ראש העיר הודיע: "הרפובליקה של סין תשקיע מיליוני דולרים באשדוד"

ראש העיר סיפר בישיבת המועצה הראשונה על הפרויקט: "מדובר בשני מגדלים בגובה של 60 קומות שיוקמו ויהיו מרכזי סחר בינלאומי סיניים ועוד 5 מגדלים של 22 קומות. ראש העיר הוסיף: "כמו כן תיבנה רכבת על עמודים מבטון ועל ויוק מכון אקדמאי עם 3 אוניברסיטאות סיניות ו-3 מישראל. ד"ר לסרי קיבל את אישור המועצה לסכם את כל הפרטים הסופיים ולחתום בשם אשדוד, על הפרוייקט המיוחד, שיקדם את כלכלת העיר וימתג אותה כמרכז בינלאומי.
ראש העיר הודיע: "הרפובליקה של סין תשקיע מיליוני דולרים באשדוד"
ראש העיר מכריז על הפרויקט ההיסטורי (צילום: דודו חן)

ראש העיר ד"ר יחיאל לסרי הודיע בישיבת המועצה הראשונה, ברביעי, כי הוא יוצא לסין לקדם את אחד הפרוייקטים הגדולים של העיר עם הרפובליקה של סין.

ראש העיר סיפר בנקודות על הפרויקט: "מדובר בשני מגדלים בגובה של 60 קומות שיוקמו ויהיו מרכזי סחר בינלאומי סיניים ועוד 5 מגדלים של 22 קומות. ראש העיר הוסיף: "כמו כן תיבנה רכבת על עמודים מבטון ועל ויוק מכון אקדמאי עם 3 אוניברסיטאות סיניות ו-3 מישראל. זה ייעשה בשיתוף מפעל הפיס. הרפובליקה של סין תשקיע מיליוני דולרים באשדוד".

ראש העיר לסרי סיכם את ההודעה ההיסטורית: : "המהלך ההתחלתי הזה הוא בשורה גדולה מאוד לעיר, וכל זה במסגרת תכנית לאומית של סין, לחדש את דרך המשי ההסיטורית והעיר אשדוד נבחרה להיות המרכז מכל ישראל על דרך המשי".

פרנקל בעת שהותו בסין.

כזכור על הפרויקט פורסם באשדוד אונליין בעבר. אחרי שנה של עבודת הכנה אינטנסיבית, נחתם בבייג'ינג בירת סין הסכם מסגרת להכללת העיר אשדוד במערך יזמת דרך המשי ( Belt and Road Initiative). היזמה מרכזית במדיניות הממשלה הסינית בעשורים הקרובים.

בתמונות נצפים חותמים על ההסכם בבירה הסינית: מר יהודה פרנקל מטעם העירייה, מר שיה יאנג ג'ון המנכ"ל הסיני, ופרופ' יעקב גינדין יו"ר סין יורו מד.

במסגרת ההסכם כאמור יהיו פרוייקטים מגוונים בתחומים שיעצימו תעסוקה מתקדמת באשדוד, על חלקם סיפר ד"ר לסרי. כמו כן ייווצרו שיתופי פעולה בנושאי תרבות חינוך ומחקר,כאשר צעד ראשון זה נעשה בשיתוף פעולה הדוק עם חברת סין יורו מד בע"מ.

יוצאים לדרך. ישיבת המועצה הראשונה

ישיבת המועצה הראשונה החלה, באופן מסורתי, בהצהרת אמונים לשליחות הציבורית. כל חברות וחברי המועצה, בזה אחר זו, הצהירו אמונים בנוסח הבא: "אני ….. מתחייב לשמור אמונים למדינת ישראל ולמלא באמונה את שליחותי במועצה". היה זה רגע של התרגשות, הן למאזינים ובוודאי לחברים שנכנסים כעת לתפקידם באופן רשמי.
על סדר היום של המועצה, בישיבתה הראשונה, התקבלו ההחלטות הבאות: האצלת סמכויות של ראש העיר, מינוי סגני ראש עיר, האצלת סמכויות חתימה, הודעה על מינוי הממונים, מינוי דירקטורים בחברות העירוניות, מינוי נציגי עירייה ונציגי ציבור בועדות העירייה וקביעת סדרי העבודה של המועצה.

לאחר ההצבעות הכריז ראש העיר ד"ר יחיאל לסרי על מינויים של הסגנים הבאים: אינג' שמעון (סניה) כצנלסון, הרב אברהם אמסלם, הרב יחיאל ויינגרטן, גב' שרון מרק ועו"ד גבי כנפו התמנה למ"מ ראש העיר.

 

 

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך