תופעה מטרידה באשדוד: הכספומט חייב אתכם אבל לא קיבלתם כסף

לאחרונה נרשמה תופעה מדאיגה במספר ערים בארץ, ביניהן גם באשדוד, על כך שאנשים מגיעים למשוך כסף מכספומט, ולאחר ביצוע הפעולה הפשוטה לכאורה, הם נותרו ללא מזומנים ביד, ולמרות זאת חויבו ע"י הבנק בסכום המשיכה. התופעה המטרידה נחשפה בתוכנית "הצנרת" עם גיא לרר
תופעה מטרידה באשדוד: הכספומט חייב אתכם אבל לא קיבלתם כסף

זה סיפור מעצבן שקורה לאחרונה יותר מידי פעמים. אלפי אנשים מדווחים על תופעה שמרימה ראש בחודשים האחרונים, על כך שהגיעו למכשיר הכספומט הקרוב לביתם, ביצעו פעולה פשוטה לכאורה של בקשה למשוך מזומן, ונותרו עם יד ללא מזומנים, אך חשבון הבנק שלהם חויב בסכום אותו ביקשו למשוך. התוכנית שנלחמת לטובת האזרח הקטן, "הצנרת" עם גיא לרר בערוץ 13, ערכה תחקיר מקיף סביב התופעה המטרידה הזו, ולרר ציין כי התופעה בולטת בעיקר במספר ערים מסוימות, ביניהן אשדוד.

מהתגובות שפורסמו בדף הפייסבוק של "הצנרת", אכן ניתן לראות עשרות אשדודים שמתארים מה עברו, ובסך הכל מדובר בהיקף של מאות אלפי שקלים שלא נמשכו באופן פורמלי, אך חויבו כאמור בחשבון הבנק. ברוב המקרים הבנק מבטל את החיוב, לאחר שמבין שנעשה עוול ללקוח שלהם, אבל יש לא מעט מקרים של חוסר תשומת לב וגם "ראש קטן" של נציגי הבנקים, שלא ממהרים להחזיר את הכסף ורק לאחר התערבות של בית המשפט, הסיפור מקבל טוויסט בעלילה.

שלומי מאשדוד סיפר את מה שקרה לו: "משכתי בערב שישי מבנק פועלים 1,800 שקל, הכספומט הראה תקלה. הלכתי לכספומט אחר של לאומי וכן הצלחתי למשוך. בעודי בדרך לרכב ראיתי אנשים ממשיכים להוציא כסף מהכספומט הראשון (בהצלחה). זה נראה לי מוזר ונכנסתי לאפליקציה בשביל לגלות שחייבו אותי פעמיים במשיכה של 1800 שקל… לקחו כמעט שבועיים של טלפונים עם בנקאים שונים עד שהחזירו לי את הכסף לחשבון. ממשמבאס ברמות".

קימי מאשדוד ניסתה למשוך 900 שקל בשלוש "פעימות" של 300 שקל, ולא זכתה לקבל כסף ביד. כך היא כתבה: "זה סיפור מורכב להסביר לנציגי הבנק מה בדיוק קרה, שלא יצא כלום מהכספומט. הם מטרטרים אותך, בודקים אותך כאילו שדדת. שנייה אחרי הניסיונות הלכתי למנהל הסניף ועד שקיבלתי אישור למשוך 300 שקל מהפקידה, ועד שהחזירו לי את הכסף שבכלל חשבתי שכבר שלא יחזור, זה מייגע ומתסכל. אם לא הייתי מקבלת התראה לטלפון שחוייבתי ב-900 שקל, זה עקיצה לכל דבר".

נטלי וקנין ציינה בתגובה משלה: "לי קרה משהו דומה, משכתי 600 שקל, הכסף יצא, שלפתי יד לקחת את השטרות והופ… הכסף נכנס פנימה חזרה, אחד ההזויים… זיכו אותי כבר למחרת".
ג'ניה מאשדוד העלה סיפור שדווקא החמיא לבנק: "למה עוקץ? תוך 48 שעות או 72 שעות הפעולה מתבטלת בחשבון. אני תושב אשדוד וזה קרה לאמא שלי, התקשרנו למוקד של הבנק וזה בהחלט התבטל לאחר הזמן שכתבתי".

אייל נתן דוגמא על דבר דומה שקרה בגן יבנה: "בנק הפועלים בגן יבנה, כספומט לא תקין שאומר שהכסף נמשך והפעולה התבצעה בהצלחה, למרות שלא יצא הכסף… מהנהלת הבנק נמסר כי יש להגיש תלונה מסודרת, אבל זה כבר לא פעם ראשונה ואני לא היחידי".

דוד מאשדוד כתב: "8,000 שקל נבלעו בהפקדות. רק אחרי שבוע ואיומים שאפנה לתקשורת, קיבלתי את כספי חזרה".

הטרטור שעבר נתי…
נתי מאשדוד עבר סיפור הזוי ורק לאחר התערבות בית המשפט זכה לקבל את כספו בחזרה. במהלך תחילת שנת 2017 נתי הגיע לכספומט של בנק הפועלים ברובע א' וביקש למשוך 3,000 שקל. לדבריו, הבנקט לא פלט את המזומנים שביקש למשוך, תוך שהופיעה על המסך הערה כי בשל תקלה לא ניתן לבצע את הפעולה. משהגיע התובע לסניף הבנק ביום ראשון לאחר סוף השבוע, נדהם לגלות כי חשבונו חויב בסכום המשיכה של 3,000 שקל. לטענתו מיד הוא מילא טופס אותו מסר לנציגי הבנק, ועל פיו ביקש שיושב לו הסכום. לאחר שנענה בשלילה שב וערער על קביעת הבנק, תוך שביקש לצפות במצלמות האבטחה ואף להיבדק במכונת פוליגרף, אך גם ערעור זה נדחה על ידי הבנק ומכאן הוגשה התביעה. לאחר תהליך ארוך ומייגע בית המשפט פסק כי הבנק ישיב לנתי את כספו עם פיצוי של ריבית והצמדה מיום הפעולה ועד למתן פסק הדין.

אם קיבלתם פחות כסף ממה שביקשתם, זה מה שעליכם לעשות: העבירו מיידית בקשה בכתב לתיקון, לבנק שלכם, ושמרו העתק. אל תסכימו ש"יזרקו" אתכם לדבר עם הבנק לו שייך הכספומט. הבנק שלכם אחראי עליכם ועליו להתמודד עם הצרות שקרו לכם בכספומטים אחרים. אם מסרבים, תודיעו להם שאתם מודעים לזכויותיכם והגישו תביעה. אל תדרשו פיצוי כספי בגין עוגמת נפש, אם לא באמת חוויתם אחת כזו. שופטים אוהבים עדים אמינים…

ויש גם מקרים הפוכים (לא יותר מידי…)
מה קורה כשהבנק טועה לטובתכם? גבר אמריקני שביקש למשוך 140 דולרים ממכשיר כספומט, הופתע לגלות סכום גבוה משמעותית ממה שרצה. ליתר דיוק, הכספומט הוציא 37,500 דולרים. לצערו, הוא נאלץ להחזיר את הכסף אחרי שאישה שעמדה מאחוריו בתור לכספומט דיווחה למשטרה. שוטרי תחנת דרום פורטלנד שבמיין, ארצות הברית, הוזעקו לסניף בנק מקומי, לאחר שבתלונתה סיפרה האישה כי הגבר שעומד לפניה בתור לכספומט מתעכב יתר על המידה. כשהגיעו למקום, גילו השוטרים גבר שממלא שקית קניות בשטרות, ומנסה להשתלט על השלל שנפל בחלקו. הגבר, שוודאי החל לתכנן כיצד יבזבז את "המתנה" הלא צפויה, נאלץ להשיב את הכסף לבנק. הוא יכול להתנחם בכך שלא הוגשה נגדו תלונה, וגם גורמים רשמיים בבנק ציינו כי הם לא מעוניינים בכך. לדברי אחד מהם, הסיבה לתקלה היא "בעיית קוד" ואף אחד מחשבונות הבנק של הלקוחות לא הושפע מהתקלה.

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך