עורך דין לשון הרע- כל מה שאתם צריכים לדעת

חוק איסור לשון הרע מדבר על כך שאסור לפגוע בשמו הטוב של אדם בפרסום אמירות אשר עלולות להשפיל אותו, לפגוע בו או לבזות אותו. החוק נועד להגן על שמו הטוב של האדם בעזרת איסור פרסום מסוג זה. אז איך זה עובד ומי יעזור לכם בתביעה?

פרסומים כאלה תוכלו לראות לדוגמה בתביעה בתחילת השנה שבה ניצח יחיאל לסרי את מנחם גלילי אשר פרסם במשך השנים כתבות קשות נוקבות ולא מדויקות על ד"ר יחיאל לסרי.

במידה ופגעו בשמכם הטוב תוכלו להיעזר באיש מקצוע, עורך דין לשון הרע, אשר יוכל לעזור לכם בתביעה, לא משנה אם אתם אדם יחיד או חברה. אתם רשאים לפיצוי של עד 50 אלף שקלים ללא הוכחת נזק ול100 אלף שקלים במידה ותוכיחו שנגרם לכם נזק בעקבות הפרסום.

דוגמה לנזק בעקבות לשון הרע יכולה להיות מסעדה שנפגעה בגלל תגובות שקריות של אנשים ברשתות החברתיות (למשל: פייסבוק). ניתן לראות מקרים כאלה במצבים של התנכלויות לבעל העסק או ניסיון של מתחרים להפיל את המתחרה שלהם בעזרת תגובות פיקטיביות והפצת שמועות. בעקבות פרסום שלילי שכזה יכול להיגרם נזק רב למסעדה, כמות הלקוחות תלך ותצטמצם ותוכל אפילו להביא לסגירת המסעדה. הרשתות החברתיות גורמות לנזק רב בשנים האחרונות מכיוון שכל שמועה מופצת בקלות ובצורה רחבה מאוד בעזרת כלים כמו הWHATSAPP, הפייסבוק ודומיהם. כמעט ואין חסימה של התוכן ברשתות האלה ולכן כל אחד אומר את מה שהוא יודע או חושב שהוא יודע מבלי להבין שהוא יכול לגרום נזק.

חוק חופש הביטוי נגד חוק איסור לשון הרע

במקרים רבים, ישנה התנגשות בין חוק חופש הביטוי לחוק איסור לשון הרע. לא כל פרסום שלילי הוא הוצאת דיבה מכיוון שזכותו של אדם להתבטא גם אם דבריו פוגעים אבל נכונים, כל מקרה נבחן לגופו ולכן חשוב להתייעץ עם עורך דין לשון הרע לפני הגשת תביעת נזיקין אזרחית על לשון הרע.

איך תבחרו עורך דין לשון הרע?

שלושה דברים חשובים שצריך לבדוק כאשר שוכרים עורך דין:

התמחות– שימו לב שעורך הדין שאתם שוכרים מתמחה בלשון הרע וכבר התנסה בתביעות בתחום הזה.

שכר טרחה וכימיה בדקו מראש מה שכר הטרחה ותסגרו אותו מראש. בנוסף, חשוב שתהיה כימיה ביניכם לבין עורך הדין שלכם, שיבין אתכם ויעשה הכל כדי לנצח בשבילכם.

המלצות כמו כל בעל מקצוע שאתם שוכרים, גם בתחום עריכת הדין חשוב לשכור מישהו שקיבלתם עליו המלצות. העדיפות היא מאנשים שקרובים אליכם אבל גם בחיפוש בגוגל תוכלו למצוא עורכי דין טובים ולבקש מהם מספרי טלפון של לקוחות קודמים שלהם.

 

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך