את לנגהאנס, וגררה – 18:20. שלם צימק, אבל גררה הוסיף את השמיני שלו. סטויקוביץ סיפק שתי עצירות רצופות, וצמד שערים של יותם טל קבע שיוויון 21:21 והזעיק פסק זמן של עידן מימון. יותם טל העביר את היתרון לאשדוד, וטל הרשקוביץ ביסס אותו עם שער ממגרש שלם – 23:25 (53'), אבל חממי כבש שני שערים רצופים, בזריקות 7 מטרים.

יותם טל המשיך ביכולת המצוינת שלו, עם צמד שערים, ומי שהיה שותף לזכייה בדאבל של הפועל בעונה שעברה, קבע  25:27. גררה לא ויתר וכבש. יותם טל החטיא. שקלים ניסה ללא הצלחה לסחוט פנדל, ובזריקה האחרונה של המשחק, מ-9 מטרים, בוסקוביץ' התגבר על החומה של אשדוד, והשווה ל-27:27 וגרר את המשחק להארכה.

הפועל ראשל"צ פתחה את הארכה בחסרון מספרי, לאחר הרחקה ל-2 דקות של המאמן עידן מימון. סלס השלים מהפך – 28:29 וחתם את החלק הראשון של ההארכה. הוא גם העלה את המארחת ל-28:30. יוסי ביטרמן צימק אבל שקלים סחט פנדל 35 שניות לסיום ההארכה. חממי לקח את האחריות, אבל עצירת ענק של שם טוב – אפשרה לאשדוד הזדמנות להשוות ולגרור את המשחק להארכה שנייה. הזריקה של יותם טל הלכה החוצה, אבל אשדוד זכתה בכדור אחרון מ-9 מטרים. לנגהאנס – הדהים – שיוויון 31:31, וההארכה שנייה.

הגנת אשדוד לא מוותרת (צילום: צילומים הדר ואן קולא, איגוד הכדוריד)

ההארכה השנייה נפתחה עם שער של יותם טל שהעלה את אשדוד ל-31:32. גררה עלה למאזן שערים דו סיפרתי. חממי חטף וגררה הוסיף עוד אחד – 32:33 להפועל ראשל"צ. שלם קבע שיוויון, אבל גם החטיא הזדמנות להעלות את אשדוד ליתרון – כשדיאנוביץ' עצר זריקה שלו. 33:33 בסיום החלק הראשון של ההארכה השנייה.

שער של שרון שלם בחלק השני של ההארכה השנייה קבע 33:34. טל הרשקוביץ סחט עבירת תוקף מחממי, אבל היא לא ידעה לנצל זאת ודניאל שקלים השווה ל-34:34. עומרי קושמרו כבש את שער הניצחון – 34:35.

מאמן אשדוד, אולג בוטנקו: "אנחנו בחצי גמר, וזה משמח אותי מאוד. היה משחק גדול. שתי הקבוצות לחמו 80 דקות, ואני מוריד את הכובע גם בפני הפועל ראשון. היה לנו את האופי להישאר עד הסוף. היינו במצבים קשים, וידענו לנצח. אנחנו קבוצה עם פוטנציאל, ואנחנו יכולים ללכת עד הסוף בכל המפעלים. אנחנו ננוח בפגרה, ונתחיל את ההכנות שלנו".

כובש שער הניצחון, קושמרו.

עומרי קושמרו הוסיף: "אין לי מילים, זה כיף גדול, שבו כל אחד תרם את החלק שלו". שרון שלם אמר: "מאמין שאפשר לעשות היסטוריה".

מאמן הפועל ראשל"צ, עידן מימון: "אם יש אכזרי בספורט, זה מה שקרה לנו היום. כמו שהשווינו בשנייה האחרונה, ספגנו בשנייה האחרונה. היה מותחן גדול למי שראה את המשחק, ולא מי שהיה חלק ממנו. אין לי מילה לומר על השחקנים שלי, שנתנו הכל. מגיע לאשדוד כל הכבוד, ואני מאחל להם הצלחה. היה פה פייט גדול. אנחנו היום אנחנו בצד המפסיד, אבל אנחנו לא מורידים את הראש ויש לנו עוד תואר אחד להיאבק ונעשה את המקסימום. אנחנו נחזור מהפגרה יותר טובים".

כבשו לאשדוד – טל הרשקוביץ ויותם טל 7 כ"א, לנגהאנס ושלם 5 כ"א, קלדרון וקושמרו 3 כ"א, שי הרשקוביץ וביטרמן 2 כ"א. בשתי הקבוצות השוערים סטויקוביץ', שם טוב ודיאנוביץ' סיפקו לפרקים יכולת נהדרת. שפטו ירון בן דן ואסף פארן

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך