תפעול ושליטה: בעיריית אשדוד מסכמים את המערכת החורפית הנדירה

לאחר המערכה הקשה שפקדה אותנו, התפנו בעיריית אשדוד לסכם את אחת המערכות החורפיות ביותר שידעה העיר, כאשר בבניין העירייה מתגאים במחלקת התפעול "יחסית לערים אחרות, עיריית אשדוד הצליחה למנוע נזקים, ולהתמודד עם המערכת החורפית הנדירה"
תפעול ושליטה: בעיריית אשדוד מסכמים את המערכת החורפית הנדירה

לאחר שלושה ימים חורפיים ונדירים במיוחד, אשדוד הובילה בכמות המשקעים הארצית הגדולה ביותר בעיקר בשיא הסערה בין חמישי לשישי, זאת בהשוואה לערים אחרות ולמערכות חורפיות הקודמות, אשדוד עברה יחסית בהצלחה את אחת ממערכות החורפיות הגדולות שיידע מדינת ישראל .

שביעות רצון גדולה נרשמה בעיריית אשדוד, אך יחד עם זאת מציינים שכבר היום תתקיים ישיבות הפקת לקחים במטרה להמשיך ולשדרג את הטיפול והערכות כפי שעושים לאחר כל אירוע, "אנו נערכים לסערה הבאה, ראינו שהתחזיות לא תמיד מדויקות ואף אחד לא צפה מערכת כל כך קשה, מציינים בעירייה".

ראש העיר ד״ר יחיאל לסרי אמר כי "מינהל תפעול בעיריה בראשות שלמה רוטנברג מכין את העיר לקראת כל סערה, וגם ערוך ומוכן לסייע לכל מי שנתקע בגשמים העזים. אז בשמי ובשם כולכם תודה ענקית לאנשים הטובים שהיו כל הלילה בחוץ כדי שנוכל לחזור הביתה בשלום. אשדוד בידיים טובות".

כמות המים – 200 מ״מ כמות המשקעים שירדה באשדוד במהלך המערכת האחרונה, כאשר ללא ספק מדובר בכמות חסרת תקדים, בשיא הסערה 24 שעות בין חמישי -18:00 לשישי -18:00 כמות המשקעים הגדולה ביותר הייתה באשדוד בה ירדו 115 מילימטרים .

למרות כמות המשקעים העצומה בפרק זמן קצר מאוד הצליחו בעיריית אשדוד לשמור על צירים פתוחים ב- 97 אחוז מהזמן, ובמיוחד לאחר לילה קשה מאוד של משקעים שהיה בין חמישי לשישי, בעירייה הצליחו לשחרר 3 רחובות שהיו עם הצפות במהירות גבוהה, ובשישי בבוקר העיר הייתה פתוחה ללא חסימות צירים עירוניים והנזקים היו מעטים .

פקודת המבצע – "בעיריית אשדוד נערכים לפני כל תחילת מערכה חורפית, כאשר פקודת מבצע יוצאת לדרך מספר ימים לפני תחילת הסערה, וזאת ע"פ תוכנית עבודה מוסדרת שנבנתה לאורך השנים תוך הפקת לקחים. כל אחד יודע את תפקידו, העובדים נכנסים לכוננות 24/7, כולל בעלי תפקידים מיוחדים כמו גוזמים וביוביות, שמטרתם לתת מענה מהיר ולהחזיר את שגרת החיים במהירות הגבוהה ביותר" מציין ראש מנהל תפעול שלמה רוטנברג .

נושא הקולטנים זוכה לטיפול מיוחד ומפוקח לאורך כל ימי הסערה, במטרה לנקות את הפריטים הנאספים ולעיתים גורמים לחסימות וכתוצאה מכך המים אינם זורמים למערכות הניקוז ונוצרת הצפה, לכן כל רכבי העירייה הנמצאים בתפקיד נושאים איתם מגרפות ושקיות אשפה במטרה לאסוף את הלכלוך. המוקד העירוני מתוגבר לאורך כל הסערה וקריאות האזרחים מסייעות באיתור מפגעים ויכולת לתת מענה מקצועי מהיר ויעיל במהירות גבוהה על ידי עובדי העירייה ובכך למנוע נזקים.

טיפול במעוטי יכולת וקשישים – לא רק הצד הלוגיסטי תפעולי של העיר נערך לקראת הסערה, גם במנהל הרווחה פועלים ביתר שאת ומערכה החורפית האחרונה דאגו להביא למוקד העירוני שמיכות חורף ולחלק לכל מי שדרש, בנוסף קיימו שיחות עם תושבים המופיעים ברשומות במטרה לוודא שלא חסר להם דבר ובכך לסייע ככל שניתן לעבור את הסערה בקלות יתרה .

הדאגה לבעלי החיים – עובדי הכלביה העירונית עבדו והצילו את חייהם של החתולים. כחמישה חתולים חולצו משלוליות מים לאחר שהיו רטובים וחלקם סבלו מתת קור. כעת הם מטופלים אך אחד לא הצליח לשרוד, גור חתולים נוסף נדרס בשבת ופקח הגיע מיד למקום ואסף אותו לכלביה העירונית.

בעיריית אשדוד מציינים כי במהלך העבודות במסגרת פרוייקט תחבורה ירוקה Re-way, הונחו קווי הולכה חדשים של מים וביוב עם יכולת של כמות ספיגה גדולה יותר, וכן לאחר יותר מ- 50 שנה נעשו התאמות טובות יותר, במקומות שבהם היו הצפות בעיקר לאורך שדרות הרצל לא נצפו עומסי מים במערכה הנוכחית. בדומה לכך גם ברובעים הסמוכים לציר וייתכן שהמערכת החדשה שכללה גם הוספת קולטנים סייעה בסערה וניקוז המים חזק יותר". אם כי עדיין טעון שיפור באזורים הוותיקים.

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך