המחווה של ד"ר לסרי – הניצחון של העיר אשדוד!

מערכת היחסים בין ראש העיר ד"ר יחיאל לסרי לראש העיר המיתולוגי של אשדוד צבי צילקר, ידעה עליות ומורדות לאורך השנים. בעיקר מורדות...
ראש העיר לסרי
ד"ר יחיאל לסרי.

זה התחיל בהתמודדות עתיקת יומין בין השניים (בשנת 2003), במהלכה צילקר רשם ניצחון ברור ולסרי קיבל את דין הבוחר ועבר שיעור חשוב בפוליטיקה המקומית. בשלהי הקדנציה צילקר החליט, בצעד שהתברר בדיעבד כצעד ש"חיסל" את הקריירה הפוליטית שלו, לקחת את סמכויותיו, את שכרו ואת רכבו של ממלא מקומו באותם ימים, ד"ר לסרי. זה קרה רגע לפני שהשניים חתמו על הסכם לשיתוף פעולה לקראת בחירות 2008, מהלך בו היו מעורבים כמה גורמים בכירים מאוד באשדוד. צילקר היה בטוח שהוא בדרך לעוד ניצחון קליל, אבל לא לקח בחשבון שהציבור החרדי יעביר את התמיכה לד"ר לסרי, ומשם הדרך למהפך פוליטי הייתה קצרה וברורה. לסרי רשם ניצחון גדול, וצילקר עבר לספסלי האופוזיציה. במשך קרוב לעשור השניים היו בנתק מוחלט, למעט שנה בה צילקר היה חלק מהקואליציה, אבל זה נגמר מהר מאוד עם אקורדים צורמים.

האנשים מסביבו של ד"ר לסרי לא שכחו לצילקר את הפגיעה הקשה בנטילת הסמכות והשכר בשנת 2008, שמהדהדת בראשם עד היום. הזמן לא השכיח את הפגיעה הכספית והנפשית שהייתה מטלטלת מאוד באותם ימים. לסרי הצליח להתגבר על הכעסים, ועם השנים ניסה להעביר מסרים חיוביים לצילקר, כולל הצעה לשמש כ"נשיא העיר", עם לשכה, מזכירה ובעיקר הרבה כבוד. בכל זאת, מדובר באיש שבנה את אשדוד הלכה למעשה קרוב ל-4 עשורים. איש לא יכול לקחת ממנו את הפיכתה של אשדוד מעיירה משעממת ואפורה לאחת הערים היפות במדינה.

למרבה הצער, צילקר בחר באפיק אחר ובצעד תמוה והזוי, הסכים להיות מספר 3 של הלן גלבר בבחירות האחרונות. רק לאחר שלא מצאה מועמד מתאים למקום השני, הציבה את צילקר במקום השני ברשימת הקומנדו שלה… כולם ראו את מסלול ההתרסקות של גלבר, בעיקר בשל "פרשת ההקלטות", אבל צילקר לא ראה זאת ונשאר לצידה. הרשימה שלהם קיבלה מנדט אחד וצילקר מצא את עצמו מחוץ למועצת העיר, בפעם הראשונה מזה 49 שנה!

ד"ר לסרי החליט שהוא לא יכול לאפשר סיום קריירה פוליטית כזו עגמומית לראש העיר המיתולוגי. בטקס כינון המועצה ה-11 של העיר אשדוד, ראש העיר הדהים את כולם כשהצהיר כי החליט להוציא לפועל באופן מיידי את הפיכתה של קריית התרבות הצמודה לעיריית אשדוד כ"קריית צילקר". למעשה כל המתחם הגדול והחשוב הזה, מבחינה תרבותית (כולל בניין עיריית אשדוד), יזכה לאחר אישור מועצת העיר בישיבה הקרובה לשם חדש, "קריית צילקר".

מדובר בצעד גדול ואצילי של ראש העיר. אומנם מדובר בהחלטה שהתקבלה "על הנייר" כבר לפני שנים ארוכות, אך איש לא היה אומר מילה וחצי מילה אם לא היו הופכים את ההחלטה לממשית, כפי שקרה לאורך השנים האחרונות.
מערכת הבחירות האחרונה עשתה טוב לד"ר לסרי. הוא הפנים שהציבור רוצה התנהלות אחרת בהנהלת העיר. ד"ר לסרי הפנים זאת היטב, עם קואליציה רחבה מקיר לקיר, שמייצגת את כלל האוכלוסיות והרבדים בעיר המדהימה שלנו. עכשיו הוא החליט לעשות כבוד לצבי צילקר, שיחגוג בחודש מרץ יום הולדת 85.

צילקר ראוי לכבוד האחרון הזה, וזה מרגש מאוד שהצעד המדהים הזה נעשה עוד בחייו של ראש העיר המיתולוגי, לו כמובן נאחל בריאות ואריכות ימים. אשדוד חייבת להצדיע לכל מי שקשור להיסטוריה המפוארת של העיר, ורק כך נזכה לעתיד ראוי לעיר שלנו.

שבת שלום!

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך