מהו הזמן הכי נכון לרכישת קרקע חקלאית להשקעה?

קניית קרקע להשקעה בשנת 2019 הינה החלטה ומעשה נבון למדי מכיוון שישנו מחסור בקרקעות והביקוש אליהן גבוה.
מהו הזמן הכי נכון לרכישת קרקע חקלאית להשקעה?

חשוב לציין יחד עם זאת כי קרקע חקלאית להשקעה לא תמיד מניבה תשואה מכיוון שחלקת האדמה לא מקבלת אישור ונותרת ריקה.

רכישת קרקעות חקלאיות באזורים מבוקשים זו רכישה יותר חכמה מכיוון שאלו אזורים פופולריים והסיכוי לכך שערכן יעלה עם השנים גבוה יותר. כאשר רוכשים קרקע חקלאית, חשוב להבין כי זוהי קרקע שאינה זמינה לבניה מידית ולכן ההשקעה הינה לטווח הארוך וככל הנראה ההוצאה תשתלם לכם תוך מספר חודשים עד שנים.

רכישת קרקע להשקעה – נכון או לא?

מחירן של קרקעות חקלאיות נמוך משמעותית ממחירה של דירה, כמעט בכל אזור ויישוב בארץ. נתונים מראים כי הביקוש לקרקעות ולנכס נדל"ן גבוה אך לא כולם יכולים לאפשר לעצמם זאת. מחירן של קרקעות להשקעה בדרך כלל אינו גבוה ובהחלט אפשרי עבור מרבית האוכלוסייה ולכן במקום להשתעבד להלוואות ומשכנתאות, בעבור חלק מהאנשים, רכישת קרקע חקלאית להשקעה יכולה להיות בחירה מעולה.

חשוב להבין כי תמיד ישנו הסיכוי כי הקרקע החקלאית שבחרתם להשקיע בה לא תניב תשואה בהמשך, לכן מדובר בהימור. עם זאת, רצוי להגדיל את הסיכויים של ההימור ולבחור נכון באיזו קרקע חקלאית להשקיע.

כאשר בוחרים את הקרקע להשקעה, רצוי לעשות זאת באזורים מבוקשים, בהם יש יותר סיכויים להגדלת כספי ההשקעה. ניתן לבחון את תכנית המתאר של הקרקע המבוקשת וגם לוודא את מחירה, מכיוון שזהו אחד הסימנים לסוגה. ככל שהקרקע תימכר במחיר גבוה יותר, כך הסיכויים להפשרתן ופיתוחן גבוה יותר.

רכישת קרקע שאינה זמינה לבנייה – מדוע?

אם יש באפשרותכם להשקיע כסף ברכישת קרקע חקלאית, עשו זאת מתוך ההבנה כי מדובר בהשקעה עתידית. הטעות העיקרית של אנשים שרוכשים קרקע שאינה זמינה לבניה היא המחשבה שהם משקיעים בזמן נתון כסף ותוך פרק זמן קצר יקבלו אותו בחזרה ואף יכפילו את הוצאתם. זוהי טעות מכיוון שיכול לקחת זמן לא קצר עד שהקרקע תופשר ויתכן גם שזה לא יקרה כלל.

עם זאת, במידה ותבצעו רכישה מושכלת ומתוך הבנה והיכרות עם השטח – יש סיכוי גבוה לכך שהקרקע אשר כיום לא זמינה לבנייה, תשנה בעתיד את הסטטוס שלה. כלומר, יש להתאזר בסבלנות ולהבין איזה סיכון אתם לוקחים.

אף על פי שנדמה כי מדובר בסיכון, ישנם אנשים שרואים בכך הזדמנות כלכלית ואפילו שקט נפשי מסויים מכיוון שהם מבצעים השקעה בזמן מסוים ולא צריכים להתעסק בה מדי יום אלא רק לחכות להתפתחות מסויימת, שאכן עשויה לבוא תוך זמן מה.

לא פעם נהוג להתייעץ עם יועצי נדל"ן בנושא רכישת קרקע חקלאית להשקעה, במהלך הייעוץ ניתן לקבל נקודת מבט נוספת על כדאיות ההשקעה וכך להיות מודעים יותר לתהליך שעומד בפניכם.

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך