הורים לפיקוח העירוני: תודה על מבצעי האכיפה

חודש נובמבר היה חודש האכיפה כנגד רוכבי האופניים החשמליים. מתחילת החודש נרשמו 28 קנסות כנגד רכיבה אסורה ו-68 קנסות על נסיעה במעבר חצייה. הורים: תודה למחלקת הפיקוח העירוני על הפעילות החשובה והטיפול בנושא שגורם לנו להרבה מאוד כאבי ראש. הפיקוח העירוני: נמשיך בפעילות האכיפה על מנת להבטיח את שלום הציבור ואת שלום הרוכבים.
הורים לפיקוח העירוני: תודה על מבצעי האכיפה

לאחר שעובדי מחלקת הפיקוח העירוני סיירו בכיתות בבתי הספר העל יסודיים ולאחר שהשלימו את קמפיין ההסברה אודות חוק האופניים החשמליים, הם החלו במבצעי אכיפה ומתן קנסות למי שעובר על החוק. המטרה: לעורר בקרב רוכבי האופניים והציבור את הסכנות הכרוכות ברכיבה אסורה ואת הסכנה הבטיחותית לרוכב ולהולכי הרגל.

הורים רבים מודעים לבעיית האופניים החשמליים וסכנות הדרך המאיימות על ילדיהם. לצערם, לא תמיד יכולים הם להתמודד עם ילדיהם ובמקרים רבים אינם יודעים אפילו כי לילדיהם יש בכלל אופניים והם רוכבים בצורה מסוכנת. "אנחנו מברכים על היוזמה והפעילות שעובדי הפיקוח העירוני לקחו על עצמם" הם אומרים ומציינים כי "מדובר בפעילות ששומרת על ילדינו ומצילה חיים". ואכן, חודש נובמבר משקף בהחלט את הסכנות הכרוכות ברכיבה על אופניים חשמליים. לא פחות מ-28 קנסות נרשמו על רכיבה אסורה והרכבת נוסע נוסף בניגוד לחוק, ו-68 קנסות נרשמו בגין נסיעה על מעבר חצייה וסיכון הולכי הרגל. "בשני המקרים מדובר בסכנה ממשית הן להולכי הרגל והן לרוכבי האופניים" אומר מר ראובן מלכה, מנהל המחלקה, ולא שוכח להזכיר מקרים של הרכבת נוסע נוסף אשר הסתיימו בסיפור טרגי.

הפעילות של מחלקת הפיקוח מבוצעת בתיאום עם בתי הספר העל יסודיים ובסמוך למוסדות החינוך. המבצעים נעשים באופן מפתיע ומתועדים היטב באמצעות צילום ורישום מדוקדק. כך נרשמו 13 דוחות (קנסות והתראות) במקיף י"א ו-9 דוחות במקיף י'. "היה זה המבצע האחרון לחודש נובמבר ובמקרים מסויימים הורדנו אוויר מהגלגלים, כאשר ראינו שהרוכב מסכן חיי אדם במעבר חצייה" מציין מר מלכה.

החוק קובע כי חל איסור להרכיב נוסע נוסף על אופניים חשמליים ובהגיע למעבר חצייה יש לרדת מהאופניים ולחצות ברגל. במילים אחרות: אין לרכב עם האופניים החשמליים על מעבר החצייה. "מעבר החצייה אמור להיות סביבה בטוחה בדרך ועלינו לשמור שכך יהיה" אומרים בפיקוח. אגב, הסמכויות החדשות שהוענקו לפקחים העירוניים אשר הוכשרו למשימת האכיפה, מאפשרות להם להורות על הפסקת העבירה, לדרוש הזדהות של מבצע העברה, לעכב את הרוכב, לרשום דו"ח ובמקרים מסוימים אף להוציא את האוויר מצמיגי האופניים ואם יצטרכו יוכלו, במקרה הצורך, אפילו לתפוס, להרחיק ולהחרים אופניים או סוללות לאופניים חשמליים.

מבצעי האכיפה, מבטיחים במחלקת הפיקוח העירוני, יימשכו גם בעתיד ובכל פעם הם יתבצעו באזורים אחרים בעיר. שיתופי הפעולה עם בתי הספר זוכים להיענות מלאה ומצד ההורים ישנו פרגון ענק המעודד את עובדי המחלקה להמשיך בפעילות. "אנו מברכים על שיתופי הפעולה ומודים להורים. זו הזדמנות לבקש מכל המעורבים לפקוח עיניים ולהעיר לכל מי שנוהג בצורה מסוכנת" אומרים בפיקוח העירוני ומסכמים, "אחרי הכל מדובר במאבק שנועד להבטיח את שלום ילדינו ואת שלום הציבור".

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך