הזדמנויות טמונות בין חשון לכסלו – חג קניות לא רק לחילונים

רשתות קמעונאיות רבות ברחבי העולם מחפשות תמיד דרכים יצירתיות להגיע לצרכנים ולגרום להם לבזבז וכמה שיותר על קניות. מנצלים כל הזדמנות למשוך את תשומת ליבנו ולשאוב אותנו, הצרכנים, לעולם הקניות ברשת.
הזדמנויות טמונות בין חשון לכסלו - חג קניות לא רק לחילונים

במשך כל השנה ובחודש נובמבר במיוחד, שבא על רשת הקמעונאות לטובה, ימי השבוע שלנו עמוסים בעבודה שלוקחת את רוב זמננו. עבודה קשה של תכנונים ורשימות על גבי רשימות של קניות ומוצרים שאנחנו (לא) בהכרח צריכים. במשך חודש אחד בשנה הרשת גועשת והצרכן הקטן (החילוני לרוב) ביחד איתה. הכנות ותכנונים שמתחילים חודשים קודם לכן מתנקזים לכדי ימים ספורים של קניות ובזבוזים ללא היכר.

בלאק פריידיי, סייבר מאנדיי ויום הרווקים הסיני הם אמנם המוכרים בעולם, אבל גם ישראל לא חוסכת מהצרכנים את חווית הקניות המסחררת ברשת ומציעה 48 שעות של ימי מכירות ומבצעים ביותר מ-1000 אתרים ישראלים ב"שופינג.IL".

בתוך טרפת הקניות המקוונת החילונית, כוח הקנייה של הצרכן החרדי איננו נעלם מן העין הקמעונאית, שכן הם דואגים לתת מענה גם לאוכלוסייה החרדית מבחינת הרגלי הקנייה שלה. במהלך החודש (חשון-כסלו), המבצעים וההטבות מציפים גם את החנויות המקומיות, וחוסכות את השימוש באינטרנט.

ישראל היא אמנם שוק קטן ביחס לעולם, אבל הודות לרשת החברתית הזמינה 24/7  (ולגלובליזציה שמטשטשת את הגבולות הגאוגרפיים), קמפיינים רבים, כמו זה של בלאק פריידיי ונוספים, מצליחים לייצר ויראליות ברשת ולסחוף גם את ישראל. השיח המתפתח סביבם מצליח להשפיע על היבטים שונים, כאשר המשמעותיים ביותר הם ענפי המכירות, השיווק והפרסום.

היעדר האלמנט הגאוגרפי פותח פתח למגוון הזדמנויות עסקיות, שכן בשלב הקמת עסק חדש, ניתן להיעזר במדיה המקוונת (יכול להיות בנוסף למדיה הלא מקוונת) על מנת להגיע לקהלי יעד בארץ ובעולם ולהשפיע על ההיבטים השונים. הוויראליות מאפשרת להשתמש בפופולאריות של הקמפיינים השונים ולרתום אותה לטובת העסק שלנו.

במסגרת התוכנית העסקית שמכינים בתחילת הדרך, נלקחים בחשבון האלמנטים השונים שיש למדיה המקוונת והלא מקוונת להציע, וכן ההזדמנויות הכלכליות שטמונות בשימוש כל אחת מהמדיות.

לעיתים, הקלות הבלתי נסבלת של המסרים המועברים (בלחיצת כפתור) בכל רגע נתון מקצה אחד בעולם לקצהו השני גורמים למשהו שם בדרך ללכת לאיבוד. נראה כי מרוב עצים לא רואים את היער. בין אם מדובר בפזרנות צרכנית או קלות הדעת בהצטרפות לקמפיין מסוים. אך לעיתים, דווקא שם טמונות הזדמנויות עסקיות ששווה להכיר ולרתום לטובת העסק.

מדובר במעגל בלתי פוסק המזין את עצמו., שבו הקמעונאים ימשיכו להוביל שינוי צרכני (וקצת חברתי), וקמפיינים ימשיכו להוביל שינוי חברתי (וקצת צרכני).

השינוי מתחיל בקליק

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך