תושב אשדוד נמלט מהארץ – המדינה רוצה את ערבות המיליונים של קרוביו

גולן אביטן מאשדוד, נעלם מהארץ לפני כחודשיים לאחר שנסע לטיפול אצל רופא שיניים, ועל פי ההערכות מסתתר במדינה ללא הסכם הסגרה. המשטרה והפרקליטות מעוניינות לממש 11 מיליון שקרוביו וחבריו העמידו כערבות על-מנת שלא יברח מהארץ בזמן המשפט.
אסיר אזוק באזיקים
.חודשיים אחרי שנעלם – המדינה מבקשת לממש ערבויות בסך 11 מיליון שקל שגייסו קרוביו וחבריו של גולן אביטן, מאשדוד, המואשם במעורבות בפיגוע הפלילי בתל אביב לפני 15 שנה.
הוא מואשם בניסון להתנקש בזאב רוזנשטיין באמצעות מטען חבלה. המטען העצום שעל הפרגולה פוצץ. עשרות עוברי אורח תמימים נקלעו לזירת הקרב בין ארגוני הפשע. שלושה בני אדם נרצחו ועשרות עוברי אורח תמימים נפצעו בפיצוץ. הנרצחים – רחמים צרויה, בן 43 מתל אביב, שעבד בחברה להשכרת מוניות ורק בא לאכול צהריים; משה מזרחי, בן 27 מאילת, שליח של אותה חנות להמרת כספים; ונפתלי מגד מאשדוד, בן 19, שמצא עצמו בחנות של אבא בדיוק כשרוזנשטיין הגיע למקום.

במשטרה מעריכים כי אביטן מסתתר במדינה שלא חתומה על הסכם הסגרה עם ישראל. הפרקליטות והמשטרה פועלות כעת כדי לבוא חשבון עם מי שחתם על הערבות לשחרורו ממעצר עד תום ההליכים המשפטיים נגדו. בבקשת החילוט מוזכר כי אביטן התקשר לסניגורו, עו"ד יניב שגב, אחרי הבריחה ובישר לו שהוא בחו"ל. אביטן הסביר לו כי ברח בשל חוסר שביעות רצונו מההליך הפלילי והחשש מתוצאותיו. סנגורו של אביטן מסר בתגובה: "לשמחתי התברר לי שגולן בן החיים. אינני מבקר את בחירותיו. באשר לבקשת החילוט נלמד את הבקשה ונגיב במקום הראוי לה".

אביטן, בן 51 מאשדוד, בכיר לשעבר בארגון הפשע של יצחק אברג'יל, הואשם במעורבות בפיגוע הפלילי ברחוב יהודה הלוי לפני 15 שנה. לעומת שאר הנאשמים, אביטן שוחרר למעצר בית בתמורה לערבות כספית גדולה שהייתה אמורה להשאירו בארץ.

לפי המידע שנמצא בידי המשטרה, אביטן נסע לטיפול אצל רופא שיניים – ונעלם. מכשיר הטלפון שלו הצביע על איכון טלפוני מדרום לאשדוד, אך לא היה זמין. הפרקליטות ניסתה להגיע עמו להסדר טיעון משותף יחד עם כל הנאשמים, וביקשה שמונה שנות מאסר. אביטן סירב להצעה, הפיל את הסדר הטיעון עם כולם והמשיך לנהל את המשפט מביתו.

 

 

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך