עכשיו תתחילו לעבוד!

מועצת העיר החדשה היא ללא ספק תמונה מייצגת ואותנטית של העיר המדהימה שלנו. ראש העיר ד"ר יחיאל לסרי וממלא מקומו עו"ד גבי כנפו, שהוביל את המשא ומתן הקואליציוני המתיש, הצליחו לגבש קואליציה מקיר לקיר עם 25 חברי מועצה מתוך 29 הנבחרים.

מועצת העיר החדשה היא ללא ספק תמונה מייצגת ואותנטית של העיר המדהימה שלנו. ראש העיר ד"ר יחיאל לסרי וממלא מקומו עו"ד גבי כנפו, שהוביל את המשא ומתן הקואליציוני המתיש, הצליחו לגבש קואליציה מקיר לקיר עם 25 חברי מועצה מתוך 29 הנבחרים. אלי לחמני (3 מנדטים) והלן גלבר (מנדט בודד) הם היחידים שיישבו בספסלי האופוזיציה הקרירים. זו ממש לא אבדה לעיר, בדיוק להיפך… מדובר בשני פוליטיקאים שדרדרו את השיח במערכת הבחירות האחרונה, ותרמו תרומה מכרעת לכך שהעיר הגיעה לנקודת שפל של כל הזמנים סביב השיח הפוליטי. לחמני וגלבר לא ראויים בשלב הזה להיות חלק מהנהגת העיר, והם ימשיכו לנבוח ולהפריע להתנהלות התקינה של העיר, בדיוק כפי שעשו בשנים האחרונות. הם צריכים ללמוד משמעון כצנלסון ואלי נכט, שהתעלו ומצאו את מקומם בספסלי העשייה, כדי להשפיע ולפרוע התחייבויות לציבור הבוחרים הגדול שעומד מאחוריהם. ככה מתנהלים פוליטיקאים אחראיים שרוצים לעשות ולהשפיע, ולא כאלה שרוצים להסית ולהפריע. הלן גלבר ואלי לחמני שוב הוכיחו שטובת העיר לא באמת חשובה להם, ולא עשו שום מאמץ אמיתי להיות חלק מהנהגת העיר. פוליטיקאים כאלה לא מגיעים לשום מקום, ועובדה ששניהם הולכים במדבר הפוליטי שנים ארוכות, ולא מוצאים את המנוחה והנחלה. זו פוליטיקה ישנה ומכוערת שאין לה מקום במציאות של אשדוד 2019.

כך או אחרת, הקואליציה של ד"ר לסרי יכולה להוביל את אשדוד למחוזות חדשים, כאלה שלא הורגלנו אליהם. בכל זאת, מצד אחד ניתן למצוא את סגן ראש העיר שמעון כצנלסון, שנחשב לאחד השותפים הבכירים בהנהגת העיר, ואת עו"ד אלי נכט, כח עולה בפוליטיקה המקומית. מצד שני יש את ש"ס, שחתמה ממש רגע לפני כינון מועצת העיר ואת אגודת ישראל. שני הניגודים הללו, של נציגי העולים מחבר העמים, לצד הנציגים של הציבור החרדי-מסורתי בעיר, יושבים אחד ליד השני בקואליציה וימצאו את הדרך לשלב זרועות. תוצאות הבחירות היו ברורות וזה מה שהציבור רוצה. נמאס מהפילוג והשיסוע, רוצים לראות את אשדוד מאוחדת ומחוברת.

הקואליציה העירונית בהחלט מגוונת ומבטיחה. מדובר בנבחרת מרשימה של נבחרי ציבור, עם 18 פנים חדשות במועצת העיר. הנבחרים החדשים מגיעים רעבים לעשייה, מלאי מוטיבציה ורצון עז להטביע חותם כדי להישאר בעשייה הציבורית יותר מחמש שנים. הם יודעים שהציבור לא יזכור להם חסד נעורים בכל הקשור להבטחות בחירות ודיבורים יפים. הציבור רוצה לראות תוצאות בעיניים, לראות את אשדוד צועדת קדימה ומותירה מאחור את הרוע והשנאה, שכיכבו למרבה הצער במערכת הבחירות האחרונה.

יש לי תחושה שהקואליציה הרחבה הזו תניע את אשדוד קדימה. עברנו מהפך של ממש בעשור האחרון, עכשיו יש נושאים רבים בפתח, עם הכרעות שעשויות לבסס את מעמדה כאחת הערים המתקדמות והיפות במדינה. חברי המועצה צריכים להתחיל לעבוד ולפרוע שטרות. אנחנו כאן כדי להזכיר להם מה הבטיחו ומה הם יקיימו…

שבת שלום!

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך