עו"ד מאיר הילל-טבול מגיע לכנסת

עו"ד מאיר הילל-טבול מאשדוד, שמתעסק באופן עקבי בעלייה המדאיגה בתאונות העבודה באתרי הבנייה, עם עשרות הרוגים מתחילת השנה ומאות פצועים, צפוי להגיע למשכן הכנסת, לדיון מיוחד שיתקיים סביב עניין חשוב זה. עו"ד הילל-טבול, שהתארח במספר תוכניות טלוויזיה ארציות עתירות רייטינג בעניין זה
עו"ד מאיר הילל-טבול מגיע לכנסת

עו"ד מאיר הילל-טבול, שפעיל בשורה של מישורים ונושאים חשובים על בסיס התנדבותי, החליט להקדיש שעות ארוכות בשבוע לטובת המאבק לצמצום התאונות בענף הבנייה. למרבה הצער, מדובר בנושא מעורר דאגה שרושם גידול מתמיד, עם עשרות הרוגים מתחילת שנת 2018 ומאות פצועים, חלקם באורח קשה. בכל שנה הגרף עולה ועולה, ולמרות פעילות ערה של גורמים וגופים שונים, השינוי לא מתבצע בשטח.

עו"ד הילל-טבול זומן להגיע לדיון מיוחד בכנסת, שיתקיים בעניין זה, לאחר שקיבל מחמאות מגורמים בכירים בענף הבנייה, בעקבות מספר מקרים שכיכב בתוכניות טלוויזיה מוכרות ברמה הארצית, והעלה את נושא התאונות בענף הבנייה. עו"ד הילל-טבול צפוי להיות מיליטנטי מאוד בדיון החשוב בכנסת, ובמקביל מתכוון לבצע פעולות נוספות כדי לסייע בהעלאת המודעות בנושא הכאוב הזה.

עו"ד הילל-טבול, מומחה בדיני נזיקין ממשרד עורכי הדין גונטמכר הילל-טבול, התארח בין השאר בתוכנית "סודות הנדל"ן" בערוץ 10, ודיבר בהרחבה על התופעה מדאיגה: "בזמן האחרון יש מודעות שמתעוררת ברמה הארצית סביב תאונות עבודה באתרי בנייה, מדובר במגיפה של ממש. כל מי שעובד בישראל, גם עובד זר שהוא חוקי, מבוטח במוסד לביטוח הלאומי וגם המעסיקים מכסים את עצמם בביטוח ערבות מעבידים. היו כמה וכמה מקרים של עובדים זרים שלמרבה הצער נהרגו בזמן שעבדו באתר הבנייה, והמשפחה שלהם מעבר לים זכו לקבל סכום חד פעמי וקבצה חודשית קבועה. העובד ומשפחתו מגישים תביעה על עצם התרחשות התאונה כנפגע עבודה מול המוסד לביטוח הלאומי, ובהמשך מול הביטוח של המעבידים. 60% מההרוגים מכלל התאונות בישראל מתו בתאונה באתרי בנייה. צריך להודות שמדובר לא רק בישראל, אלא ארגון הבניין העולמי הכריז על ענף זה כאחד המסוכנים בעולם. מדובר בעבודה בתנאי לחץ, פיגומים לא תקינים ולא מעט בעיות אחרות שגורמות לתאונות שלעיתים מסתיימות בפציעה ולעיתים במוות. פגשתי סינים שעובדים 20 שעות ביום, גם אם נקשור אותו פיזית לפיגום, העובד נרדם ונופל ממנו לאחר 20 שעות עבודה.

רוב ההרוגים הם העובדים המזדמנים, מבקרים חיצוניים, אלה שמגיעים לעבודה נקודתית, לא יודעים על המכשולים שיש באתר ואז נפגעים. לאחרונה יש פעילות חשובה של גופים שונים לבצע שינויים אופרטיביים ברמת השטח, אבל זה רחוק מלהיות פתרון אמיתי וראוי לבעיה הקשה הזו".

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך