7 יתרונות של רכישת דירה בפרויקט תמ"א 38/2 והתחדשות עירונית

תמ"א 38/2 זוהי תכנית שבבסיסה עומד הצורך בהתחדשות עירונית. ממש כמו פינוי - בינוי, כך גם תמ"א 38/2 מציעה לחזק מבנים ובתים שעשויים לקרוס בזמן רעידות אדמה ואף להוסיף בהם דירות חדשות. בדרך כלל, מוסיפים למבנה עוד מספר קומות ויחידות דיור, כניסה מרשימה, ממ"ד, חניות ועוד.
7 יתרונות של רכישת דירה בפרויקט תמ"א 38/2 והתחדשות עירונית

תמ"א 38/2 היא תכנית דומה אך גם שונה משמעותית מהתמ"א 38 המקורית. למעשה, תמ"א 38/2 הינה הריסה ובניה מחודשת על האיזור בו היה מבנה מיושן ורעוע. דיירים המתגוררים בבניינים אלו יקבלו דירה חדשה בבניין שעבר תמ"א 38/2. לא רק תוספות של חדרים, מעליות או מרפסת, אלא "כל החבילה".

היתרון המשמעותי ביותר בעת רכישת דירה בפרויקט תמ"א 38/2 הוא הביטחון של הדיירים במקרה של רעידת אדמה. אין זה סוד שמדינת ישראל נמצאת בסיכון גבוה מאוד לרעידות אדמה וזאת מכיוון שהיא ממוקמת על השבר הסורי האפריקני שעובר לאורך האזור המזרחי שלה.

בשל הידיעה על כך שעשויה להיות רעידת אדמה עוצמתית בישראל, הוחלט בממשלה להתחיל את הפרויקט לחיזוק יסודות של מבנים ישנים שהתברר כי הם עלולים לקרוס ולהיהרס לחלוטין במקרה של רעידות אדמה.

לכן, בעלי דירה חדשה בבניין שעבר תמ"א 38/2 נמצאים במצב בו הם יכולים להיות רגועים יותר בכל הנוגע למצב של רעידת אדמה מכיוון שהמבנה שלהם עבר חיזוק מאסיבי והסיכויים לפגיעה או התמוטטות הינם קלושים.

יתרון חשוב נוסף בדירות תמ"א 38/2 למכירה הוא שמדובר בדירות חדשות לכל דבר, אך מחירן של דירות אלו לא גבוה כמו דירות בפרויקטי מגורים חדשים. זוהי גם הסיבה שרבים בישראל מחפשים לרכוש דירות תמ"א 38/2 חדשות.

חשוב לציין כי תמ"א 38 מעלה משמעותית את ערך הדירה ומנתונים שפורסמו בשנת 2017 ניתן לראות כי דירות שעוברות התחדשות עירונית או תמ"א 38/2 מעלות בדרך כלל את ערכן בכ-30 עד 40 אחוזים, תלוי בתוספות ובשדרוגים שנוספו לדירה.

אם הנכם מעוניינים להתגורר במגורים מודרניים וחדשים, כנראה שדירה של תמ"א 38/2 תתאים לכם, שהרי מהות הרעיון הוא להרוס מבנה ישן ולבנות מבנה חדש ומודרני. כאמור, דירות בפרויקטים אלו בדרך כלל נבנים בתנאים גבוהים, עם אפשרות לתוספות מודרניות מרשימות, חדרים גדולים ומרווחים, מרפסות רחבות, חניות מקורות, לובי מרשים וכדומה.

יתרון נוסף עבור דיירים בבבניין שעובר תמ"א 38/2 הוא שבמהלך התקופה בה ייבנה הבניין החדש, דיירי הבניין יקבלו אופציה חלופית של מגורים בשכירות, כאשר כמעט כל ההוצאות הן על חשבון הקבלן או היזם שמבצע את הפרויקט.

בסופו של התהליך, שלעיתים אורך זמן, תקבלו דירה משודרגת וגדולה, חדשה לחלוטין ששוויה יהיה גבוה יותר משמעותית. גם היזם מרוויח בפרויקט זה מכיוון שהוא יקבל מספר יחידות דיור חדשות בבניין שלכם אותן יוכל למכור, אך במקרה זה מדובר ב-win win situation ולכן אין ספק כי יש יותר יתרונות מחסרונות בפרויקטים של תמ"א 38/2 והתחדשות עירונית.

לפרטים נוספים בנושא: http://isa-grp.com

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך