הקבלן מאחר במסירת הדירה החדשה? הנה מה שניתן לעשות

אם רכשתם דירה חדשה מקבלן הנכם וודאי מתרגשים ומחכים לרגע בו תוכלו להכנס ולהתגורר בה.
בנין בהקמה באשדוד

עם זאת, לא פעם זוגות ומשפחות נקלעים למצב בו הקבלן מאחר במסירת דירה חדשה והם נכנסים לחובות כלכליים, מרגישים מרומים ועוגמת נפש משמעותית נקשרת למעשה זה.

עם זאת, חשוב להבין כי במצב בו מסירת דירה חדשה מתעכבת – אינכם צריכים לחוש חסרי אמצעים מכיוון שיש לכם גיבוי חוקי ומשפטי ועליו רצוי לדעת מראש.

כאשר חותמים על חוזה מכר עם קבלן חשוב לוודא כי תאריך המסירה הסופי רשום בצורה ברורה וחד משמעית. ביום המצוין בחוזה אתם אמורים לקבל את המפתחות ולהיכנס לגור בדירה. אם הקבלן לא מעביר לכם את המפתחות במועד שנקבע, ניתן לתבוע קבלן אשר מאחר במסירת הדירה.

מה ניתן לעשות כאשר הקבלן לא מוסר את המפתחות לדירה בזמן?

על פי חוק המכר נקבע כי דיירים שרכשו דירה חדשה מקבלן אך לא קיבלו אותה תוך 60 יום מהתאריך שנרשם בחוזה, יהיו זכאים לפיצוי מהקבלן. את הפיצוי יהיו זכאים הדיירים לקבל מבחינה כלכלית, כאשר הקבלן מחויב יהיה לשלם על כל יום בו הם מתעכבים בכניסתם לדירה. כלומר, על הקבלן לשלם לרוכשים את השכירות שהם אמורים לשלם בדיור חלופי – עד קבלת הדירה.

במידה והקבלן מסרב לשלם פיצויים אלו יהיה עליכם להגיש תביעה משפטית. התביעה תוגש על ידי הרוכשים ובאמצעות סיוע של עורך דין המתמחה בנדל"ן ומקרקעין. במרבית המקרים, בית המשפט פוסק לטובת הרוכשים מכיוון שהחוק הוא לטובתם. הקבלן יהיה מחויב לשלם את הפיצויים ולעיתים גם תוספות בעבור עוגמת נפש ומרמה.

כיצד נכון להתמודד עם קבלן שלא מוסר את הדירה בזמן?

אם אתם רוצים להגן על עצמכם ממצבים שכאלה, חשוב שתדרשו כבר בשלב החתימה על החוזה כי הקבלן יהיה חייב לשלם לקונה פיצוי. לעיתים, מתוך חוסר ידיעה עם החוק הקונים התמימים לא מתעכבים על פרט זה ולכן מוצאים את עצמם במצב מתוסבך שכזה.

אמנם לא כל הקבלנים מאחרים במסירת דירות אך המצב הוא אינו נדיר ולכן חשוב להיות מודעים לזכויות ולאופן בו תוכלו להגן על עצמכם. ההתמודדות עם קבלן שמסרב לשלם את הפיצויים, אף על פי שיש סעיף בחוזה בנושא, עשויה להיות מורכבת יותר. עם זאת, באמצעות הגשה של תביעה מתאימה תוכלו להגיע לפתרון מספק שיהווה עבורכם גם פיצוי כלכלי וגם נפשי.

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך