השתלת קרנית ראשונה באסותא אשדוד

יום ראשון בוצעה לראשונה בבית החולים אסותא אשדוד השתלת קרנית. הקרנית הובאה לארץ מבנק קרניות בינלאומי והוטסה לארץ במיוחד. פרופסור יוסף פיקל, מנהל מחלקת העיניים: "זו הזדמנות טובה להודות לרופאים בקופות החולים השונות באזור ולתושבי אשדוד והסביבה הנותנים אמונם במחלקה ופוקדים אותה בעת הצורך
השתלת קרנית ראשונה באסותא אשדוד
השתלת הקרנית (צילום: דובורת אסותא)

ביום ראשון בוצעה לראשונה בבית החולים אסותא אשדוד השתלת קרנית. קרנית הינה החלק החיצוני של העין. מדובר ברקמה שקופה לפני הקשתית והיא החלק הצבעוני של העין.

קיימות שיטות שונות להשתלת קרנית כגון: השתלת כל עובי הרקמה, השתלת החלק החיצוני שלה בלבד או השתלת החלק הפנימי שכל עוביו כעשירית המילימטר הנקראת DMEK. הניתוח שנעשה באסותא אשדוד בוצע שיטת DMEK הנחשבת לניתוח המורכב והקשה ביותר מבחינה טכנית בניתוחי הקרנית.

המטופל סבל מעכירות בקרנית עקב אי תיפקוד החלק הפנימי שלה ולכן נזקק לניתוח מסוג זה. דרך חתך של 2 מ"מ, הוכנס מכשיר באמצעותו קולף החלק הפנימי של הקרנית, ודרך אותו חתך הוכנסה פנימה רקמה מקרנית של תורם. מיד עם תום הניתוח הרקמה הראתה איחוי טוב והקרנית כבר החלה בתהליך של השתקפות. הקרנית הובאה לארץ מבנק קרניות בינלאומי והוטסה לארץ במיוחד.

מחלקת העיניים מבצעת את כל הניתוחים והפרוצדורות הטיפוליות האפשריות ברפואת עיניים ובמקביל שוקדת על מחקרים המתפרסמים בעיתונות הבינלאומית המקצועית, מציגה את מחקריה בכנסים בינלאומיים ומקפידה על העמקת הידע של רופאיה, כל זאת תוך כדי טיפול שוטף באלפי המטופלים הפוקדים את המרפאה.

פרופסור יוסף פיקל, מנהל מחלקת העיניים: "זו הזדמנות טובה להודות לרופאים בקופות החולים השונות באזור ולתושבי אשדוד והסביבה הנותנים אמונם במחלקה ופוקדים אותה בעת הצורך. השתלת הקרנית מהווה עוד פריצת דרך בשאיפתנו המתמדת למתן שרות הוליסטי ומקצועי למטופלים".

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך