איציק מלכה פורש אחרי 40 שנים בשרות הקהילה

החברה העירונית לתרבות ופנאי בעיר ערכה אירוע פרישה מרגש לאיציק מלכה, מנהלו הפורש של מתנ"ס 'ספרא'
איציק מלכה פורש אחרי 40 שנים בשרות הקהילה
צילום:ODREY

החברה העירונית לתרבות הפנאי באשדוד ערכה החודש אירוע פרישה מרגש לאיציק מלכה, מנהלה הפורש של מרכז קהילתי 'ספרא' (ברובע י"ב). את טקס הפרישה הפיקו גרגורי זלטקין, סגן מנהל המרכז הקהילתי 'ספרא' יחד עם אתי בסיס המזכירה הבכירה במרכז הקהילתי ואפי עזרא, רכז תרבות וחוגים שיחד עם יוסי עטר, המפיק של אגף האירועים בעיריית אשדוד עם אירוע עשיר בתכנים.

ראש העיר, ד"ר יחיאל לסרי השמיע דברי ברכה חמים, עמד על אופיו המיוחד של המנהל הפורש ועל היכרותם האישית רבת השנים במיזמים הרבים למען תושבי העיר. במהלך האירוע העניק אורן טואיל, מנכ"ל החברה לתרבות הפנאי חנוכייה ואות הוקרה צנוע למנהל הפורש. בתחילת האירוע הוקרן סרט דוקומנטרי קצר, בהפקתו ובבימויו של דודו בן זינו, דובר החברה העירונית לתרבות הפנאי.

איציק, התרגש עד דמעות מדבריה של ביתו נעמי, מהסרטון ומדברי ראש העיר, הוא הודה לאורחים ולכל מי שסייע בהפקת האירוע ואמר כי הייתה לו הזכות לעבוד עם צוות ייחודי במרכזים הקהילתיים העושה שעות רבות מידי יום ביומו בתכנון ובביצוע של פעילות ענפה למען הקהילה והציג כי ראה בעבודתו לא רק מקור פרנסה אלא ממש שליחות לחיים.

צילום:ODREY

איציק, נשוי לנינה קרוב לארבעים שנה, אב לשלושה וסב לשישה נכדים, נחשף כבר בצעירותו לתנועת הנוער של הנוער העובד והלומד, שהייתה התנועה הפעילה כבר בהיותו תלמיד כיתה ה' בביה"ס 'אחדות' אחד המדריכים שהשפיעו עליו באהבת הפעילות החברתית היה משה בנאי. אחרי שירות קרבי כולל השתתפות פעילה במלחמת יום הכיפורים השתחרר איציק מהצבא בשנת 1974.

אחרי לימודי הדרכה במכללת 'בית ברל', חזר לעיר אשדוד לעבוד עם נוער בשיתוף משרד העבודה וצה"ל. בהמשך ניהל את בית הנוער העירוני ברובע ג' לשנים של פעילות אינטנסיבית עם כל הקהילה. הקים וניהל את מרכז קהילתי 'עם שלום' כאשר העבודה בשנים אלו הייתה כרוכה הן בעשייה חברתית, בפיתוח תכניות למגוון האוכלוסיות, והן בבנייה פיזית של מרכז קהילתי כולל הכנת פרוגרמה ועבודה מול אדריכלים כולל הקמת השלוחה ברובע ט"ו היום מרכז קהילתי 'דקל'. בהמשך ניהל את המרכזים הקהילתיים ברובע ד' וברובע ג' ('נווה יהונתן') – פעילות חברתית מאתגרת מול הקהילה באותן שנים.

איציק רושם לזכותו אף את הקמת המרכז קהילתי ברובע ט'(2005-2007) ובניית תכניות פעילות ומיזמים למען הקהילה. החל משנת 2005 מתמנה איציק מלכה כמנהל רשת המתנ"סים כאשר כבר בשנה זו החלו לפעול בעיר שורה של פרויקטים: 'חוג לכל ילד', 'שמש', פעילות עניפה ורחבה עם אגף הרווחה באשדוד, פיתוח תכניות ייחודיות לילדי הרווחה – מועדוניות, צהרונים ועוד. בשנת 2007 החל בהקמת מתנ"ס 'ספרא' (רובע י"ב ), כולל ליווי גמר הבנייה וקליטת המבנה והכנתו לפעילות לטובת תושבי הרובע.

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך